Gå til innhold

forskjell på brystmusklene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var sånn da jeg også startet å trene, generelt er man sterkest i motsatt side av det man bruker som "hovedhånd". Høyrehendte er sterkere i venstre og visa versa. Finnes unntak.

Mange gjør feilen å da trene den svakeste muskelen mer, noe man ikke bør gjøre, da det bare vil bli værre. Tren samme mengde, så vil det jevne seg ut javnt og trutt. :)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar
Generelt er man sterkest i motsatt side av det man bruker som "hovedhånd". Høyrehendte er sterkere i venstre og visa versa. Finnes unntak.

Kan jeg spørre hvor du har det fra? Trodde man var sterkest i den siden man bruker som hovedhånd, er værtfall sånn med meg.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor jeg leste det, men ser det ofte på treningssenteret også. F.eks. i benken er det mange høyrehendte som sliter med å få opp høyresiden (skjevt løft). Var her jeg hørte om det først.

Trodde alltid at jeg var sterkest i høyre, men skal visstnok bare være fordi det er mest naturlig å bruke den siden når man er høyrehendt elns.

Skjønner ikke logikken jeg heller.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg grenseløst over at venstrearmen skal være sterkere enn høyre, og at jeg alltid greier å fullføre sett med venstrearmen, men ikke alltid med høyre :p

Så må jeg legge til, siden folk var inne på usymetriske sider ved seg selv, at min venstre testikkel henger lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...