petterpann Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hva skjer når man anmelder? Man forklarer saken til en etterforsker, hva skjer så? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Etterforsker etterforskeren? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Huh? Den fatta jeg ikke. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Efferforskeren etterforsker? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Huh? Den fatta jeg ikke. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) - Endret 2. februar 2010 av Zash Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Svært så mange seriøse svar det var her. Hvorfor poste når dere ikke har noe fornuftig å komme med til et ellers greit spørsmål? Lenke til kommentar
Parabellum Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Normalt skjer det vel slikt som dette: 1. Du sier at du vil anmelde en sak i en luke hos politiet. 2. Legger frem papirer og forklarer deg så best du kan. 3. De på stedet registrerer anmeldelsen i systemet. 4. Noen dager etter ser en etterforsker på det og: -vurderer om det er en prioritert sak -om det er krever mye ressurser 5. etter noen uker får du henleggelsen i posten. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Siden du er vekter vil det kanskje bli prioritert. Er det veldig viktig for deg at de blir dømt kan du levere en liste med vitner og møte opp på stasjonen for å høre hvem som jobber med saken og spørre hvordan det går osv. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Det er ikke så viktig for meg, men jeg valgte å anmelde dem fordi de sa de skulle anmelde meg for æreskrenkelse og for å ha kommet borti han ene mens han prøvde å filme situasjonen, noe som er skummelt for meg etter som jeg har lest om flere rare situasjoner hvor slike folk har fått medhold! Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Forresten noen som vet hvor lang tid de bruker på slike saker? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 hvis det er en kjent gjerningsmannmå du levere anmeldelse på politistasjonen. Hvis det ikke er det kan du levere anmeldelse på nettet. du bør også levere det du kan av dokumentasjon som underbygger anmeldelsen din. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Blir det ofte rettsak av slike ting, eller er det mer vanlig at en jurist tar avgjørelsen der og da? Hva skal egentlig til for en sak å havne i rette, kontra at en jurist bare tar avgjørelsen selv? Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Regner med politiet tar seg av hele denne saken uten noe mer avhør fra din side. Så får du svar om saken blir henlagt eller om den andre part skal straffes. Behandlingstiden varierer fra by til by.. Kan tenke meg noen måneder hvis det er en storby.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå