Gå til innhold

Abit BH7 problem

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin med Abit BH7 hovedkort og P4 2,6 GHz (800 FSB) CPU og 512 Twinmos (Winbon) ram. Men CPU`en kommer opp som 1.3 GHZ. Hvordan stiller man dette i BIOS ? Det er noe i innstillingen der som heter "User Define". Er det denne jeg skal bruke ? I så tilfelle, hva skriver jeg inn der ? Hva hvis jeg velger å OC ? Håper dere vil hjelpe :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hk støtter bare 533mhz fsb offisielt..men det klarer fint 800...Du gå inn i biosen..inn på menyen som heter "Frequency/voltage controll" der inne skal det være noe som heter "autodetect CPU FSB" denne disabler du... så stiller du "CPU frequency" til 200Mhz..

Lenke til kommentar
Finner du noe som har ca samme navnet? ta fatt i hk boka og skfiv opp de forskjellige menyene så skal vi finne ut av det! :wink:

SoftMeny Setup

StandarCMOS Features

Advance BIOS Features

Advance Chipset Features

Intergrated Peripherals

Power Management Setup

PnP/PCI Config.

PC Health Status

:shrug::shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Gå inn på "Power Management Setup" og skriv opp hva som står der..

ACPI Suspend Type S1 (powerOn-Suspend)

Power Button Function Instant-Off

CPU THRM-Throttling 62,5%

WakeUp by PME# of PCI Disable

WakeUp by Ring Disable

WakeUp by Alarm Disable

Power ON Function Button Onley

Restore ON AC Power Loss Power Off

Det er noen andre også, men dem er ikke (fremhevet,beslyst) :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin med Abit BH7 hovedkort og P4 2,6 GHz (800 FSB) CPU og 512 Twinmos (Winbon) ram. Men CPU`en kommer opp som 1.3 GHZ. Hvordan stiller man dette i BIOS ? Det er noe i innstillingen der som heter "User Define". Er det denne jeg skal bruke ? I så tilfelle, hva skriver jeg inn der ? Hva hvis jeg velger å OC ? Håper dere vil hjelpe  :oops:

Please ! Er det ingen av dere som kan hjelpe ? Er utrolig kjipt å kjøre med "halv maskin" :yes:

Lenke til kommentar
jeg satte FSB til 200, men da ville ikke maskinen starte  :evil:

Da kan det være at du er av de få uheldige som har et hk som ikke støtter 200mhz fsb..hva hadde du rammen på?det kan være at den var klokket for høyt...ellers hvis det ikke funker kan du prøve og stille opp vcore litt..

Lenke til kommentar
jeg satte FSB til 200' date=' men da ville ikke maskinen starte :evil:[/quote']

Da kan det være at du er av de få uheldige som har et hk som ikke støtter 200mhz fsb..hva hadde du rammen på?det kan være at den var klokket for høyt...ellers hvis det ikke funker kan du prøve og stille opp vcore litt..

En av de få uheldige ? Er ikke ett Abit BH7 ett Abit BH7 kort da, eller er det flere versjoner ? :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...