vihovde Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin med Abit BH7 hovedkort og P4 2,6 GHz (800 FSB) CPU og 512 Twinmos (Winbon) ram. Men CPU`en kommer opp som 1.3 GHZ. Hvordan stiller man dette i BIOS ? Det er noe i innstillingen der som heter "User Define". Er det denne jeg skal bruke ? I så tilfelle, hva skriver jeg inn der ? Hva hvis jeg velger å OC ? Håper dere vil hjelpe :oops: Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Du har nok bare ikke stilt inn korrekt FSB. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hæ, støtter det hovedkortert p4 med 800MHz bus? Om ikke eg husker feil så støttes kun 533MHz. Eller er det kommet en nyere revisjon av det kortet Lenke til kommentar
corcky Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sett fsb til 200 i bios.. Nå står den bare på 100. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sett fsb til 200 i bios.. Nå står den bare på 100. Jepp. Kjører nå på 13*100 = 1,3GHz. Skal kjøre på 13*200 = 2,6GHz. Kjetil Lura: Jepp, det støtter 800MHz FSB. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Sett fsb til 200 i bios.. Nå står den bare på 100. Vel å bra det.... MEN hvor gjør man det ? Finner ikke noen plass hvor det står FSB... Prøv å forklar meg SAKTE Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Det hk støtter bare 533mhz fsb offisielt..men det klarer fint 800...Du gå inn i biosen..inn på menyen som heter "Frequency/voltage controll" der inne skal det være noe som heter "autodetect CPU FSB" denne disabler du... så stiller du "CPU frequency" til 200Mhz.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Kjetil Lura: Jepp, det støtter 800MHz FSB.Nope det gjør det ikke, om du er sikker på det må du vise meg hvordan du kan få det til. Han kan ikke få utnyttet den p4 2.6/800 på det hovedkortet.http://www.abit-usa.com/products/mb/produc...ories=1&model=3 Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Joda, BH7 har uoffesiell støtte for 800mhz fsb. Har kortet selv jeg. Men det støtter ikke Dual DDR. Som sagt tidligere må du sette FSB til 200 i bios. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 inn på menyen som heter "Frequency/voltage controll" der inne skal det være noe som heter "autodetect CPU FSB" HVOR er denne helv... menyen da, jeg finner den ikke Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Finner du noe som har ca samme navnet? ta fatt i hk boka og skfiv opp de forskjellige menyene så skal vi finne ut av det! :wink: Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Finner du noe som har ca samme navnet? ta fatt i hk boka og skfiv opp de forskjellige menyene så skal vi finne ut av det! :wink: SoftMeny Setup StandarCMOS Features Advance BIOS Features Advance Chipset Features Intergrated Peripherals Power Management Setup PnP/PCI Config. PC Health Status Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Gå inn på "Power Management Setup" og skriv opp hva som står der.. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Gå inn på "Power Management Setup" og skriv opp hva som står der.. ACPI Suspend Type S1 (powerOn-Suspend) Power Button Function Instant-Off CPU THRM-Throttling 62,5% WakeUp by PME# of PCI Disable WakeUp by Ring Disable WakeUp by Alarm Disable Power ON Function Button Onley Restore ON AC Power Loss Power Off Det er noen andre også, men dem er ikke (fremhevet,beslyst) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Se her er en guide som viser det...den som leter den finner! Lykke til.. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Se her er en guide som viser det...den som leter den finner! Lykke til.. Sier takk for det, men jeg satte FSB til 200, men da ville ikke maskinen starte Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin med Abit BH7 hovedkort og P4 2,6 GHz (800 FSB) CPU og 512 Twinmos (Winbon) ram. Men CPU`en kommer opp som 1.3 GHZ. Hvordan stiller man dette i BIOS ? Det er noe i innstillingen der som heter "User Define". Er det denne jeg skal bruke ? I så tilfelle, hva skriver jeg inn der ? Hva hvis jeg velger å OC ? Håper dere vil hjelpe :oops: Please ! Er det ingen av dere som kan hjelpe ? Er utrolig kjipt å kjøre med "halv maskin" Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 jeg satte FSB til 200, men da ville ikke maskinen starte Da kan det være at du er av de få uheldige som har et hk som ikke støtter 200mhz fsb..hva hadde du rammen på?det kan være at den var klokket for høyt...ellers hvis det ikke funker kan du prøve og stille opp vcore litt.. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 jeg satte FSB til 200' date=' men da ville ikke maskinen starte [/quote'] Da kan det være at du er av de få uheldige som har et hk som ikke støtter 200mhz fsb..hva hadde du rammen på?det kan være at den var klokket for høyt...ellers hvis det ikke funker kan du prøve og stille opp vcore litt.. En av de få uheldige ? Er ikke ett Abit BH7 ett Abit BH7 kort da, eller er det flere versjoner ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Noen hk klarer mer enn andre...men ditt hk skal klare den prosessoren..testa du det med rammen?sett ratioen til 1:1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå