lqpl Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Til de som klokker AMD: her er en pinmod guide for å endre multiplier: http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/wor...amd_pinmod.html mvh lqpl Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 det ser genialt ut, men jeg skjønner ikke helt...det kommer sånne svarte streker på "pinnene" hva skal jeg gjøre med de? Jeg er overklokkings n00b! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Saken er at du må koble sammen de pinnene med svart strek mellom på en eller annen måte. Velger du CPU/PCB view kan du enten lodde bak på hovedkortet eller tegne med ledende lakk mellom prosessorpinnene. Det letteste er nok å velge Socket view og bruke bittesmå ledninger, som Olav har gjort i sin AMD-guide. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 ah...okey Men dette kan vel ødelegge CPU ganske raskt hvis man gjør det feil? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Helt klart - er ikke det noe av sjarmen ved å være overklokker? ;-) Lenke til kommentar
Daniel Dalen Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Bare for å vøre sikker. Jeg har en Barton 2500+ som jeg kunne tenkt å få opp fsb (9x200) for å få litt mer ytelsen i boksen min. Siden den orginal er under 12,5 så trenger jeg ikke å kutte? Eneste jeg trenger er å lage "U-er" og bytte nedi rikdig plass? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Helt klart - er ikke det noe av sjarmen ved å være overklokker? ;-) hehe, joda. Born to be wild! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Daniel: Du trenger sannsynligvis ikke gjøre noe som helst, ettersom hovedkortet ditt bør kunne fikse det sjøl - i alle fall hvis det takler 200MHz FSB. Lenke til kommentar
Daniel Dalen Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Daniel: Du trenger sannsynligvis ikke gjøre noe som helst, ettersom hovedkortet ditt bør kunne fikse det sjøl - i alle fall hvis det takler 200MHz FSB. Jeg kan kune stille fsb i bios så jeg må nok bruke pin mode for å få 9x i mp. Har heller ikke mulighet for Vcore i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå