Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne damer på byen?

Anbefalte innlegg

Tittelen sier alt.

Er 20 år og desperat etter å finne en kjæreste, men jeg lurer på hvordan jeg skal komme i kontakt med dem.

Jeg går ofte på byn, og det er som oftest jentene som sjekker meg opp. Jeg er ikke så flink til å holde kontakten, kan snakke/danse med de i en time så blir de kanskje litt lei og går sin vei. Hva sier du til en jente du ikke kjenner? Åpner alltid med f.eks spørsmål om hvor hun er ifra, og hva hun heter. Men hva snakker du med henne om ellers? Har spandert drikke på noen jeg synest er atraktiv og som jeg vil bli bedre kjent med, men det ender liksom opp i ingenting, hva er ett bra samtale emne her? Nå skal det og sies at det er et utested med en god del folk og ganske høy musikk, kanskje ikke optimalt for samtaler.

Jeg er mest interessert i å finne en jente jeg kan bli sammen med (er selvfølgelig åpen for one night stand også)

det er vell ikke på byen du treffer jenter som du er sammen med livet ut, men har troen på at det kan funke.

Er vell litt sjenert også derfor jeg ikke tør å sjekke opp damer, men jeg blir ofte sjekka opp av andre damer men kommer liksom ikke videre?

Noen som har noen sjekketriks eventuellt? i form av samtaler, kompliment etc...?

Og hvordan vet jeg at jenter er interessert i meg?

Forrige gang var jeg med en kompis på byen, 2 jenter spurte om jeg ville danse.

den ene danset jeg sikkert i en time med, helt til jeg ble uintressant og fant seg en ny type. Hun andre var vell litt mer "tøs" befølte hendene mine over hele seg og litt klining. Dette varte vell ikke mer enn 15 min.

Blir irritert når jeg ikke klarer og holde kontakten med dem, håper noen har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Jepp_*

Hei.

Det er nok det som ødlegger for deg i utgangspunktet. Hvis du er desperat lyser dette av deg lang vei, og jenter har en sjette sans for dette. Mange folk er sjenerte men det hjelper med litt innabords eller?. En jente sitter jo sjeldent sammen deg hele kvelden uansett. Å hun vil nok

heller ikke jakte i lengden. Jenter liker ikke å jakte, de liker å bli jaktet på.

Når det kommer til kommunikasjon så ikke tenk så hardt på hva du skal si. Bare relax, slipp deg litt bakpå å snakk om det som faller deg inn, ikke gjør det så stort. Liker hun det ikke er det her loss. Alle disse pua triksene som er ute å går. Si ditt å si datt, vil nok noen tipse deg om, men

jeg tror det bare skaper en army av gutter på byen som prøver dette for hardt.

Jeg tror på litt humor og det å være hyggelig på egne premisser, noe som har funket veldig bra for meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei.

Det er nok det som ødlegger for deg i utgangspunktet. Hvis du er desperat lyser dette av deg lang vei, og jenter har en sjette sans for dette. Mange folk er sjenerte men det hjelper med litt innabords eller?. En jente sitter jo sjeldent sammen deg hele kvelden uansett. Å hun vil nok

heller ikke jakte i lengden. Jenter liker ikke å jakte, de liker å bli jaktet på.

Når det kommer til kommunikasjon så ikke tenk så hardt på hva du skal si. Bare relax, slipp deg litt bakpå å snakk om det som faller deg inn, ikke gjør det så stort. Liker hun det ikke er det her loss. Alle disse pua triksene som er ute å går. Si ditt å si datt, vil nok noen tipse deg om, men

jeg tror det bare skaper en army av gutter på byen som prøver dette for hardt.

Jeg tror på litt humor og det å være hyggelig på egne premisser, noe som har funket veldig bra for meg.

Lykke til!

Tror ikke de kan se at jeg er så spesiellt desperat i og med at det er faktisk jeg som blir sjekket opp for det meste, litt sjenert har jeg alltid vært men det har blitt mindre og mindre med årene. Alkohol hjelper definitivt :p.

Jeg jakter jo litt da ;), men tør liksom ikke begynne og snakke med en jente uten noen tegn for at hun er interessert.

Men når jeg danser med en jente så skjer det ofte at det kommer en ny gutt, kanske 2 og prøver seg på samme dama. Da blir jeg ganske irritert, hvordan får jeg oppmerksomheten tilbake? Jeg legger meg ikke etter jenter som allerede har noen å danse/snakke med. synest det er litt mangel på respekt i mine øyner.

Skulle vert en slags magisk formel for hvordan man får damer på kroken ja :D

Lenke til kommentar

Desperasjon lyser lang vei, nesten alltid. Er ingenting som er så turnoff.

Prøv å finn noen via noen venner da eller på skolen? De fleste ser ikke akkurat etter er dypt forhold ute ;)

Angående å holde på interessen. Dropp litt smiger, og heller prøv å finn ut hva hun har av interesser.

Finnes jo ingen oppskrift, dessverre. Du må nok bare prøve deg frem. Ha masse selvtillit! Det er sexy.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vil finne så mange ektepar hvis historie starter med "vi møttes på Lorry, og fyyy fader vi var drita" ..

Jeg derimot, tror det er overraskende mange som startet slik ;)

Hvor mange som forteller det sånn, det er nok en annen historie.

Lenke til kommentar

Desperasjon lyser lang vei. Det viser seg gang på gang.

Hvorfor føles det ut som man har bedre drag og klarer å holde samtaler lettere med ukjente mennesker når man er i et forhold enn når man ikke er det? Fordi de er interessert nettopp fordi du er selvsikker og ikke desperat.

Alkohol hjelper kanskje på selvtilliten, men om det hjelper på sluttresultater er vel både diskutabelt og relativt. Du vet kanskje selv hvor irriterende fulle folk kan være når du selv er sjåfør og edru? Tenk deg hvordan dama på byen oppfatter deg i samme fylle-stadiet. Alt med måte sier jeg. En pils i hver fot er greit nok, men snøvlefylla ødelegger mye mer enn det løser dame-wise, så sant ikke dama er like snydens selvsagt.

Hvordan føre samtaler? Tja, hvordan fører du samtaler med de du kjenner fra før? Hvorfor ikke gjøre det på samme måte?

Hvorfor spørre om hva folk jobber med, hva de heter, hvor gamle de er, hvor de vokste opp osv? Det er spørsmål man selv synes er irriterende å få 200 ganger i løpet av en kveld, snakk om noe annet. Hva som helst annet.

Hva med en TV-serie? Hva med noe som sto i avisen, eller en hendelse som skjedde utenfor utestedet før du gikk inn? Be creative, snakk som om du kjenner personen - da er du automatisk mer selvsikker på det du snakker om og på deg selv fordi du kan relatere deg til det du snakker om. Engasjement og selvsikkerhet er sexy - men igjen, alt med måte.

Kort sagt, slutt å tenk - bare vær.

Lenke til kommentar

Prøv å finn noen via noen venner da eller på skolen? De fleste ser ikke akkurat etter er dypt forhold ute ;)

Angående å holde på interessen. Dropp litt smiger, og heller prøv å finn ut hva hun har av interesser.

Finnes jo ingen oppskrift, dessverre. Du må nok bare prøve deg frem. Ha masse selvtillit! Det er sexy.

Veldig enig i det du skriver her.

Personlig synes jeg ikke akkurat byen er en arena om man er ute etter dybe forhold. Man kan selvfølgelig være heldig, men jeg ville ikke bassert meg på det.

Du skal også huske på at faktisk veldig mange ikke er single. Så om de avviser deg etter en stund, så kan det rett og slett være fordi de har kjæreste. Mange sier de er singel kun for å få komplimenter og føle seg bedre, men de trekker seg unna så snart man kommer med noe fysisk mot dem (kyssing osv)

Det er ikke få av jenter jeg kjenner på min egen alder som har kjæreste :)

Lenke til kommentar
Og hva gjør man når det kommer flere for å sjekke opp samme dama?

Spør om hun vil være med bort til [insert random sted på utestedet her] - i.e baren for mer å drikke, sittegruppen som er ledig etc..

Bra tips dette, gjør ikke det så ofte fordi jeg er litt sjenert. Men neste gang skal jeg bare drite i alt og gjøre ting som jeg ellers ikke hadde turd. samtidig som å ikke virke desperat. Har også en del kompiser som driver og pusher.

Er ikke akuratt ute etter noe forhold i første omgang, først vil jeg bli kjent med jenter så ser jeg ann situasjonen.

Bør jeg først ta kontakt med en jente jeg liker, så gå vekk en stund for å så komme tilbake og fortsette? har lest mangen sier det funker.

Lenke til kommentar

Du må rett og slett finne din stil og hva du er komfortabel med å gjøre. Og som med alt annet her i livet, learn by doing.

En moralboost hver gang du en snakk med en dame ikke går som du hadde håpet er å tenke på at selv om du hadde møtt en ny dame hver eneste dag for resten av livet hadde du enda ikke snakket med 1% av verdens damer engang ;)

Havet er fullt av fisk. Smil og verden smiler til deg. osv

Edit.

Jeg er kjent for å lenge ut generelt pisspreik til alle jeg møter på i min vei, det funker for meg - men ikke nødvendigvis for deg.

Jeg jobber som selger og konsulent og møter på ekstremt mange forskjellig personligheter i min arbeidshverdag, jeg mener det hjelper meg i alle andre sosiale sammenhenger rett og slett fordi jeg daglig snakker med nye og ukjente folk nettopp for å få de til å stole på meg og skaffe et fungerende arbeidsforhold til vedkommende.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Veldig enig i det du skriver her.

Personlig synes jeg ikke akkurat byen er en arena om man er ute etter dybe forhold. Man kan selvfølgelig være heldig, men jeg ville ikke bassert meg på det.

Du skal også huske på at faktisk veldig mange ikke er single. Så om de avviser deg etter en stund, så kan det rett og slett være fordi de har kjæreste. Mange sier de er singel kun for å få komplimenter og føle seg bedre, men de trekker seg unna så snart man kommer med noe fysisk mot dem (kyssing osv)

Det er ikke få av jenter jeg kjenner på min egen alder som har kjæreste :)

Har merket dette, syykt irriterende når du finner ut tilslutt at hun har type. Er vell dette vi kaller "luremus"

Huff Kompliserte greier dette med å sjekke jenter...

Lenke til kommentar
Here's a clichè for you: Du tror det komplisert, derfor blir det komplisert :p

Keep it simple ;)

Ja jeg ser den.

-Når kan jeg eventuellt spørre jenta om telefonnummer? er vell ikke lurt og spørre med engang for å unngå og virke desperat.

Og hvordan vet jeg når jenta faktisk er interessert? Gidder ikke sitte å snakke med en jente i mange timer og spandere drinker uten at det blir noe ut av det. Høres kanskje litt rart ut, men jeg vil heller finne en jente som er litt interessert og som jeg kanskje kan bli bedre kjent med.

Lenke til kommentar

Funker ikke å trekke seg "av respekt" (?) for at hun snakker med noen andre. Ser forresten ikke noen grunn til at du skal spandere drikke på jentene.

Og byen er ikke stedet å sjekke damer, hvis målet er å finne seg kjæreste. Sjeldent at man finner noe varig der.

Lenke til kommentar

Gidder bare ikke stå 3 stk og danse med 1 jente, blir for dumt :p

og hvorfor ikke spandere drikke på jenter? dette er ikke noe jeg gjør hver gang akuratt. Har spandert drikke på en jente engang, og en uke etter husket hun meg. kom bort med 2 øl og satt seg ved siden av meg ;)

Lenke til kommentar

Men man må vel nødvendigvis være litt frempå også for at det skal bli noe action. Å sitte for seg selv i en krok med en pils og virke litt "care" kan virke litt uheldig i mitt syn, men jeg tar nok feil ifølge noen. Man kan jo virke mye mer spesiell på den måten, liksom litt mystisk, og slikt trekker jenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...