Snuble Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg og kona deler samme laptopp hjemme og har akkurat innstallert outlook. Er det en mulighet for at vi kan ha to forskjellige "kontoer" i outlook? F.eks når jeg åpner outlook logger jeg på som meg og ser mine eposter og så kan hun etterpå logge seg på hennes eposter? På den måten slipper en å blande jobb og privat og hun får sitt navn når hun svarer på mailer etc.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det går fint, man kan sette opp flere "profiles" i Outlook. Men dere logger dere vel på Windows med hver deres profil? Lenke til kommentar
Snuble Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Det går fint, man kan sette opp flere "profiles" i Outlook. Men dere logger dere vel på Windows med hver deres profil? Nei, vi logger oss ikke på hver vår profil, syns det er like greit å forholde seg til samme. Må vi opprette to profiler i windows for å få til dette, eller holder det å lage to profiler i outlook? Det siste hadde vært å foretrekke... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det går i alle fall an å lage to mailbokser. Da går du til Tools - Account options - New Følg instrukser. Lenke til kommentar
Snuble Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Det går i alle fall an å lage to mailbokser.Da går du til Tools - Account options - New Følg instrukser. Ok - prøvde det, ikke alltid like lett å "følge instrukser" når vi snakker data og windows... Det jeg ser for meg er at når jeg åpner outlook får valget mellom å logge på som meg eller kona. Det er dette jeg ikke finner ut av. Endret 26. januar 2010 av Snuble Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvis du har engelsk windows, og vista eller win7: klikk på "startknappen" og skriv: mail Da får du mail setup, hvor du velger nederste alternativ: "show profiles". Gå inn på "add" og følg veiviseren. Gjør det samme igjen for den andre mailkontoen. Og samme sted hvor du velger "add" så har du også mulighet for å velge "promt for a profile to be uses" (eller noe likelydende). Dermed får du et valg hver gang du åpner outlook; din egen eller din kones konto. Men skal sies at det er jo litt sært at dere begge bruker samme windowskonto, da... De fleste foretrekker å ha et egendefinert oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå