nanio Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei, jeg får noe jeg mener er alt for mange blåskjermer. Altså mer enn to daglig, og de kommer på de minst passende tidspunkter ): det må være noe galt og jeg lurte på om dere kunne ta en titt : ) Merkelig nok fant jeg bare en dump fil, men her er den! Dump Filen Takker og Bukker for alle svar Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Installert noe nytt eller oppdatert drivere i det siste? Fra dumpen: This was likely caused by the following module: ntoskrnl.exe Bugcheck code: 0xA (0x0, 0x2, 0x0, 0xFFFFF800033E8488) Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Dette sier Microsoft: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms793589.aspx Lenke til kommentar
nanio Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 jeg prøvde å oppdatere nettverkskortdriveren, men det var fordi Windows 7 anbefalte det, og jeg fulgte link gitt av OSet Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) jeg prøvde å oppdatere nettverkskortdriveren, men det var fordi Windows 7 anbefalte det, og jeg fulgte link gitt av OSet Hvis BSODen startet etter at du gjorde dette, så ville jeg prøvd anbefalingen fra Microsoft (og 'rullet' tilbake driveren)... Edit: Hvis ting virker som de skal, så prøver jeg å UNNGÅ oppdateringer - spesielt drivere Edit2: Ser ut til at du kjørte uTorrent.exe da dette skjedde og at kræsjet skjedde i \SystemRoot\system32\DRIVERS\NETw5s64.sys Dette er vel en Intel Wireless Driver ? Er det en laptop? Hvis 'rollback' ikke hjelper, så ville jeg ha gått inn på leverandørens hjemmeside og lastet ned siste versjon av trådløs-driveren (for din maskin og OS) Endret 25. januar 2010 av helsten2 Lenke til kommentar
nanio Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Da har jeg slettet driveren Windows ba meg laste ned, og byttet den med en fra datamaskinprodusentens hjemmeside (lagd for denne datamaskinen) Driveren jeg byttet var en Intel WiFi driver. Jeg slettet den gamle før jeg satt inn den nye, blåskjermene kommer dog fortsatt. Her er det som lå i minidump-mappa idag. Minidump <- filene i Minidump mappa, de er satt i en .rar fil da det var mer enn en for at dere skal slippe å trykke så mye : ) Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kjørte du 'Rollback' av driveren? Begge de nye minidumpene viser det samme som igår: Kræsjet skjer i \SystemRoot\system32\DRIVERS\NETw5s64.sys Du kan evt. se om du finner en eldre versjon av driveren på nettet. Driveren bør jo også finnes på en av CDene som kom med maskina ... Lenke til kommentar
nanio Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) hjemmesiden til produsenten (hvor jeg lasta ned driveren nå) inneholder de samme filene som CDen Multicom Compal drivere Intel sin hjemmeside hevder at jeg har den nyeste driveren. jeg slettet den gamle via Devices Manager (altså, slettet den gamle, installerte den nye) det er veldig mange blåskjermer nå og begynner å bli litt frustrert : / Endret 26. januar 2010 av nanio Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Og du har prøvd Intel® PRO/Wireless and WiFi Link Drivers-Only for Windows 7 (sluppet 7 januar i år)? Det blir endel gjetting fra min side da du ikke sier noenting om din hardware. Det eneste jeg vet er at du kjører Win 7 ... Men ut fra FTP linken din så kan det se ut som om du har en Multicom Compal KHLB2 laptop (ref. test på hardware.no her) Edit: Du kan også kjøre system file check: Start CMD som admin og kjør sfc /scannow Hvis du overklokker: STOPP Du kan jo evt. også prøve en System Restore ... og hvis ikke noe av dette hjelper, så kan du legge til meg på lista over frustrerte personer ... Endret 26. januar 2010 av helsten2 Lenke til kommentar
nanio Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 det er den datamaskinen jeg har ja, kjørte sfc /scannow men den fant ingen feil. om jeg gjorde "rollback" vet jeg ikke, jeg gikk inn på "Device Manager", slettet den gamle driveren, installerte en nye lastet ned fra Multicom sine hjemmesider og installerte den. Den som ligger der nå heter Intel WiFi Link 5100 AGN, Intel sine hjemmesider hveder også at dette er den nyeste driveren. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Bare så jeg vet det: Har du prøvd Intel® PRO/Wireless and WiFi Link Drivers-Only for Windows 7 (sluppet 7 januar i år)? Ser også at du har 'Other devices' med spørsmålstegn. Det betyr vel at Device Manager ikke vet hvilken driver som skal brukes. Anbefaler deg å få fikset denne ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå