Gå til innhold

Kjøp av kamera, <1200kr, kurrant bildekvalitet, 720p film

Anbefalte innlegg

Ønsker hjelp til å finne meg et kurrant kompaktkamera. Jeg har søkt rundt, og lest litt anmeldelser, men jeg føler ikke at jeg klarer å finne det optimale til min bruk, så det er der jeg håper dere kan komme inn.

Jeg er nok ikke den som tar flest bilder, og vil ikke kalle meg en entusiast, men jeg tenkte at når jeg først skal kjøpe et, så kan det være greit å velge det som gir mest for pengene. Jeg skal prøve å beskrive kriteriene mine under.

- Rimelig, men ikke det aller billigste. Etter å ha sett meg litt omkring virker det som om en skal kunne få kurrante kamera til under 1200kr. Jeg tenker derfor prissjiktet 800-1200kr. Skulle en formodentlig få et BETYDELIG bedre kamera til f.eks. 1400kr, betyr ikke det så mye.

- Bra bildekvalitet. Det er kanskje selvsagt, men etter å ha sett litt av bildene i Akams anmeldelser, synes jeg å se mye middelmådig bildekvalitet, men kanskje en ikke får det bedre i det prissjiktet?

- Nærfotografering. Et kamera som kan ta gode bilder nært inntil motivet. Makro dette heter?

- Lysfølsomt. Etter hva jeg leser så kan lysfølsomheten variere endel, og en risikerer å kompromittere bildekvaliteten, så jeg nevner det også.

- God filmkvalitet! Jeg ser at mange kamera nå kan skilte med 720p oppløsning, eller 1280x720 piksler. Hvordan blir kvaliteten egentlig på disse filmene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...