ACD Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Er det lov å offentliggjøre oppgaveteksten som man har hatt på eksamen? Jeg hadde eksamen i dag, og jeg har med meg både oppgavetekst og mitt eget eksemplar av besvarelsen med hjem. Faglærer/foreleser har allerede lagt ut forslag til løsning, som i hvert fall er tilgjengelig for oss som var oppmeldt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Kommer an på hvordan lisensieringen er på slikt. Mulig noen har opphavsrettighetene på dem, men tror det er lov. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Så hvis jeg har lyst kan jeg maile oppgaveteksten til hvem jeg vil, jeg kan poste den her i forumet, jeg kan klistre den opp på en oppslagstavle på skolen osv? Ikke at alt dette vil være aktuelt, jeg lurer bare på om det er noen grenser for hva jeg kan gjøre med oppgaveteksten. Teksten er i mine øyne helt på trynet, eller et lurespørsmål man skal være dum for å svare feil på, er derfor jeg lurer på dette. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hva du kan klistre opp på skolen er opp til skolen. På skolen jeg jobber er det slik at dem som vil henge noe opp på oppslagstavlene må få det godkjent av ressepsjonen. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Hva du kan klistre opp på skolen er opp til skolen.På skolen jeg jobber er det slik at dem som vil henge noe opp på oppslagstavlene må få det godkjent av ressepsjonen. Det var prinsippet, jeg kommer jo ikke til å henge opp noe på skolen. Men det er altså ikke problematisk at hvem som helst kan lese oppgaveteksten? Jeg sørger jo for at navnet på den som har laget eksamensoppgaven ikke kommer fram, i tilfelle det har noen betydning. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg skal ikke si noe sikkert, men om du vil offentligjøre den, gjør det anonymt og du vil ikke få problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå