Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portåpning? Få iPod Touch til å kommunisere med iTunes på mac over WLAN

Anbefalte innlegg

Hei!

Forsøker å få Remote som er en fjernstyrings app til iPod Touch/ iPhone til å styre Itunes på min Mac. I utgangspunktet skal dette være en smal sak, men hos meg faller musikkbiblioteket ut etter kort tids bruk evt. ikke klarer å finne biblioteket i det hele tatt. Mistenker at det er ruteren og brannmuren som er synderen ettersom det under ett forsøk med en D-Link router fungerte upåklagelig. Har vært gjennom supportsidene på Apple og der står det under Firewall settings:

"If you have a firewall enabled in your router or computer, make sure that the firewall is not blocking communication between Remote and your iTunes or Apple TV. Remote uses TCP port 3689 and UDP port 5353 to communicate with your iTunes or Apple TV."

Jeg har bredbånd fra Telenor med Zyxel Multimodem P2602. Har prøv å legge til regel om portåpning her men er ikke sikker på om jeg har gjort det riktig. Funker gjør det ikke, hvertfall.

Det jeg har gjort er å gå inn på Security -> Firewall -> Rules -> Packet direction: LAN to LAN og legge til ny regel.

Under Service har jeg lagt til to punkter: TCP Single 3689 og UDP Single 5353.

Har sett til at disse reglene er aktive og lagret.

Funker gjør det ikke og forslag til løsning tas imot med takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...