aCeTotal Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hei, Nå har det seg slik at jeg har en del filer på mediaboksen med Full HD og 5.1-lyd (.mkv). Bildet er topp, men jeg får ikke lyden til å fungere via hjemmekinosystemet. Det fungerer selvsagt på de innbygde høyttalerne i TV'en, men jeg vil ha full 5.1-lyd! Utstyr som skal kobles sammen: - Syvio 200A mediastreamer - Samsung 40" LCD-TV LE40B535 - Sony BDV-E300 hjemmekino Slik har jeg koblet det: - Syvio 200A-boksen er koblet med en HDMI-kabel til inngang 1 på TV'en. - Optisk kabel fra den optiske lyd-utgangen fra TV'en og til Blu-ray spilleren/forsterker til 5.1-systemet. - Samsungen er satt til å kjøre 1080p Video og External Speaker - Syvio-boksen er satt til 5.1 lyd. - Hjemmekinosystemet fungerer når jeg kalibrerer med micen som følger med. - Går jeg på Tools => Anynet+ /HDMI-CEC) => Device List => BD System 1 (hjemmekinosystemet) => Audio Setting => Speaker Settings => Test Tone. Det kommer ikke en lyd ut av noe som helst. Funker det ikke å sende lyden med HDMI til TV'en først og med optisk kabel ned til hjemmekinosystemet? eller er det noen innstillinger som ikke er riktige. Jeg blir frustrert her! Jeg trenger hjelp! MERK: Dette hjemmekinosystemet har ikke HDMI-IN! Endret 25. januar 2010 av totalboy Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Tipper det er en setting på TVen som gjør at den sender lyd ut på optisk. Alternativt kan du stille i Sylvio til å sende lyd ut på optisk og sende den rett inn på Sonyen. Du tjener uansett ikke noe hverken på lydkvalitet eller kabling ved å sende lyden via TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå