-Teddy- Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei! Har bredbåndstelefoni fra Tele2. Linja er på 4Mbit. Skulle tro telefonen ble prioritert foran annen trafikk, men det er ikke tilfelle. Laster jeg ned noe, samme om det er p2p, torrent eller noe annet, så går telefonen i dass; skurrete og forferdelig. Finnes det noen måte å sette det opp slik at iptelefonen prioriteres? Har et Vood-iptlfmodem av noe slag, de der man logger på med Conf / admin defaultpassordet... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei. Vet ikke om du har gått over til NextGenTel enda? Alle Tele2-kunder skal over til NGT etterhvert. I NGT's nett prioriteres tale fremfor data om du har bredbåndstelefoni fra dem. Midlertidlig løsning kan være at du setter begrensing i nedlastningsprogrammet på pc'en din. Trodde kanskje Voodoo-modemet til Tele2 hadde en slags QoS? Har du funnet noen innstillinger for dette? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Har funnet instillinger for dette, men vet ikke helt hvordan jeg skal sette det opp. Den vil ha kildeip, destinasjonsip, porter og alt mulig, og det fungerer ikke med *.*.*.* . Prøvde å la alt stå tomt og velge kun "Phys Port: Eth 0" (elns), sette denne på low og kjøre 10% prioritet på low og 90% på medium. Dette hadde null effekt. Må sette ned limit til 150kb/s ned og 5kb/s opp for at telefonen skal være bra. Jeg har rundt 480kb/s ned og 50kb/s opp tilgjengelig. Greit om jeg er i huset, men hun som bruker telefonen mest klarer ikke dette selv... Skal fortsette å bruke det samme ustyret fra Tele2 når jeg går over til NGT da. Skulle egentlig bli flyttet over i dag, men det har ikke skjedd. IP-telfonen skal flyttes over i mars visstnok. Lurer på å flytte hele bønsjen over på Telehor og kjøre vanlig fasttelefon igjen. Hvordan er personsvaren i bruk hos NGT? Hos Tele2 brukervennligheten uendelig dårlig... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 IP-telefoni skal ikke bli dårlig før man bruker over halve linjekapasiteten på annet. Prøv å sett ned antall forbindelser i torrentprogrammet til 50 globalt. Ellers har Ventelo en grei pakkeløsning med ADSL + fasttelefon: http://www.ventelo.no/privat/telefoni/pakketilbud.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå