Gå til innhold

Trenger en PC til maks 10k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny stasjonær PC til maks 10.000kr. Den skal brukes til videoredigering i HD og gaming. Den brudte håndtere flere Adobe programmer uten noen problemer. Og den burde greie å kjøre MW2 i full grafikk, og andre grafikk krevende spill. Jeg trenger en skjerm også, og jeg har mus og tastatur. Og jeg vil at den skal ha med Windows 7 Home Premium / Professional.

Noen som kan lage en handlekurv på komplett.no, ps.no eller lingnende?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha gått for en maskin med en Core i7 860 prosessor isteden.

Koster litt mer, men ytelsen i en applikasjon som Premiere er en helt annen. Core i7 kan eksekvere 8 tråder i hardware på grunn av HyperThreading.

Ett alternativ kan også være en maskin med en Core i7 920.

http://www.tomshardware.com/charts/2009-de...o-CS4,1404.html

Hva er hovedbruken til maskinen, spill eller video?

Lenke til kommentar

Ville ha gått for en maskin med en Core i7 860 prosessor isteden.

Koster litt mer, men ytelsen i en applikasjon som Premiere er en helt annen. Core i7 kan eksekvere 8 tråder i hardware på grunn av HyperThreading.

Ett alternativ kan også være en maskin med en Core i7 920.

http://www.tomshardware.com/charts/2009-de...o-CS4,1404.html

Hva er hovedbruken til maskinen, spill eller video?

Hovedbruken blir spill...

Endret av dsbilling
Lenke til kommentar

Her har du oppsettet du leter etter, alt du trenger er å legge til en skjerm, men det er noe jeg ikke vil velge for deg, bare pass på at den er minst 22" og 1920x1080 i oppløsning.

Dette oppsettet er så godt som lydløst, som en ekstra oppgradering ville jeg kastet på en Corsair H50 CPU kjøler, eller en Noctua NH12 vifte.

Kabinettet er lydisolert og har gode oppgraderingsmuligheter for flere vifter og opptil 8 Harddisker.

Vil du ha ett mer jålete kabinett, så er det bare å bytte ut.

Jeg er veldig opptatt av at ting ser bra ut, yte max og kjøle bra. Så vis du er ute etter noe annet kan jeg gi andre forslag også, bare spør ivei :p

Lenke til kommentar

Hvis du overklokker ville eg anbefalt LGA1366 (X58) og intel i7 920, hvis du ikke gjør det er i7 860 til LGA1156 (P55) et godt valg.

Du burde vurdere å bruke mer penger på skjerm og investere ekstra i dette. Dette er en 'komponent' som varer mye lengre enn resten av pc'n (sannsynligvis), og kan kanskje være viktig når det gjelder videoredigering (men sikkert ikke så mye som i fotoredigering. Vet egentlig ikke om dette eg så skal ikke si så mye.)

Som sagt i posten over er også PhII x4 965 et godt valg. 860 slår denne, men vil også være noe dyrere. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...?i=3641&p=5

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Enig med Crazymech, så kaster på ett X58 forslag ment mot video og fotoredigering, samt spilling, og ett P55 oppsett rettet direkte mot spilling.

BTW. disse oppsettene kommer til å se like bra ut som de yter, derfor er de delene valgt. De ser bra ut sammen, og de yter ekstremt bra.

FOTOREDIGERING ETC.

SPILL ETC.

Lenke til kommentar

Så rådene her til trådstarter er at det er verdt å bryte budsjettet med flere tusen for en dårligerer gamerigg, med bedre ytelse i videoredigering med adobe premier ps4. ??????

Seriøst, :hrm: -såvidt jeg kan se står det pc til maks 10k med os og skjerm.

8 tråder er overlegen 4 i adobe premium cs, men dette er nok mer benchmarkbedre, mennesker som gir input ødelegger nok dette glansbenchmarkbilde meget.

Lenke til kommentar
Her har du oppsettet du leter etter, alt du trenger er å legge til en skjerm, men det er noe jeg ikke vil velge for deg, bare pass på at den er minst 22" og 1920x1080 i oppløsning.

Dette oppsettet er så godt som lydløst, som en ekstra oppgradering ville jeg kastet på en Corsair H50 CPU kjøler, eller en Noctua NH12 vifte.

Kabinettet er lydisolert og har gode oppgraderingsmuligheter for flere vifter og opptil 8 Harddisker.

Vil du ha ett mer jålete kabinett, så er det bare å bytte ut.

Jeg er veldig opptatt av at ting ser bra ut, yte max og kjøle bra. Så vis du er ute etter noe annet kan jeg gi andre forslag også, bare spør ivei :p

Er selv på let etter ny pc, og synes denne så grei ut.

Har ikke så ekstremt god peiling på pc komponenter egentlig :p

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481132

Er ikke disse bedre?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=49400...led#ProductTabs

De har jo mer hz?

Lenke til kommentar

@.Butthead.

Du vil ikke merke forskjell uansett, og du må endre innstillingene til 1600MHz/2000MHz selv i BIOS da HK'et uansett stiller det automatisk til 1333MHz. Vis ikke jeg tar feil nå. Enkel oprasjon er det hvertfall!

Vis du vil ha raskere RAM brikker så må du finne noen med lavere CAS-timings, prøv å finn noen med 7-7-7-20, men tror du ikke vil merke noen stor forskjell..

Kontakt meg på PM om du vil ha andre oppsett, kan skaffe god pris xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...