Kerbarus Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Halla, Har titt og ofte hørt innom her på forumet når jeg ska til innkjøp av nye pc-deler, og nå er tiden muligens inne for bytting av skjermkort. Så jeg lurer på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. Kravene mine er at det skal kjøre de spillene jeg spiller mest i full-hd oppløsning, uten problemer, og at det skal være en verdt oppgradering fra det kortet jeg har fra før av (altså, at jeg ikke bruker 1200 kroner for å få veldig lite oppgradering fra det jeg har fra før). Idag har jeg: nVidia Geforce 9600 GT 512mb Intel core 2 duo E8400 PSU: 650W RAM: 6GB DDR2 PC-6400 Det er altså bare skjermkortet jeg har tenkt å bytte ut denne gangen. På forhånd, takk! EDIT: Har forresten sett på det Radeon HD 5770 1GB, som er på tilbud hos komplett.no nå, er dette aktuelt? Endret 25. januar 2010 av kerberoz Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Til 1200 kroner, er nok Radeon HD 5770 det kortet som gir mest for pengene. Ytelsen fra Geforce 9600 GT til Radeobn HD 5770 er mangedobblet. Komplett har nå tilbud på et Radeon HD 5770 skjermkort- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579211 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 5770 er absolutt det beste kjøpet til den prisen, kommer også med DX11. Men jeg ville heller ha kjøpt 5770 med Vapor-X kjøling slik at kortet blir stillere, kjøligere og mer overklokkingsvennlig, koster ca. 100kr mere. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Takker for raske svar! Vurderer sterkt å kjøpe Radeon 5770! Men fant den Vapor-X modellen hos pixmania, noen som har erfaringer med bestillinger og fraktpriser hos de? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Har aldri likt Pixmania. For det første ser butikken ut som en leketøysbutikk for barn under 5 år og for det andre så er det en butikk som ikke har kontor i norge, ergo trenger de ikke og forholde seg til norske regler. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Takker for raske svar! Vurderer sterkt å kjøpe Radeon 5770! Men fant den Vapor-X modellen hos pixmania, noen som har erfaringer med bestillinger og fraktpriser hos de? Hei. Anbefaler deg å lese igjennom noen tilbakemeldinger fra andre brukere før du vurderer å handle fra pixmania. Har aldri brukt de selv, men som sakt over har de hovedsete i utlander. Frankrike mener jeg det er. Dersom alt fungerer som det skal vil du neppe merke noen forskjell, men om du derimot blir nødt til å reklamere på et produkt kan det bli trøbbel. Har bla. hørt om folk som har fått ny toll på ting (kamera) de har fått tilbake etter reperasjon. Da kan det billigste fort bli dyrest.. Lenke til kommentar
Kerbarus Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg tror visst jeg først skal kjøpe et skjermkort, at jeg holder meg til gode gamle komplett! Skummelt med nye butikker :O Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Vil ikke anbefale og kjøpe fra Komplett.no siden det er den mest overprisede butikken jeg vet om (stort sett). De fleste norske butikker er ok, bare unngå butikker med utlandsk domene. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Enig med Svenni212000 at Radeon HD 5770 det kortet som gir mest for pengene Vist du er student kan du handle oss Dustin ASUS RADEON HD5770 Du får studentrabat og gratis frakt: Registreringsside for studenter Blir ikkje serleg billigare men litt :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå