vihovde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Noen hk klarer mer enn andre...men ditt hk skal klare den prosessoren..testa du det med rammen?sett ratioen til 1:1 Har ikke skjekket rammen, men jeg har ikke endret noe i BIOS angående rammen ? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 det er første menyen på høyre siden, evt nr 2 i bios'n *ler seg litt ihjel* du må sette cpu til user define, multiplier til x13 og fsb til 200, pass på at du får satt ram'n til 1:1. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 det er første menyen på høyre siden, evt nr 2 i bios'n *ler seg litt ihjel* du må sette cpu til user define, multiplier til x13 og fsb til 200, pass på at du får satt ram'n til 1:1. Har DU dette HK ? Hvis du ser av mine tidligere innlegg her, så har jeg gjort dette... Setter jeg FSB`en til 133 eller 200 for den slags skyld, så starter ikke maskinen, helt svart skjerm Hvorfor er det så viktig at rammen er satt til 1:1 ? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Rammen må settes til 1:1 ellers vil den gå på 4:5, som betyr 250mhz (500mhz DDR) og det klarer den ikke. Prøv med kun 1 rambrikke i maskinen, da BH7 kan ha problemer med mer enn 1 brikke på 400mhz. Dessuten bør du sette minne til cas2,5 eller 3 til å begynne med, og så prøve mer aggresive innstillinger etterhvert. Husk også å låse AGP/PCI bussen, ellers kan du grille både det ene og det andre i maskinen :wink: Du burde kanskje ha gått for et annet hovedkort enn BH7 hvis du ikke har peil på dette. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 det er første menyen på høyre siden, evt nr 2 i bios'n *ler seg litt ihjel* du må sette cpu til user define, multiplier til x13 og fsb til 200, pass på at du får satt ram'n til 1:1. Har DU dette HK ? Hvis du ser av mine tidligere innlegg her, så har jeg gjort dette... Setter jeg FSB`en til 133 eller 200 for den slags skyld, så starter ikke maskinen, helt svart skjerm Hvorfor er det så viktig at rammen er satt til 1:1 ? som du ser av signaturen så har jeg lillebroren, be7. Hvis maskinen kræsjer ved også ved 133 mhz kan det være to ting: a) du kjører noen ville agp/pci frekvenser B) det er noe galt med hk/ram/cpu... Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 det er første menyen på høyre siden, evt nr 2 i bios'n *ler seg litt ihjel* du må sette cpu til user define, multiplier til x13 og fsb til 200, pass på at du får satt ram'n til 1:1. Har DU dette HK ? Hvis du ser av mine tidligere innlegg her, så har jeg gjort dette... Setter jeg FSB`en til 133 eller 200 for den slags skyld, så starter ikke maskinen, helt svart skjerm Hvorfor er det så viktig at rammen er satt til 1:1 ? som du ser av signaturen så har jeg lillebroren, be7. Hvis maskinen kræsjer ved også ved 133 mhz kan det være to ting: a) du kjører noen ville agp/pci frekvenser B) det er noe galt med hk/ram/cpu... Kjører ett Sapphire Radeon 9500 Pro 128 MB skjermkort. Hvilke AGP frekvensers skal det være ? Har ikke endret noen frekvenser i BIOS, satte maskinen sammen, og vips hele 1.3 GHz ble resultatet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå