atlef Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Dette er testet på Ubuntu 9.10 og Namoroka/Firefox versjon: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.1pre) Gecko/20100125 Ubuntu/9.10 (karmic) Namoroka/3.6.1pre, men skal fungere på andre 3.6 utgaver av Namoroka/Firefox. Om du sliter med å logge inn på Norsk Tipping eller banken din og nettleseren sier at du ikke har Java, selv om dette er installert. Sjekk om dette stemmer med å skrive about:config i adresselinjen i nettleseren. Om du ikke har dette, installer det med: sudo apt-get install sun-java6-plugin Start nettleseren på nytt og sjekk om det ligger inne. Dette er en bug: Launchpad Her er en lenke til Ubuntu forumtråden. Løsningen er en enkel linje i terminalen. 32bit: sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/lib/i386/libnpjp2.so 50 64bit: sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib64/jvm/java-6-sun/jre/lib/amd64/libnpjp2.so 50 Start nettleseren på nytt og prøv en side som ikke fungerte før dette for å bekrefte at det fungerer. atlef. Endret 25. januar 2010 av atlef Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 icedtea6 funker ikke enda, om noen lurte på det... gnu_andrew sier "hold your horses", for det kommer om noen dager. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Løsningen er en enkel linje i terminalen. 32bit: sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/lib/i386/libnpjp2.so 50 64bit: sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib64/jvm/java-6-sun/jre/lib/amd64/libnpjp2.so 50 Start nettleseren på nytt og prøv en side som ikke fungerte før dette for å bekrefte at det fungerer. atlef. Det du skrev fungerte ikke for meg.. det som fungerte for meg var: cd /usr/lib/mozilla/plugins/sudo ln -s /usr/local/java/jre1.6.0_17/lib/i386/libnpjp2.so Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 det er forøvrig kommet ny icedtea6 for lengs, om noen bruker det, så den skal være klar til bruk. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 killerostDet du skrev fungerte ikke for meg.. det som fungerte for meg var: cd /usr/lib/mozilla/plugins/ sudo ln -s /usr/local/java/jre1.6.0_17/lib/i386/libnpjp2.so Takk for oppdateringen, ser nå at dette og er en løsning. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå