xArtimis Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt konstante problemer med mitt nettværk i det siste. Jeg har en D-Link router som jeg bruker hjemme. Jeg har det problemet at nettet stopper opp ofte, så må jeg trykke 'reparer' -> Den reparerer fram til 'Fornyer IP' -> hvor den fornyer IP'en en stund, før det virker igjen. Dette skjer ofte mange ganger. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre, eller må jeg ringe inn til D-link og la de fikse problemet? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Du kan jo prøve å sette opp statisk ip. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvis IP-adressen du har på PCen starter med 192.168.x.x eller 10.x.x.x er det et lokalt problem. Kan like gjerne skyldes oppsett på PC som problemer på router. Har du forsøkt å slå av og på router? Sjekk også lease time i oppsettet. Lenke til kommentar
xArtimis Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis IP-adressen du har på PCen starter med 192.168.x.x eller 10.x.x.x er det et lokalt problem. Kan like gjerne skyldes oppsett på PC som problemer på router. Har du forsøkt å slå av og på router? Sjekk også lease time i oppsettet. IP-adressen starter med 192.168.x.x Men jeg har hatt det samme problemet før, men da ringte jeg inn, og de gjorde noe med routeren via pc'en. Jeg har prøvd flere ganger å slå av alt og på, men ingen hell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå