johome Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Angående det Hutil programmet fra Samsung , så har jeg også prøvd det på flere av mine Samsung disker. Diskene virker som de skal. Desverre så fikk jeg også omtrent samme feilmelding som du fikk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Prøvde HUTIL v2.03 fra UBCD, ingen problemer. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Vist vi ser bort fra det med diagnose programmene, er det noen som vet hva som kan være galt med PC/HDD'n min? Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vanskelig å si, er ikke akkurat ekspert på slike diagnoser. Du kan iallefall starte opp med å oppgi specs på dataen din. Og hva slags OS bruker du ? _____ Angående UBCD og Hutil har jeg også prøvd det. Programmet starter opp, men klarer ikke å detektere noen av diskene mine. Sikkert fordi det er versjon 2.03 (som er noen år gammel), mens nyeste er 2.10 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Av og til vil ikke pc'n starte. Den stopper etter å ha telt RAM'en og funnet musen. Etter det skal den vanligvis "finne" eller liste opp harddisken (og dvd brenneren) men harddisk lampen står bare å lyser. Men de gangene den klarer å starte hører jeg et klikk inne i pc'n etter noen sekunder etter jeg trykker på av/på knappen og den starter som den skal. Hovedkort: ASUS P5Q DELUXE S775 P45 Prosessor: Core 2 Duo E8400 DVDbrenner: Sony Optiarc... "noe" Grafikkort: SAPPHIRE HD 4850 HDD: SAMSUNG 500GB SATA 3G RAM: KINGSTON HyperX Kit 4GB (2x2GB) DDR2 800MHz PC2-6400 Holder det? (Vet aldri hvor mye av navnet jeg skal kopiere fra butikken jeg bestilte det i =P) Edit: Kjører Windows 7. Endret 4. februar 2010 av TheOats Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg synes at sisteposten din var en god beskrivelse av problemet ditt. Du nevner tidligere at BIOS var i IDE modus. Vet ikke hvilket OS du har , men har du W7 , bør BIOS være i AHCI modus. Hvis du ikke får hjelp til løsning i denne delen av forumet , foreslår jeg at du evt. starter et nytt emne i denne delen av forumet. Vet at det finnes brukere/eksperter der som nesten aldri er innom denne delen av forumet. Det burde faktisk holde at du bare kopierer sisteposten. Da bør du også oppgi hvilket operativsystem du bruker. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Kanskje jeg skla poste der ja. Har Windows 7. Jeg prøvde en gang å sette den til AHCI, men da ville ikke maskinen starte. Windows startet noe automatisk reparasjons greier som ikke hjalp. Vist jeg vil stille den til det må jeg formatere først? Er det noe annet jeg må gjøre, eller er det bare å skifte om fra IDE til AHCI? Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg prøvde en gang å sette den til AHCI, men da ville ikke maskinen starte. Hvis du prøvde deg på det etter at du installerte OS'et, skjønner jeg godt det. Det skal være mulig å gjøre det etter at OS'et er installert. Jeg fant denne fremgangsmåten på nettet. ____ Neste gang du installerer OS'et setter du BIOS til AHCI før du installerer. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Skal huske på det. Kanskje jeg prøver imorgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå