Gå til innhold

AMD pc-bygger rundt 6k (Stasjonær)

Anbefalte innlegg

Hei der! Jeg har da tenkt til å bygge meg gaming-pc, men vet ikke enda hva jeg vil ha.

Prisen vil jeg helst skal være rundt 6-7k, uten skjerm og tastatur.

Den skal kunne greie å kjøre Counter Striker Source, Mw2 osv, og jeg vil helst ha AMD som sagt :p

Noen innslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok, ett godt alternativ, de er vel også billigere enn Komplett.no, men tror du kan få komplett til å bygge hvilken som helst PC også, men vet ikke hvor mye de tar for det.

Billigste stedet å handle vil være på Milrab.no ettersom de har prisgaranti, bare å sende de en mail så fikser de deg delene til markedets laveste priser.

Lenke til kommentar

Sant nok, men jeg husker jeg gruet meg til første bygg, så leste ALT FOR MYE på nettet og så videoer i flere uker, så da jeg først begynte å sette sammen. Så var det enda lettere enn hva jeg fikk inntrykk av. Problemene mine dukket opp da jeg skulle montere ekstrautstyr og led's. Men tenker man seg litt om så var ikke det akkurat vanskelig heller :p

Morsomt å lære seg å bygge, å har man gjort det en gang, så kan du det :)

Lenke til kommentar

@bad_ip

Tenk nå litt før du anbefaler, det er ikke et gameroppsett du har satt opp, ikke har det crossfiresupport, du bruker alt for mye på cpu, forlite på gpu.

Her har vi en maksgrense på 7 k, her hører radeon 5850 inn som det beste skjermkortet for gaming. Nå var jeg ikke i humør til å sette opp en rigg, men alle forslag som ikke minimum innholder radeon 5850 her, minimum 3 kjerners cpu er en dårlig anbefalning.

Lenke til kommentar

@Osse, skulle likt å se at du kom i bedre humør, så du kan få satt sammen ett oppsett med 5850 til den prisen, uten at det går utover stilen :p

Han vil bare ha en maskin som drar MW2, vis dette da er milæpæla, så drar 5770 MW2 uten problemer.

Ga han ett av mine ferdige oppsett, og det er ett oppsett med en superB CPU, legger han i 700 kr ekstra, så får han 5850.

Legger han i 1300 kr ekstra, så får han 5870.

Hadde bare noen klart å lage AM3 hovedkort som ser bra ut! Rødt og svart, oransje og svart, black on black eller blått og svart. Alle HK'ene til AM3 ser så jævli dævve ut. Eneste som ser greit ut er Asus Crosshair, og det er i samme slengen top-notch AM3 kort men 700 kr dyrere!

Lenke til kommentar

:!: - tja

stilen ja. smaken er som baken du, delt, personlig synes jeg det facality kabinettet du linker til ser meget stilrent ut. Må nok studere det nærmere før jeg kan si om jeg tror det er bra.

Men forsvingende en klarer å få rom for radeon 5850 i en rigg til kr 5000,- og det med cpu/hk/minne som greier å hente ut nesten alt hva radeon 5850 kan by på, men neppe de siste 5%, se nå her på et oppsett som vil være ca 20-35% raskere i alle spill en hva du nå foreslår, nå har du 2k på å gjøre dette stilrent og til å hente ut de siste 5%-10%, det burde holde, heller hva.

siterer meg selv fra en annen tråd

hvis gtaiv er et av favorittspillene så bør vi prøve å få rom for en 4 kjerner, og siden vi er på så stramt budsjett som dette, må vi nesten tyne hver krone ut til ytelse. Nå greide ikke å tyne inn en 4 kjerner, men noe mer ytelse out of the box enn dette er vanskelig å få til.

Lg dvd brenner

760 chipset hk . DDR2

4 gb DDR2

Amd Athlon x3 2,9 ghz - 3-kjerner

Asuss Radeon 5850

Chieftech 500w

Samsung 250 gb hdd

Coolermaster Elite kabinett

Totalt kr 4967,-

Ok vi måtte ofre DDR3, liten hardisk for å få rom til radeon 5850, amd 435 skulle være god nok til å ta nesten full utbytte av radeon 5850.

Og kommer nok i humør til å studere nettsteder igjen om kort tid.

ytelsesmessig er en i best i mål her med gigabyte 770hk, med usb 3.0 og sata6, radeon 5850, 500 gb samsung F4, 500 + w god psu, og helst noe kraftigere cpu en amd 435, tror 945 passer fint her.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Råtøft kabinett med tilpasset innmat..

Kanskje ikke det kuleste kabinettet, men resten holder iallefall mål. Selv sverger jeg til Samsung sine disker, men jeg fant ikke dem på netshop sin side. Orker ikke sette sammen listen et annet sted. (Trodde Netshop hadde samme deling av handlekurv som Komplett, men det tok jeg visst feil.)

Edit:

Glemte selvsagt vedlegget.

post-93393-1264508800_thumb.jpg

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

oppsettet til sovehesten grisebanker oppsettet ditt bad_ip. Dog vet jeg at netshop har muskin minne DDR3-1600 til samme pris, og 790x hk som er bedre eller like gode som 790gx, 790gx er greit nok, men her betaler en for en igp en ikke trenger.

Edit

Siste oppsettet ditt Bad ip har jeg stor sans for, men hakke svakere en sovehestens

dette med litt dårliger hk kun x4 cf support, litt svakere cpu, men du har bedre psu, minne , kabinett.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Har sansen for dustin, fraktprisene demmes gir deg nesten 200 kr ekstra å bruke på deler sammenlinet mot komplett og alle andre norske webshopper.

Til min store irritasjon har de ikke inn gigabytes sine TA hovedkort med usb 3.0 og sata 6. Og derfor begynte jeg å sette opp på andre plasser igjen.

Siden gigabyte har denne serien med usb 3.0 og sata 6, ser jeg ingen grunn til å ikke velge et av de dersom en ikke er på et meget meget stramt budsjet

770 - TA ca 725 kr - ikke cf support

790x - TA ca 975 kr 8x8 cf support

790fx - TA ca 13oo kr 16x16 cf support

Lenke til kommentar

Orker ikke ta ny screenshot og herje, men da ville jeg valgt 770 TA kortet til rundt 750.

Har stort sett kjøpt HK med mulighet for CF/SLI, men det har aldri vært behov for den ekstra sloten. Neste generasjon er stort sett så mye bedre og billigere at en oppgradering for 40-50 % ekstra ytelse blir en dårlig investering..

Lenke til kommentar

Det at dere kan sakene deres det ser jeg, så skal ikke klage, kjekt å lære. Har liksom aldri satt opp noen billige systemer før, pleier å ligge rundt 10 000 kroner, da har man plutselig litt mer å rutte med.

Systemet til sovehest er kjempe, men de har ikke så billige kabinett på komplett.

Vis det er av interesse så kunne jeg skaffet dette:

AMD II 955 1175,-

ASUS 790X 837,-

Chieftec SS 650W 612,-

OCZ Gold 4GB 1333MHz 789,-

CoolerMaster Elite 310 307,-

Samsung SH-S223C 179,-

Samsung F3 500GB 380,-

Sapphire HD5850 2095,-

Sum er da kr 6374,-

Fornøyd med det da, eller er det fortsatt noe å klage på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...