Nauz Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Større motor = dyrere forsikring + høyere bensinutgifter(stort sett, i alle fall)! Mange vil også påstå at som fersk sjåfør uten erfaring, er det lite fornuftig med mye kraft under panseret, men denne diskusjonen gidder ikke jeg å begi meg utpå! Hva som er tilstrekkelig av motorkraft, er veldig relativt! I bunn og grunn er alt på markedet kjapt nok til å holde de norske fartsgrensene! Audi A4 er pene biler med brukbare kjøreegenskaper og god komfort! Jeg syntes bilene gir en god kvalitetfølelse! A4 B5, som er generasjonen i din prisklasse, har et rykte på seg for å ha svake kuler og ledd i forstillinga, noe som i mange tilfeller har resultert i hyppige verksteds besøk! Når det kommer til rust, er det et mindre problem hos Audi, siden de har galvaniserte karosserier. Bilen som du linker til i førstepost, er antageligvis en 1,6l med 100hk! Det mest fornuftige valget, men også det kjedeligste! Når det gjelder den annonsen, syntes jeg det hele er litt suspekt siden selger ikke vil vise registreringsnummer! Andre biler i din prisklasse: Toyota Celica Ford Focus (Mitt valg) Mitshubishi Galant Endret 26. januar 2010 av Nauz Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Andre biler i din prisklasse:Toyota Celica Ford Focus (Mitt valg) Mitshubishi Galant Den første likte jeg ikke i det hele tatt, men nummer 2 og 3 var fine dei nr 2 hadde bare 3 dører though, og jeg vil ha 5 nr 3 har 5 dører, men rent utseende messig likte jeg 2ern best Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 så en jeg likte (blant 1000 andre) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20699720 hvordan ser den ut? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Trådstarter: Jeg ville tenkt igjennom hva slags bil du vil ha og hva som er det viktigste for deg, for så å skrive om førsteposten litt! Feks, hvor mange dører vil du ha? Hvordan form vil du ha på bilen og er det viktig for deg at bilen er "billig" og forsikre/eie? Det er mye lettere for folket her inne, å komme med forslag når de veit hva du er ute etter! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Trådstarter: Jeg ville tenkt igjennom hva slags bil du vil ha og hva som er det viktigste for deg, for så å skrive om førsteposten litt! Feks, hvor mange dører vil du ha? Hvordan form vil du ha på bilen og er det viktig for deg at bilen er "billig" og forsikre/eie? Det er mye lettere for folket her inne, å komme med forslag når de veit hva du er ute etter! you got it! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 har nå endret førsteposten, si ifra hvis det er noe mer dere vil vite Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Trådstarter: Jeg ville tenkt igjennom hva slags bil du vil ha og hva som er det viktigste for deg, for så å skrive om førsteposten litt! Feks, hvor mange dører vil du ha? Hvordan form vil du ha på bilen og er det viktig for deg at bilen er "billig" og forsikre/eie? Det er mye lettere for folket her inne, å komme med forslag når de veit hva du er ute etter! form: kan ikke helt beskrive det, men ikke altfor stor bil, noe ala de som jeg nevner i førsteposten ja, den må være ganske billig å holde vedlike og sånn, men vil at bilen ska ha et bra ytre også, de som jeg har linket til har bra utseende, men hva som skjuler seg under er det jeg spør dere om Lenke til kommentar
walt1brg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Trådstarter: Jeg ville tenkt igjennom hva slags bil du vil ha og hva som er det viktigste for deg, for så å skrive om førsteposten litt! Feks, hvor mange dører vil du ha? Hvordan form vil du ha på bilen og er det viktig for deg at bilen er "billig" og forsikre/eie? Det er mye lettere for folket her inne, å komme med forslag når de veit hva du er ute etter! form: kan ikke helt beskrive det, men ikke altfor stor bil, noe ala de som jeg nevner i førsteposten ja, den må være ganske billig å holde vedlike og sånn, men vil at bilen ska ha et bra ytre også, de som jeg har linket til har bra utseende, men hva som skjuler seg under er det jeg spør dere om hva med ford puma? er dog bare 2-dørs, men billig å kjøre, billig å forsikre for deg! er en fordel å forsikre bilen på deg selv da du kan opparbeide deg en egen bonus hos forsikringsselskapene dersom du ikke vraker eller skader bilen, noe som lønner seg senere i livet! en annen ting med denne bilen er jo at den ser HEFTIG ut, 125bhp på under 1000 kilo drar greit det ass! her er link til en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20576077 er flere på finn av denne bilen, pass på rust! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) hva med ford puma? her er link til en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20576077 joda, var snerten den, men ikke heelt meg men jeg spurte jo om denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20699720 litt tidligere i tråden. Den har jo den formen jeg kunne tenkt meg + fin farge. Er den bra? Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
walt1brg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 hva med ford puma? her er link til en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20576077 joda, var snerten den, men ikke heelt meg men jeg spurte jo om denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20699720 litt tidligere i tråden. Den har jo den formen jeg kunne tenkt meg + fin farge. Er den bra? bilen så jo forsåvidt grei ut, er jo fordeler med såpass ny bil da, bilen er jo ikke overpriset så mye slik som 3-serien av BMW (bare for å ta et eksempel..) men for all del, prøvelkjør bilen eller få tatt en NAF-test, det lønner seg alltid Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) men kanskje det bare er like greit å gå for audi'en http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20678457 siden det med forsikring blir jo sikkert veldig dyrt . Dessuten er selgeren faktisk ikke så aalt for langt unna. 5-6 mil, selv om det er et stykke, men var heldig på den. Venter forøvrig fortsatt på svar ang. hk Men hvilke andre gode steder enn finn.no kan man kjøpe gode (og billige?) bruktbiler? Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Trådstarter: Jeg ville tenkt igjennom hva slags bil du vil ha og hva som er det viktigste for deg, for så å skrive om førsteposten litt! Feks, hvor mange dører vil du ha? Hvordan form vil du ha på bilen og er det viktig for deg at bilen er "billig" og forsikre/eie? Det er mye lettere for folket her inne, å komme med forslag når de veit hva du er ute etter! form: kan ikke helt beskrive det, men ikke altfor stor bil, noe ala de som jeg nevner i førsteposten ja, den må være ganske billig å holde vedlike og sånn, men vil at bilen ska ha et bra ytre også, de som jeg har linket til har bra utseende, men hva som skjuler seg under er det jeg spør dere om hva med ford puma? er dog bare 2-dørs, men billig å kjøre, billig å forsikre for deg! er en fordel å forsikre bilen på deg selv da du kan opparbeide deg en egen bonus hos forsikringsselskapene dersom du ikke vraker eller skader bilen, noe som lønner seg senere i livet! en annen ting med denne bilen er jo at den ser HEFTIG ut, 125bhp på under 1000 kilo drar greit det ass! her er link til en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20576077 er flere på finn av denne bilen, pass på rust! Frisørbil anyone? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Å kjøpe en Ford Puma er sikkert fint det, men jeg kan love deg at den blir vanskelig å selge igjen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 1.6 bensin holder fint for en som trådstarter. Er tross alt ikke veldig ofte man har behov for mer krutt enn ~100 hester. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 1.6 bensin holder fint for en som trådstarter. Er tross alt ikke veldig ofte man har behov for mer krutt enn ~100 hester. Snakker man først om behov i bokstavlig forstand, så er det da mye man klarer seg uten... Men man kommer seg frem og tilbake til jobb med 50HK'ers 1L motor også... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 så en jeg likte (blant 1000 andre) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20699720hvordan ser den ut? Den ser jo bra ut, men på en såpass stor bil så er diesel ett must. Ford Mondeo 2.0 Bensin bruker 0.8-1.0L/mil. Finn deg heller en Ford Focus 1.6 5-dørs: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1262532921 Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Jeg vil foreslå en Ford Focus 1,6l Trend. 99-21 modellene får du fra 50k og oppover. Gode kjøreegenskaper, mye utstyr, god driftsikkerhet og et relativt moderne design til en god pris. Når det gjelder designet, så liker du det, eller så liker du det ikke. I forhold til feks Audi og BMW, så får du mye for bil pengene, mye pga at at Ford ikke er noe statusmerke. Fåes i både sedan, 3 og 5 dørs-kombi og stasjonsvogn. Familien har kjøpt ny Focus to ganger, og det har generelt vært svært lite tull med de! Har selv en 99 modell som jeg er veldig fornøyd med, spesielt hva "valuta for penga" angår! eks, eks, eks. Ville tittet litt på Nissan Primera( eks, eks) og Golf ( eks) Endret 27. januar 2010 av Nauz Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Ville tittet litt på Nissan Primera( eks, eks) og Golf ( eks) jeg likte spesielt de to første eksemplene men ska se litt mer på ford fokus Endret 27. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Bruktbilkjøp er litt bingo, så du bør absolutt ta en NAF-test av den bilen du faller for før du kjøper den. På den måten får du litt mer indikasjon på hva slags standard bilen og dens deler har. Jeg likte veldig godt A4'en du postet i første post, og den kan være verdt en prøvekjøring og inspeksjon. NAF-test tar jeg selvfølgelig, men den audi'en koster jo 47 000 og har kjørt 206000 km, er det det som trekker prisen sånn ned? hvor mange hester han den, jeg kunne ikke se det. Orka ikke lese videre, måtte bare kommentere. Det er nok en 1,8 bensinmotor uten turbo i denne. Skjønner virkelig ikke hvordan du kan tro 50 store er billig for en 96 modell som har rusla over 200,000. Bilen er jo fin å se på, men litt kjedelig når du blir frakjørt av andre biler til halvparten av prisen.. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Orka ikke lese videre, måtte bare kommentere. Det er nok en 1,8 bensinmotor uten turbo i denne. Skjønner virkelig ikke hvordan du kan tro 50 store er billig for en 96 modell som har rusla over 200,000. Bilen er jo fin å se på, men litt kjedelig når du blir frakjørt av andre biler til halvparten av prisen.. da fikk jeg vite det da! takk for ditt innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå