Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne damer på byen?

Anbefalte innlegg

Ikke ha i tankene at "henne skal jeg gå bort og sjekke opp og gifte meg med". Det ødelegger bare alt.

Så du noe spennende på tv her om dagen. Eller kanskje noe på youtube. Opplevd en morsom situasjon som du vil fortelle videre? Ta med noe av dette og lag en diskusjon ut av det.

Er det noe du liker å snakke om. Noe du interesserer deg for. Lag en morsom samtale ut av det. Du kan snakke om hva som helst, så lenge du interesserer deg for det i samtalen, eller selve samtalen :)

Gå ut å møt folk med mål som å starte en samtale. Ikke vær redd for å ha egne meninger om ting.

Eks: "Heisan! Fy fader, har du sett Big Bang Theory? Det er den sjukeste serien ever! Får meg til å grine av latter hver gang. Sheldon må være den mest morsomme/irriterende personen man kan møte. Hva synes du?"

Har hun ikke sett den, spør om hun vet om noen morsomme serier. Its your choise :)

Lag en lek ut av det, ha det moro! Kos deg. Det er det viktigste. Da faller alt på plass mer naturlig av seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke ha i tankene at "henne skal jeg gå bort og sjekke opp og gifte meg med". Det ødelegger bare alt.

Så du noe spennende på tv her om dagen. Eller kanskje noe på youtube. Opplevd en morsom situasjon som du vil fortelle videre? Ta med noe av dette og lag en diskusjon ut av det.

Er det noe du liker å snakke om. Noe du interesserer deg for. Lag en morsom samtale ut av det. Du kan snakke om hva som helst, så lenge du interesserer deg for det i samtalen, eller selve samtalen :)

Gå ut å møt folk med mål som å starte en samtale. Ikke vær redd for å ha egne meninger om ting.

Eks: "Heisan! Fy fader, har du sett Big Bang Theory? Det er den sjukeste serien ever! Får meg til å grine av latter hver gang. Sheldon må være den mest morsomme/irriterende personen man kan møte. Hva synes du?"

Har hun ikke sett den, spør om hun vet om noen morsomme serier. Its your choise :)

Lag en lek ut av det, ha det moro! Kos deg. Det er det viktigste. Da faller alt på plass mer naturlig av seg selv.

Hehe, er vell fotball, damer og bil som interesserer meg mest :p. Kanskje ikke det beste samtale emne for jenter?

Uansett, og gå bort til damer og begynne å snakke om en film hadde vert flaut, for oss begge tror jeg.

Lenke til kommentar
Miamor: Å komme med "bare vær deg selv", når han tydeligvis ikke har oppnådd de resultatene han ønsker ved å være "seg selv" er ikke hjelpsomt. Det ligger selvfølgelig gode intensjoner bak det og jeg skjønner tankegangen din, men man må forholde seg til hva som faktisk funker. Et bedre råd er å være sitt beste selv, klarer man å være som man er på de dagene hvor man er avslappet og i godt humør og ting bare flyter løser de fleste problemene seg automatisk.

Tror det er nettopp det han må være, seg selv. For jeg tipper at han har prøvd å virke tøff og sånt, og at det bare har slått helt feil ut og gjort at han har blitt ekstra nervøs.

Skjønner hva du mener, men problemet er at folk har helt forskjellige tolkninger av hva det vil si å "være seg selv". Man kan si at han har vært seg selv på byen, fordi han bare har gjort det som har falt han inn så langt. Dette har jo tydeligvis ikke fungert, derfor mener jeg at man må konkretisere hva man mener med å "være seg selv". F.eks. å ikke forandre meninger og oppførsel nevneverdig utifra hva andre mener og å ikke prøve å fremstå som noe tøffere enn det man er. Dette er konkrete ting han kan forandre i idag, mens å plutselig skulle "være seg selv" blir håpløst udefinerbart og flytende. Jo mer konkret og nøyaktig du formulerer deg, jo større sjanse for at motparten skjønner hva du prøver å formidle.

Uansett da, om en dame ikke liker deg - så er det jo ikke noe du kan gjøre for å få det til å funke?

Problemet med dette resonnementet er at det forutsetter at en person alltid er fremstår som den samme i alle situasjoner. Sånn er det jo ikke. Kanskje en person som ikke liker deg på et utested fordi du er ukomfortabel og virker unaturlig hadde likt deg hvis hun hadde sett deg i en situasjon hvor du var helt komfortabel og kunne dine saker. Så kanskje en som ikke hadde gitt deg en sjanse under visse omstendigheter, og dermed heller ikke hadde funnet ut at vedkommende hadde god kjemi med deg, under andre omstendigheter hadde gitt deg en sjanse og dermed funnet kjemien. Folk er ikke endimensjonale og de har potensialet til å forandre på hvem de er.

Lenke til kommentar

Enig med mye av det du skriver der. Men husk på at litt av greien for at det ikke "funker" er rett og slett fordi jeg er litt sjenert. Jeg har alltid vært sjenert, før var jeg så sjenert at når dama jeg likte i klassen gikk og hinta om at hun ville bli sammen med meg ga meg en drøss med kompliment, turde rett og slett ikke bli sammen med noen på den tiden.

Dette har heldigvis komt seg ganske mye siden den tid. Er fast bestemt på og endre dette, og er godt på vei.

Lenke til kommentar
Rocky1: Har du prøvd privat fester?

Er på slike plasser man møter damer.

Er en mere avslappet settings på privat fester enn ut på byen.

Visst du kommer i kontakt med noen ute så innviter de med hjem på nachspiel.

Funker alltid (nesten)

Jo, seff er jeg på privat fester. Men de er ikke så ofte folk har det. Har jo alltid vors med en gjeng, men ingen av damene der jeg har tenkt og prøve meg på :p

Lenke til kommentar
Hva tror dere om videoen jeg linka? Jenter liker jo gutter som kan danse? tenkte jeg skulle lære meg den og kanskje noen fler sånn at jeg har noe og by på når jeg ber jenta opp til dans.

I såfall, gjør det fordi det er noe du vil og føler at du liker, ikke fordi du vil ha et ess i ermet for å imponere og prøve å komme i buksene på jenta.

Jenter kan lukte at du prøver å imponere på 100 meters avstand, og selv om de kanskje vil bli imponert de første fem minuttene ender du fort i "one trick pony"-båsen med mindre du har noe mer å by på.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om videoen jeg linka? Jenter liker jo gutter som kan danse? tenkte jeg skulle lære meg den og kanskje noen fler sånn at jeg har noe og by på når jeg ber jenta opp til dans.

I såfall, gjør det fordi det er noe du vil og føler at du liker, ikke fordi du vil ha et ess i ermet for å imponere og prøve å komme i buksene på jenta.

Jenter kan lukte at du prøver å imponere på 100 meters avstand, og selv om de kanskje vil bli imponert de første fem minuttene ender du fort i "one trick pony"-båsen med mindre du har noe mer å by på.

Hehe, er vell kanskje litt for å imponere. Men hovudsaklig fordi jeg ikke kan danse :p-

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

En ting det er viktig at du husker på, er at du ikke trenger å bevise noen verdens ting for henne. Det er HUN som er interessert i DEG, og da gjenstår det bare for deg å se om hun møter dine "standarder". Jeg tipper noe slikt skjer i hodet ditt når du blir åpnet: Du blir nervøs, reaktiv, tenker mer over hva du skal si, og det hele blir rett og slett forferdelig awkward(dette er iallefall slikt jeg opplevde det hver gang jeg ble åpnet av en jente). Jeg begynte å kvalifisere meg for henne, for å ikke ødelegge det inntrykket jeg trodde hun hadde gjort seg opp om meg. Dette var selvfølgelig en helt forferdelig tankegang, siden jeg begynte å kvalifisere meg for henne, og håpet at jeg ikke skuffet henne.

Ville også tatt en tur innom sjekketråden.

Endret av Status™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare spørre: Går det bedre i disse dager? Er jo godt en stund siden januar så hadde vært morsomt å høre om du har fått bedre resultater :)

Hehe ja, litt bedre. Saken er den at jeg har begynt å like en veninne i vennegjengen nå :/. er ikke så lett å finne damer da når hun er med :)

Ellers går det bra, tar gjerne imot flere seriøse tips :p

byen? :nei:

damer på landet er mye penere :thumbup:

Ja, du sier noe der :p. Men er ikke så mye fest på landet. (ja, bor der selv :D)

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp på landet de vet hvordan en fester, små-rypsa drikker rett fra spritflasken som om det var vann.

+1 haha

Ja, de vet hvordan de drikker :p Men er ikke like ofte fest på landet, som i byen. Greit å møte nye folk iblant og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...