johan_august Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 På tide med ny forsterker:) Har tenkt å kjøpe en effekt forsterker til ca 2-4K brukt, noen som har noen tips? Må ikke være effekt forsterker, men anlegget skal brukes som party anlegg. Man trenger jo mye kraft for å få maks ut av CVene og med tanke på budsjettet tror jeg en effekt forsterker er det rette valget;) ..vet at man ikke får den fineste lyden ut av sånne forsterkere. Også har ett spørsmål til; går det bra å koble en forsterker med feks 600W til høyttalerne, når det står at maks watt er 400W, hva skjer hvis man gjør det? Er ganske nybegynner på dette:) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Er vel bedre å ha en overdimensjonert forsterker, enn høytalere som er overdimensjonert. Så en 600w forsterker vil nokk funke knall på 400w høytalere. Men sett nå ikke volum på maks. Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 sprenger jeg anlegget hvis jeg setter pa for hoyt? Har sett mye pa denne her, ser den ut som er bra kjop?: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20142779 Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 sprenger jeg anlegget hvis jeg setter pa for hoyt?Har sett mye pa denne her, ser den ut som er bra kjop?: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20142779 Det er alltid mulig å svi av både høyttalere og forsterker hvis den kjøres i klipping/forvrengning over lang tid. Bruk ørene. Så lenge det spiller rent er det ingen fare. Jeg tipper ørene gir seg før denne komboen Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) ja har hørt at diskanten og mellomtonen har begynt å skurre et par ganger ved veldig høy spilling, men det var pga at forsterkeren hadde for lite kraft(110W). Men ingenting er sprengt eller ødelagt:) Bra, da går jeg den forsterkeren! Endret 26. januar 2010 av johan_august Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nad C272 finner du rundt forbi på forskjellige bruktmarkeder. Disse pleier å ligge på rundt 3000,- og kommer nok til å gjøre en helt kurrant jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå