-Just-Me- Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 men hvor mange kjørte km burde jeg holde meg under da sånn ca.? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 men hvor mange kjørte km burde jeg holde meg under da sånn ca.? Under 150k km funker bra. Ser du har sett på Carisma, det er en veldig bra 'førstebil' Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Finnes ikke noe svar på det dessverre, alt kommer ann på vedlikehold og bilen. W 124, f.eks, er kjent for å gå en evighet Men blir vel gjerne en del dyre slitedeler som må byttes ut rundt 120k-150k Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Har forelsker meg litt i Nissan Primera Den har kjørt 166300 km og fin pris (eller?), form og farge som jeg kunne tenkt meg samt 5 dører synes dere den passer som en fin førstebil? har den kjørt veldig langt til den prisen? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Har forelsker meg litt i Nissan Primera Den har kjørt 166300 km og fin pris (eller?), form og farge som jeg kunne tenkt meg samt 5 dører synes dere den passer som en fin førstebil? har den kjørt veldig langt til den prisen? Helt grei pris iforhold til km ja. Men husk at det er mye annet du må sjekke Liker de Primera sedan'ene som er litt eldre jeg da (rundt 98)... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Har forelsker meg litt i Nissan Primera Den har kjørt 166300 km og fin pris (eller?), form og farge som jeg kunne tenkt meg samt 5 dører synes dere den passer som en fin førstebil? har den kjørt veldig langt til den prisen? Nissan Primera er absolutt kurante biler. I likhet med andre Japanske biler, går Primera for å være driftsikre biler med lite feil og god holdbarhet! De er neppe spesielt dyre å forsikre, et fornuftig valg! I likhet med feks Toyotaer og andre Japanere fra samme tidsepoke, er interiøret en smule grått og trist! Primeraen jeg linket til tidligere (Denne) virker som et godt kjøp utifra det man får vite i annonsen! Den har ikke gått spesielt langt og det står den har full service historikk. Det behøver riktignok ikke å være et godt kjøp! Når du skal kjøpe bil, få med deg en bil kyndig som kan titte litt sammen med deg. Prøvekjør og sjekk at alt elektrisk fungerer, se om lamper lyser og hør etter ulyder! Ta en titt i motorrommet etter lekasjer, oljesøl ol og sist, men ikke minst: se etter rust! En NAF-test kan være vel investerte penger! Hvis du googler litt, finner du garantert noen erfaringer og tips om Primera, feks spesielle svakheter man må se etter når man vurdere en bruktbil Endret 27. januar 2010 av Nauz Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ta heller en bil som har kjørt 200 000 og fulgt alle serviceer, enn en bil som har kjørt 120 000 og ikke har fulgt noe som helst av serviceer. På alternativ 1, tyder det på en bileier som har tatt vare på bilen sin. Alt.2 er en eier som sikkert bare har brukt bilen til småkjøring (noe som i seg selv er en liten uting) og som ikke har tatt vare på bilen sin for å spare penger. Satt litt på spissen, for å fremme et poeng. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Alt.2 er en eier som sikkert bare har brukt bilen til småkjøring (noe som i seg selv er en liten uting) og som ikke har tatt vare på bilen sin for å spare penger. Men på sikt sparer man ikke noe særlig ved å ikke bruke litt penger på vedlikehold/service? Du vil seff spare litt der og da, men når du skal selge bilen din igjen kunne du fått mye mer igjen. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Alt.2 er en eier som sikkert bare har brukt bilen til småkjøring (noe som i seg selv er en liten uting) og som ikke har tatt vare på bilen sin for å spare penger. Men på sikt sparer man ikke noe særlig ved å ikke bruke litt penger på vedlikehold/service? Du vil seff spare litt der og da, men når du skal selge bilen din igjen kunne du fått mye mer igjen. Sant det, men er ikke alle som tenker så langt frem i tid. Kanskje håper de på at noen ikke bryr seg om det når de skal kjøpe bil. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Går god for primera ihvertfall, dritgode, billige biler som ser greie ut. Hele slekta kjører Nissan Primera/Sunny. Prøv å finn en primera som er gått under 350,000 som har motorhavari, I dare you Edit: Meen, personlig synes jeg små bensinbiler med fremhjulstrekk er kjedelige. Kommer helt an på hva du ønsker av bilen din.. Ønsker du stor motor og masse morro med bakhjulstrekk er ikke Primera bilen, men vil du derimot ha en billig bil med lave utgifter som er pålitelig som juling ville jeg prioritert den. Har bare hatt lappen i noen måneder, men.. Endret 28. januar 2010 av iPlex Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Forhjulstrekk kan da være morsomt nok det, selv med liten motor Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Forhjulstrekk kan da være morsomt nok det, selv med liten motor Jepp! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Går god for primera ihvertfall, dritgode, billige biler som ser greie ut. Hele slekta kjører Nissan Primera/Sunny. Prøv å finn en primera som er gått under 350,000 som har motorhavari, I dare you Edit: Meen, personlig synes jeg små bensinbiler med fremhjulstrekk er kjedelige. Kommer helt an på hva du ønsker av bilen din.. Ønsker du stor motor og masse morro med bakhjulstrekk er ikke Primera bilen, men vil du derimot ha en billig bil med lave utgifter som er pålitelig som juling ville jeg prioritert den. Har bare hatt lappen i noen måneder, men.. Den primaren http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20704188 jeg linket til tidligere har som sagt form og farge som ønsket, men har du/dere noen bedre forslag så gjerne link til eksempler Edit: fant denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20724485 virker den grei? er i kristiansand så er ikke så langt unna Endret 29. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 som sagt! alle eksempler tas i mot med takk ! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Prøv å finn en primera som er gått under 350,000 som har motorhavari, I dare you Eksempler: http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?f=2...ra+topp#p156126 og http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?f=2...ra+topp#p159268 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå