mafkoy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Heisann folkens! Om meg selv: 17 år, 86 kilo, 184 høy. Jeg vil bare spørre dere som kan litt mer om noe. Kostholdet mitt ser slik ut: Frokost: Havregryn Mellommåltid 1: Eple Lunsj: Grov baguett m/ Skinke og ost, eller kylling. Mellommåltid 2: Eple Middag: Varierer, generelt sunt med en del salat. (Er pizza på fredag, ok?) Kvelds: Yoghurt ELLER banan. På en sånn matkalorikalkulator så står det at dette er circka 2000-2500 kalorier. Og når jeg regner ut kalori forbruket mitt (Trener 1 gang styrke, 2 ganger intervall og 1 gang langkjøring i uka), så står det at jeg forbrenner 3300 kalorier. Burde ikke jeg da, på papiret mer eller mindre rase ned i vekt? Vil bare høre fra noen som kan litt mer om det her er realistiskt? På forhånd takk! EDIT: Vil bare legge til at meningen er å gå ned i vekt ja Endret 25. januar 2010 av mafkoy Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Tja, en del av fettet vil jo muligens bli til muskler istedenfor siden du trener. Så den første tiden så raser du nok ikke ned i vekt nødvendigvis. Muskler veier jo også mer enn fett. Men i tidens løp så vil du nok gå ned i fett om beregningene stemmer. Men så har jo individuelle forskjeller på forbrenning også noe å si da. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg synes faktisk at du spiser for lite, når du ikke spiser nok vil kroppen gå i sparemodus som ikke er noe gunstig for å gå ned i vekt. Frokost: Havregryn (400kcal)Mellommåltid 1: Eple (100kcal) Lunsj: Grov baguett m/ Skinke og ost, eller kylling. (300kcal) Mellommåltid 2: Eple (100kcal) Middag: Varierer, generelt sunt med en del salat. (Er pizza på fredag, ok?) (400kcal) Kvelds: Yoghurt ELLER banan. (150kcal) Rundt 1500kcal. btw, du skal ha rundt 3500-3700kcal om dagen for å holde vekten stabil. Du skal ha 2800kcal-3000kcal for å gå ned i vekt, alt under gjør bare ting verre. Endret 25. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg synes faktisk at du spiser for lite, når du ikke spiser nok vil kroppen gå i sparemodus som ikke er noe gunstig for å gå ned i vekt. Frokost: Havregryn (400kcal)Mellommåltid 1: Eple (100kcal) Lunsj: Grov baguett m/ Skinke og ost, eller kylling. (300kcal) Mellommåltid 2: Eple (100kcal) Middag: Varierer, generelt sunt med en del salat. (Er pizza på fredag, ok?) (400kcal) Kvelds: Yoghurt ELLER banan. (150kcal) Rundt 1500kcal. btw, du skal ha rundt 3500-3700kcal om dagen for å holde vekten stabil. Du skal ha 2800kcal-3000kcal for å gå ned i vekt, alt under gjør bare ting verre. Det der så litt slæckt ut kalorimessig. Noe jeg har måttet kutte ned er sjokolademelk drikkinga... Kunne fort bli 1 liter om dagen med sjokolademelk, kom vell opp i 300-400 kalorier på det. Kan jeg sluke i meg det da? Spør kanskje dumt assa, men jeg trodde greia med slanking var å spise mindre. Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Vil anbefale deg å sjekke ut psmf fra myorevolution.no om du vil gå ned i vekt. Angående sjokomelk vil jeg si det er mye mer enn 3-400 kalorier i det, 1 liter helmelk inneholder 660 kalorier. Sjokomelk har mer sukker så du får i deg mer kalorier enn du tror fra den. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Tja, en del av fettet vil jo muligens bli til muskler istedenfor siden du trener. Så den første tiden så raser du nok ikke ned i vekt nødvendigvis. Muskler veier jo også mer enn fett. Fett kan aldri bli til muskler. www.næringsinnhold.no - vit hva du spiser, til grammet, og finn ut hvor mye du ligger på om dagen. Ta et par google søk etter kaloriforbruk kalkulator/calorie usage - velg så opp et beløp du vil ligge på gjennom dagen. Ligg 200-500 kcal under dette i noen uker, vil du ha raskere fremgang så kutt enda lavere på kaloriinntaket. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) En grunn for at folk ikke går ned i vekt er at de spiser faktisk for lite! En liter helmelk inneholder mer kalorier men mer fett (som er sunnere enn sukker), en liter litago inneholder rundt 630kcal. Endret 27. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 En grunn for at folk ikke går ned i vekt er at de spiser faktisk for lite! En liter helmelk inneholder mer kalorier men mer fett (som er sunnere enn sukker), en liter litago inneholder rundt 630kcal. Man kan ikke spise for mye, og ikke for lite... Alle mulige energikalkulatorer sier forskjellig, og det blir vanskelig å vite på grammet hvor mye en får i seg på en dag. Jeg tror nesten jeg bare kjører på, og spiser lite, og trener mye. Noen som vet hvor lang tid det muligens tar før man ser noen "resultater", tenker på fettreduskjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå