-Just-Me- Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hei Bare for å få sagt det en gang for alle: jeg har null peiling på bil og vet sikkert mer om blomster (hvertfall etter det prosjektet vi hadde i biologi -.-) Helst i prisklassen 50-60 k, men kan strekke meg til 70 eller 80 000 hvis det er veldig bra saker vi snakker om her vil ha en bil som ser bra ut og helst ikke eldre enn 98 modell er selv 18 år forresten.. Vil ha 5 dører og ikke noen svær bil, men som er lett å kontrollere for nybegynnere bensin, ABS, manuelt gir, godt over 100 hester, farge: svart, sølv, rød, og andre med fine farger, selv om det er delte meninger på det. Høres sikket ut som en noob av beskrivelsen, men er en noob når det gjelder biler Når det gjelder form: noe som denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20678457 eller denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20699720 Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg syns du sier ikke eldre enn 98 modell? Den du linker til er da 96 Det kommer veldig an på vekt, men du bør nok holde deg mellom 100 og 150 hester. Skal du ha en driftsikker bil med minst mulig kostnader, er japanske merker veien å gå (Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi o.l). Tyskerne er ofte kjent for litt mer reparering og slitedelebytte, men bedre komfort. Jeg har erfaring med Mitsubishi Carisma og vil anbefale denne til en som deg. Veldig god kvalitet, men ikke like overpriset som Toyotaer. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg syns du sier ikke eldre enn 98 modell?Den du linker til er da 96 ja, jeg vet det, men jeg likte den takk for svaret Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg ville vertfall gått for en TDI eller en 1.8T.... Nå skal ikke jeg uttale meg om kvaliteten på eldre Audi'er og eller priser på deler... men jeg personlig mener at en selvpustende bensiner blir veldig kjedelig... Nå vet jeg heller ikke hvordan de eldre TDI'ene er, så i dine sko hadde jeg kanskje valgt en 1.8T når det gjelder Audi. Da får du 150HK'er og greit med moment. Forøvrig den samme motoren som sitter i Golf 4 og de eldre Golf 5 GTI bilene. (skyt meg med strikk hvis jeg tar feil her nå...) Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg ville vertfall gått for en TDI eller en 1.8T.... Nå skal ikke jeg uttale meg om kvaliteten på eldre Audi'er og eller priser på deler... men jeg personlig mener at en selvpustende bensiner blir veldig kjedelig... Nå vet jeg heller ikke hvordan de eldre TDI'ene er, så i dine sko hadde jeg kanskje valgt en 1.8T når det gjelder Audi. Da får du 150HK'er og greit med moment. Forøvrig den samme motoren som sitter i Golf 4 og de eldre Golf 5 GTI bilene. (skyt meg med strikk hvis jeg tar feil her nå...) Ingen Golf V ble levert med 1,8T, men det stemmer at denne sitter i Golf IV GTI. Skal man kjøpe eldre Audi 1,8T som har gått langt anbefaler jeg på det sterkeste en NAF-test. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg ville vertfall gått for en TDI eller en 1.8T.... Nå skal ikke jeg uttale meg om kvaliteten på eldre Audi'er og eller priser på deler... men jeg personlig mener at en selvpustende bensiner blir veldig kjedelig... Nå vet jeg heller ikke hvordan de eldre TDI'ene er, så i dine sko hadde jeg kanskje valgt en 1.8T når det gjelder Audi. Da får du 150HK'er og greit med moment. Forøvrig den samme motoren som sitter i Golf 4 og de eldre Golf 5 GTI bilene. (skyt meg med strikk hvis jeg tar feil her nå...) Ingen Golf V ble levert med 1,8T, men det stemmer at denne sitter i Golf IV GTI. Skal man kjøpe eldre Audi 1,8T som har gått langt anbefaler jeg på det sterkeste en NAF-test. Okay. NAF-test ved kjøp av bruktbil mener jeg bør være obligatorisk... Nok av folk her inne som har blitt "lurt"... Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 hva med volvo og bmw? er ikke bmw bensin slukere? og volvo delene koster flesk? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 hva med volvo og bmw? er ikke bmw bensin slukere? og volvo delene koster flesk? BMW bruker ikke mer bensin enn andre tilsvarende biler, og jeg tviler på at Volvodeler koster så mye mer enn tilsvarende deler til andre merker. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 så litt på denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20510368 ser den grei ut? kommer til å se på flere, men må ha noen å sammenligne med Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 så litt på denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20510368 ser den grei ut? kommer til å se på flere, men må ha noen å sammenligne med Er det slik at du har bestemt deg for å IKKE velge bil med turbomotor... eller har du ikke lest postene over? Jeg skal ikke mase mere på deg... det er ditt valg... Men vil bare vite hva du er ute etter liksom... Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Er det slik at du har bestemt deg for å IKKE velge bil med turbomotor... eller har du ikke lest postene over? Jeg skal ikke mase mere på deg... det er ditt valg... Men vil bare vite hva du er ute etter liksom... som sagt, det eneste jeg kan med biler er å kjøre dem.. og åpne bagasjedøra.. hva er greia med turbomotor xD? du maser da ikke? jeg må ha alt dette inn med teskje Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 En ting trådstarter bør tenke på er hvor høy forsikringssummen blir på ulike typer biler. En Audi A3/A4 på en 18-20 åring pleier ikke akkurat å være billig. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) En ting trådstarter bør tenke på er hvor høy forsikringssummen blir på ulike typer biler. En Audi A3/A4 på en 18-20 åring pleier ikke akkurat å være billig. jeg har tenkt på det ja.. men lurer på om den kommer til å stå i mamma sitt navn, men vet ikke hvordan alt dette fungerer, men først av alt så må jeg finne en bil. Jeg kommer ikke til å råne rundt med dunkende musikk om natta, men greit om det er litt kraft i den ja for å komme fort avgårde. Endret 26. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bruktbilkjøp er litt bingo, så du bør absolutt ta en NAF-test av den bilen du faller for før du kjøper den. På den måten får du litt mer indikasjon på hva slags standard bilen og dens deler har. Jeg likte veldig godt A4'en du postet i første post, og den kan være verdt en prøvekjøring og inspeksjon. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Bruktbilkjøp er litt bingo, så du bør absolutt ta en NAF-test av den bilen du faller for før du kjøper den. På den måten får du litt mer indikasjon på hva slags standard bilen og dens deler har. Jeg likte veldig godt A4'en du postet i første post, og den kan være verdt en prøvekjøring og inspeksjon. NAF-test tar jeg selvfølgelig, men den audi'en koster jo 47 000 og har kjørt 206000 km, er det det som trekker prisen sånn ned? hvor mange hester han den, jeg kunne ikke se det. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bruktbilkjøp er litt bingo, så du bør absolutt ta en NAF-test av den bilen du faller for før du kjøper den. På den måten får du litt mer indikasjon på hva slags standard bilen og dens deler har. Jeg likte veldig godt A4'en du postet i første post, og den kan være verdt en prøvekjøring og inspeksjon. NAF-test tar jeg selvfølgelig, men den audi'en koster jo 47 000 og har kjørt 206000 km, er det det som trekker prisen sånn ned? hvor mange hester han den, jeg kunne ikke se det. Sikkert en vanlig 1.6 bensiner i denne... Hadde motoren vært større, så hadde personen garantert skrevet dette... Motortype er vel kanskje den viktigste informasjonen å gi.... så det er meget merkverdig at dette ikke er gjort. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Spekulasjon rundt pris skal jeg holde meg unna, da jeg ikke har så god kjennskap til kvalitet, status og listepris på denne modellen av Audi. Det er ikke oppgitt verken motorvolum eller HK, så jeg anbefaler deg å sende eieren en mail hvor du spør om det, og evnt andre ting du lurer på. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Spekulasjon rundt pris skal jeg holde meg unna, da jeg ikke har så god kjennskap til kvalitet, status og listepris på denne modellen av Audi. Det er ikke oppgitt verken motorvolum eller HK, så jeg anbefaler deg å sende eieren en mail hvor du spør om det, og evnt andre ting du lurer på. jeg sendte nettopp en melding til fyren ang. hk, men motorvolum.. nei, spør spør om det når han svarer Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Spekulasjon rundt pris skal jeg holde meg unna, da jeg ikke har så god kjennskap til kvalitet, status og listepris på denne modellen av Audi. Det er ikke oppgitt verken motorvolum eller HK, så jeg anbefaler deg å sende eieren en mail hvor du spør om det, og evnt andre ting du lurer på. jeg sendte nettopp en melding til fyren ang. hk, men motorvolum.. nei, spør spør om det når han svarer Får du vite hestekreftene, så vet man også volumet. Er vel ganske sikkert litt i overkant av 100HK'er i denne og motorvolumet er nok en 1.6L. Hvis dette skulle være en 1.8T, så mener jeg den er verdt en nærmere kikk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) A4 1995-2001 (Gjelder vel generelt VAG i den perioden) 101hk = 1.6 125hk = 1.8 150hk = 1.8T (uten chip) Endret 26. januar 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå