martinehkn Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Skal kjøre opp om en måneds tid, og lurer på dette med de teoretiske spørsmålene før selve kjøringa. Er det kunn ett spørsmål man får eller er det flere? Hva slags spørsmål fikk dere? Hvor kjørte dere opp? Jeg har kjøreskole på Strømmen, skal jeg kjøre opp der da eller i Oslo sentrum? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg bor i Hønefoss og tok oppkjøring der. De spørmålene jeg fikk handlet mer om bilens tekniske stand enn om kjøring i trafikk. Selve oppkjøringen er bare en kjøretur hvor sensor sier om du skal ta til venstre eller høyre i et kryss eller hvor man evt. kan finne en mest effektiv og oversiktelig plass å snu på. De legger stort sett vekt på selve kjøringen, da du fort kan rote med svarene siden dette for mange er stort og sitter med mange nerver. De gjør det sånn i hønefoss hvertfall. Bare du er så rolig som mulig og ikke girer deg opp under turen så skal det nok gå bra Jeg selv syns oppkjøringen ikke var så skummelt som alle skal ha det til, men nå har jeg vært så heldig at jeg har fått øvelseskjørt mye, samt 4 år på jorde før det Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg fikk spørsmål om målene på dekkene, var så jævla nervøs at jeg svarte helt sykt feil. Skulle sammenligne målene på dekket og målene i vognkortet, sammenlignet feil og sensoren lo godt, men jeg tok det med et smil og sa det var nervøsiteten - stod med glans. Tror ikke de teorispørsmålene betyr så sykt. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Man får vanligvis 2 spørsmål før dere begynner å kjøre, spørr kjørelæreren din om et ark med alle spørsmålene med svar på. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du kjører fra trafikkstasjonen i Lillestrøm. Du kan trekke kjørerute inne i Oslo, men du kan også like godt trekke en rute som går på "landeveier" og motorveier. Det fikk jeg. Teorien min var at jeg skulle skjekke at alle lamper fungerte som de skulle. Det gikk greit. Tror det skal mye til for å stryke allerede der. Men jeg ser for meg at det er en grunn til at de spør litt helt på starten. Husk bilbelte! Jeg har hørt historier om folk som glemte det og fikk beskjed om å snu og kjøre tilbake i første rundkjøring! Stryk. Lenke til kommentar
martinehkn Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Du kjører fra trafikkstasjonen i Lillestrøm. Du kan trekke kjørerute inne i Oslo, men du kan også like godt trekke en rute som går på "landeveier" og motorveier. Det fikk jeg. Teorien min var at jeg skulle skjekke at alle lamper fungerte som de skulle. Det gikk greit. Tror det skal mye til for å stryke allerede der. Men jeg ser for meg at det er en grunn til at de spør litt helt på starten. Husk bilbelte! Jeg har hørt historier om folk som glemte det og fikk beskjed om å snu og kjøre tilbake i første rundkjøring! Stryk. Men når du skulle sjekke lysene. Skulle du skru på alle samtidig eller tok du de hver for seg. Måtte sensor hjelpe til med å trokke på noe pedaler når du skulle sjekke lysene (clutch) el.? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ingen lys som tennes\slukkes når man clutcher, bremselys må derimot sjekkes, enten spør sensor om han kan bremse, eller be han stå ute å sjekke om det lyser når du bremser. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg måtte opp med panseret og forklare hvor man fyller på olje, spylerveske, servoolje og slikt småtteri. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ingen lys som tennes\slukkes når man clutcher, bremselys må derimot sjekkes, enten spør sensor om han kan bremse, eller be han stå ute å sjekke om det lyser når du bremser. Rygg inntil en glassvegg hvis du har mulighet. Evt en vegg hvor du kan rygge rompa på bilen inntil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå