Gå til innhold

Hpi Savage X 4.6 med eller uten revers?

heh115

Anbefalte innlegg

Vel, jeg bruke ikke noe spesielle typer AA batterier. Bare husk og kjøpe en "Failsafe". ;)

Handleliste... Hvertfall det jeg kom på i farten.

1. Snorstart kan være greit å kjøpe visst bilen din kommer med Rotostart. Jeg foretrekker Snorstart.

2. Noen gode fuelmerker jeg vet om.. Anbefaler 25% nitro.

- Byron 20-25% nitro

- Tornado 25% nitro

- MRF PRO 20-25% nitro

3. Tennplugg gløder (Must)

4. Hjulkryss samt pluggnøkkel (Er på samme verktøy) (must)

5. Failsafe. Den gjør slik at visst bilen mister kontakt med fjernkontrollen stopper bilen. Dette er et must å ha!

6. Afterrun olje

7. Tennplugger. Nitromotor spiser tennplugger. Men de er billige hvertfall. Husk å kjøpe tennplugger som passer.

8. Skrujern, både flatjern og stjerne. (Must)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg bruke ikke noe spesielle typer AA batterier. Bare husk og kjøpe en "Failsafe". ;)

ok.

Det står vell i ei bruksanvisning hvordan jeg kobler den til?

Eller kanskje du vet om en film på youtube der de gjør det. Så kjapt igjennom ista, men ikke.

Vil det lønne seg å kjøpe 12 oppladbare AA batteri eller sånne pakke?

Feks slike og slike

Lenke til kommentar
Tja, i lengden sparer du vel på Oppladbare batterier tenker jeg.

Failsafe!

Her har du en failsafe, kommer sikkert med bruksanvisning. :)

Husk og ha en Nitrobil (Spessielt Savage) så må man nesten bare improvisere på litt modifikasjoner. Savage er btw råe nitro biler! :love:

akkuratt den jeg hadde tenk å kjøpe :p hehe

Ja, liker dem jeg å.

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg har tenkt å kjøpe:

- Hpi Savage X 4,6 RTR med revers

- HPI Racing Temp Gun

- Hobbico Afterrun olje

- Startkit Elefun

- Failsafe "Intelligent"

- HPI-4729 Phatline tire 140x70mm on Blast Wheel

- Lynlim For dekk

- Duracell batterilader 3 stykk

- HPI-15126 Pullstart Assy

- Spur gear 47 tooth

- Fuel i lokal hobbyshappe

Noe jeg har glemt?

Trenger jeg dif. olje osv også?

Endret av heh115
Lenke til kommentar

Så veldig bra ut, men hvorfor nye dekk? De dekkene du får med er kjempegode! Men på den andre siden er det jo gøy og ha noe å forandring når man blir lei. :)

Temperatur måleren er kjempe bra å ha! :thumbup:

Tror ikke du trenger Diff.Olje. Men regn med at diffene kan bli ødelagt etter hvert. :)

Også kommer vi til Spur-Gear. Disse blir spist opp visst de ikke er montert riktig på, så disse kan være lurt å kjøpe 1-2 stk av.

Husk at det er forskjellige størrelser på spurene. Slik at du kan velge mellom Fart/kraft.

Men uansett hva du gjør, IKKE kjøp Metall-Spurgear.

Også kommer vi med det til Fuel, sørg for å velge en god fuel, men hold deg unna Jero! Det er noe drit uansett hva hobbyforhandlerne sier. Bare søk på google om Jero-fuel så skjønner du.

Også kan det være lurt at man holder seg til den fuelen man kjøpt. Unngå å bytte fuel iløpet av livstiden på motoren.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Så veldig bra ut, men hvorfor nye dekk? De dekkene du får med er kjempegode! Men på den andre siden er det jo gøy og ha noe å forandring når man blir lei. :)

Temperatur måleren er kjempe bra å ha! :thumbup:

Tror ikke du trenger Diff.Olje. Men regn med at diffene kan bli ødelagt etter hvert. :)

Også kommer vi til Spur-Gear. Disse blir spist opp visst de ikke er montert riktig på, så disse kan være lurt å kjøpe 1-2 stk av.

Husk at det er forskjellige størrelser på spurene. Slik at du kan velge mellom Fart/kraft.

Men uansett hva du gjør, IKKE kjøp Metall-Spurgear.

Også kommer vi med det til Fuel, sørg for å velge en god fuel, men hold deg unna Jero! Det er noe drit uansett hva hobbyforhandlerne sier. Bare søk på google om Jero-fuel så skjønner du.

Også kan det være lurt at man holder seg til den fuelen man kjøpt. Unngå å bytte fuel iløpet av livstiden på motoren.

Hvorfor nye dekk?

Si det :p hehe

Ha noe å skifte med å så ser det litt bedre ut å kjøre på asfalt med de nye? Waist of cash kanskje :) Men hadde bursdag i går så jeg fikk inn litt peng der.

Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt dette her.

Hvorfor står det at jeg bare kan bruke Alkaline batteri?

Har søkt litt rundt på nette, men finner ikke ut hva som er så spesielt med dem.

Hjelp?

post-178810-1264530866_thumb.png

Endret av heh115
Lenke til kommentar
Har enda ikke skjønt dette her.

Hvorfor står det at jeg bare kan bruke Alkaline batteri?

Har søkt litt rundt på nette, men finner ikke ut hva som er så spesielt med dem.

Hjelp?

Hei sveis. Drit i de AA batteriene og heller kjøp deg en batteryhump. En sånn som dette: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=14514&i=39

Gjerne med mere Mah enn det som er på den da.

Servoene dine vil like det bedre enn oppladbare AA batterier som da blir 4,8V og vil tømmes mye fortere. Den humpen er gull verdt altså. Mere stabil enn de medfølgende AA batteriholderne.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Det er ferdig blandet smile.gif Tror det var 16% olje i vanlig 25% nitro fuel.

Men kan sette sammen en liten handleliste straks. smile.gif

Men det med hvordan fuel du skal bruke er litt vrient, for Fuel kan nemlig ikke sendes i posten, så du må nesten se hva din lokale hobby forhandler selger, men hold deg unna "Jero" for guds skyld.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1. Snorstart kan være greit å kjøpe visst bilen din kommer med Rotostart. Jeg foretrekker Snorstart.

- Byron 20-25% nitro

- Tornado 25% nitro

- MRF PRO 20-25% nitro

5. Failsafe. Den gjør slik at visst bilen mister kontakt med fjernkontrollen stopper bilen. Dette er et must å ha!

6. Afterrun olje

7. Tennplugger. Nitromotor spiser tennplugger. Men de er billige hvertfall. Husk å kjøpe tennplugger som passer.

Hvorfor skal man holde seg unna jero?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ferdig blandet smile.gif Tror det var 16% olje i vanlig 25% nitro fuel.

Men kan sette sammen en liten handleliste straks. smile.gif

Men det med hvordan fuel du skal bruke er litt vrient, for Fuel kan nemlig ikke sendes i posten, så du må nesten se hva din lokale hobby forhandler selger, men hold deg unna "Jero" for guds skyld.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

- Byron 20-25% nitro

- Tornado 25% nitro

- MRF PRO 20-25% nitro

6. Afterrun olje

Hvorfor skal man holde seg unna jero?

Skal være lettere å skjære motorene med den. Er generelt dårligere fuel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...