Gå til innhold

Kjøpe ny gitar? :)

joker_th

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gitar. Den skal ikke væra så ekstremt dyr, regner med rundt 3000kr.

Har spilt gitar en stund nå, men vet ikke hvilken gitar det skal være :!: .

Jeg har kikket litt på en Fender Sonoran :)

Fenderen jeg kikket på .

Er dette en god investering? eller er det bare penger ut av vinduet

Som dere sikker skjønner er det en akustisk stålstreng gitar jeg skal ha :)

Endret av joker_th
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du vil satse på akustisk, stål-streng gitar vil jeg absolutt ambefale deg å kjøpe en GOD og billig Fender! Bare pass på at du virkelig vet hvilken kvalitet du velger, slik at ikke gitaren plutselig en dag knekker sammen xD

Har en Fender akustisk "svart" gitar som jeg gav 2500.- for. Vil ikke si det er beste kvalitet akkurat, men som sagt; DE ER IKKE ELENDIGE! =)

Hvor lenge har du spilt? Jo flinkere du er, jo mer kvalitet og tåleranse vil gitaren kreve. Desto mer penger, så får du enda bedre, solid, kvalitet!

Du burde kanskje begynne å spille El-Gitar! Du kan finne masse orginale Fender-gitarer fra 3000-5000 NYE!

Jeg har i alle fall ikke angret på at jeg kjøpte meg en slik gitar! Jeg har spilt i 4 år og elsker enda Fenderen min! :)

Lenke til kommentar

Det med fender gitarer er at fender har plassert en el-gitar hals på en akustisk kropp. Gitaren har da en tendens å bli "nose-heavy" og gi litt motstand hvis du står opp å spiller. Men hvis du ikke skal spille live eller foran publikum er dette en relativt god gitar for prisen. Jeg ville foreslått å dra til en musikkbutikk eller et sted som selger instrumenter og teste litt først. Jeg eier en Fender Telecoustic og er meget fornøyd med den :p

Lenke til kommentar

Har spilt gitar i snart ett år :)

Ikke for å skryte men lærer fort.

Spiller litt el også :)

Har hatt få gitarer og spør derfor om råd :)

Noen som kan finne noen eksempel på en god billig akustisk?

Merke,farge har ingen ting å si.

Snakker rundt 2000-3000kr :)

Lenke til kommentar
Har spilt gitar i snart ett år :)

Ikke for å skryte men lærer fort.

Spiller litt el også :)

Har hatt få gitarer og spør derfor om råd :)

Noen som kan finne noen eksempel på en god billig akustisk?

Merke,farge har ingen ting å si.

Snakker rundt 2000-3000kr :)

Som det er vanlig å si; dra til en sjappe og prøv! :) Ingen kan fortelle deg hva du skal kjøpe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...