Gå til innhold

Skal følge RYP - Kosthold?

Anbefalte innlegg

OK, status er som følger: Har alltid vært aktiv, og spilt fotball i alle år. I forifjor var jeg i militæret frem til i fjorsommer, og der trente jeg styrke 3-5 dager i uka det første halvåret. På grunn av andre forhold kunne jeg ikke trene mer det siste halvåret, og jeg har ikke klart å komme igang igjen før nå. Dvs. at jeg har vært uten skikkelig trening ca. ett år. Jeg har nå tenkt å begynne igjen, og etter mye leting fant jeg RYP programmet, og akter å ta dette helt ut, da spesielt med tanke på kosthold. Dette er en fin måte å få et sunnere kosthold, da hybellivet ikke har vært veldig "pent" (les: grandiosa). Jeg har lest hele RYP programmet, med tanke på at jeg knapt har lagd meg mat før har jeg litt problemer med å legge en kostholdsplan, selv om jeg ser hovedtrekkene.

Jeg veier ca. 73kg og er ca. 180 høy. Var oppe i 80 kilo i militæret, men da var jeg litt feit. Tror allikevel at jeg kan sikte på 80kg med riktig trening. Målet er altså å legge på meg. Skal kjøre programmet til punkt og prikke, noe som innebærer både styrke og forbrenningstrening (intervall).

Skal altså spise 5 ganger om dagen, og lurte på om dere kunne hjelpe meg med å sette om dagens måltider. Sån som jeg har forstått det blir det vel havregryn med melk til frokost, eple/gulrot til ca.11, grovbrød med makrell i tomat til lunch, laks/torsk/kylling med salat til middag, og noe av det foregående til kvelds. I tillegg blir det rosiner, nøtter og tran. Hva er det jeg bør spise før og etter trening?

Dere ser sikkert tegninga! Hadde satt umåtelig stor pris på all hjelp. Skal teste maks i morgen, så etter det er det ca. en uke til det braker løs. Har med andre ord litt tid til å komme inn i kostholds rytmen :)

Kan også godt gå til anskaffelse av kosttilskudd hvis dere kan hjelpe meg.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver dette i farten uten å ha lest posten din. Men RYP har flere sider tekst om kosthold i heftet sitt om du laster ned PDF-filen på tn.no. I tillegg fins det utallige tråder om godt og optimalt kosthold, så er bare å lete litt. Kommer kanskje tilbake for en bedre post senere, men det beste ville vært om du fikk svar fra noen med mer peiling ;) Lykke til, middag nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...