Gå til innhold

Apple setter ned prisene på PowerBook!

Anbefalte innlegg

Plukket nettopp dette:

12" PowerBook w/ Super Drive ($1999 -> $1799)

12" PowerBook w/ Combo Drive ($1799 -> $1599)

15" PowerBook w/ Super Drive ($2799 -> $2599)

15" PowerBook w/ Combo Drive ($2299 -> $1999)

Fra www.macrumors.com

Ser at prisene fremdeles er de samme på apple.no, men det er jo kanskje et lite håp. Dette skulle vel gi noe sånt som 2-3000 kroner i reduksjon :D

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mohammed, hva mener du med "anodisert al"?

vet du noe mer om hva den nye powerbook'en kan tilby? Hørt rykter om at den skal tilby "ekte" widescreen på 15'4 tommer blant annet (vet ikke hva det betyr i praksis, vet ikke om det er så vanvittig forbedring for å si det slik).

Kommer vel til å koste en del ekstra.

Du som jobber med bærbare pcer hele tiden, har du noen synspunkter når det gjelder valg av 15 powerbook eller 15 powerbook superdrive? 1x dvd brenner må jo bruke veldig lang tid på å brenne en dvd (og hvordan dvd brenner den? dvd-r?) og mellomlegget verdt det (med tanke på at en får 1 ghz i stedenfor 867mhz)??

Lenke til kommentar

Ja, men er vel hovedsaklig 15-tommern som blir ny, 12 og 17-tommern beholdes nok, er vel kanskje bare litt spesifikasjoner som endres, men tviler på at powerbook'ene får ny cpu med det første. Er vel bare de stasjonære som får den. Så gjenstår det å se hva som skjer med ibook da ;-)

Lenke til kommentar

når det gjelder forandringer er jeg usikker på hvilke forandringer som kommer på 15 tommeren. noen påstår at det kommer en ny cpu på 1,4, men uansett vil den være svindyr!

Far er ofte i usa og han har bostedsadresse der. Han kan godt kjøpe bærbar powerbook til meg på den måten.

Men har hørt om at hvis man blir medlem i apple developer "et eller annet" og betaler 99$ for medlemsskapet, får man 20%rabatt på første pc kjøpet, noen som har gjort dette og vet hvordan det fungerer?

Kan jeg få 20%rabatt og få pcen kjøpt i usa begynner dette å bli meget interessant!

Lenke til kommentar
Mohammed, hva mener du med "anodisert al"?

>> anodisert al. er min egen forkortelse for anodisert aluminium :-) Å anodisere betyr å behandle et stoff (ofte et metall) med en ytre strømkilde for å hindre korrosjon, men jeg synes det er rart at Apple kaller det "anodisert aluminium" fordi det heter eloksering når det er snakk om metallet aluminium.

vet du noe mer om hva den nye powerbook'en kan tilby? Hørt rykter om at den skal tilby "ekte" widescreen på 15'4 tommer blant annet (vet ikke hva det betyr i praksis, vet ikke om det er så vanvittig forbedring for å si det slik).  

>> Dagens PowerBook G4 med 15,2" skjerm tilbyr Widescreen i formatet 15:10 eller 15:9 om jeg ikke tar helt feil nå. Jeg tror ikke at Apple kommer til å endre på skjermstørrelsen. Ekte widescreen er 16:9.

Apple er det eneste firmaet som ikke forteller noe som helst til journalister pga. fare for "lekkasjer". Jeg vet like mye som deg. Det spekuleres i følgende;

* IBM PowerPC 970 prosessor på 1.25GHz

* PC2700 DDR RAM

* Airport Extreme

* Bluetooth

* Fiberoptiske sensorer i tastaturet

* Lettere og tynnere

* FireWire 800

* SuperDrive

* MOBILITY Radeon 9600 (Pro)

Kommer vel til å koste en del ekstra.  

>> Helt sikkert.

Du som jobber med bærbare pcer hele tiden, har du noen synspunkter når det gjelder valg av 15 powerbook eller 15 powerbook superdrive? 1x dvd brenner må jo bruke veldig lang tid på å brenne en dvd (og hvordan dvd brenner den? dvd-r?) og mellomlegget verdt det (med tanke på at en får 1 ghz i stedenfor 867mhz)??

>> Har du tenkt til å kjøpe en PowerBook fra Apple anbefaler jeg at du venter om du skal ha den nye 15,2". Skal du ha 12" bør du slå til nå. Skal du ha den 15,2" modellen som er nå, bør du slå til nå.

Lenke til kommentar
når det gjelder forandringer er jeg usikker på hvilke forandringer som kommer på 15 tommeren. noen påstår at det kommer en ny cpu på 1,4, men uansett vil den være svindyr!

Far er ofte i usa og han har bostedsadresse der. Han kan godt kjøpe bærbar powerbook til meg på den måten.  

Men har hørt om at hvis man blir medlem i apple developer "et eller annet" og betaler 99$ for medlemsskapet, får man 20%rabatt på første pc kjøpet, noen som har gjort dette og vet hvordan det fungerer?

Kan jeg få 20%rabatt og få pcen kjøpt i usa begynner dette å bli meget interessant!

>> Når det gjelder Apples Student Hardware Discout vil jeg bare komme med et par advarsler;

* Det er ikke sikkert at det er 20%, i avtalen står det 10-20%, alt ettersom hvor du bor.

* Det er ikke sikkert at tilbudet gjelder på den varen du vil ha.

* Skal faren din kjøpe den for deg i USA så må du vise at du går på skole der også (gyldig ID etc.).

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå for 12" PB nå som de har satt ned prisen. Om det kommer en ny så kan den umulig være så mye kjappere som de skal holde seg på samme pris. Så jeg tror kansje at det kommer en 1 Ghz G4 12" og en kjappere 15.2" og 17". Selv håper jeg på sikt at 12" kommer til å serstatte iBooken som student maskin. En 12" har jo egentlig mer til felles med iBooken en sine større Powerbook brødre.

10 000 kr's spørsmålet er: passer TwinMOS 512MB Pc2100 DDR SO-DIMM fra komplett (760 kr) i en 12" Powerbook? Eller må man ha Crucial for 1137 kr?

Lenke til kommentar

Søren. Nå angrer jeg på at jeg kjøpte iBook rett før helgen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg mye heller kjøpt Powerbook 12". Lurer på om jeg skal høre med Officeline, som det ser ut til har satt ned prisene tilsvarende (de er dog litt dyrere enn apple.no), om jeg kan få bytte inn og heller få PB mot mellomlegg. Håper de går med på det, for dette synes jeg rett og slett er ganske surt.

Lenke til kommentar

Kan man, trodde bare angreretten gjaldt nettkjøp? Men Apple har en prisgaranti som gjor at du kan få igjen penger om det du kjøpte blir satt ned rett etter at du kjøpte det. Men du har jo ikke kjøpt noe av Apple. Ring og hør med de, sånnt pleier og ordne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...