uvorewerh Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hei! Jeg skal snart kjøpe meg en ny bærbar PC. Den skal hovedsaklig brukes til gaming, og kanskje litt videoredigering. Jeg kommer til å kjøre spill som GTA IV, Sacred 2, CS, kanskje Crysis, og diverse andre spill. Jeg skal ha et kraftig 1GB skjermkort, Dual-core prosessor (helst quad, og det er det samme om det er Intel eller AMD)og 4GB RAM. Har sett på flere modeller, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Her er noen: - Alienware M15x (Med GTX 260m skjermkort, og i7-prosessor) - ASUS G60VX (Ser ganske god ut, men liker ikke designet så godt) - Acer Aspire 5935G (elsker designet, men blir kanskje i litt svakeste laget?) - Multicom NBLB2 Med core-i7 quad prosessor, 4GB RAM, LED Full-HD 1920x1080, osv. Har sett på noen HP-modeller og, men liker ikke designet så godt, og har hørt at de ikke har så bra kvalitet... Har dere forslag til bedre maskiner, som ikke overskrider budsjettet mitt? Hvis ikke, hvilken av disse maskinene gir mest for pengene? Jeg setter stor pris på alle svar! UPDATE: Nå har jeg bestemt meg for å enten kjøpe Alienware m15x, eller ASUS G60VX. Jeg tar enda imot forslag og anbefalinger, så viss du vet om en bærbar som passer meg, til under 12k, så si ifra! Ny update..! Jeg leste nettop Hardware.no's test av Multicom compal NBLB2. Denne så helt perfekt ut for mitt bruk allikevel, og den har skjermkort med DX-11 støtte. Det er stor skjangse for at jeg kommer til å kjøpe den, hvis ikke (som sagt) jeg får noen bedre forslag. Denne tråden begynner å bli død, så få gang, folkens! All hjelp vil bli satt stor pris på! (Skal ikke kjøpe før etter mai, så det haster ikke.) :!: Endret 12. februar 2010 av Computerdude14 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140211 Den vurderer jeg. Skal du ha bedre skjermkort enn 5650 må du overskride budsjettet ditt med noen tusen, hvis ikke går det bekostning av f.eks CPU. Acer'n ser meget bra ut på alle områder så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Doktor9 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Acer'n ser bra ut ja... Men M15X kommer med GTX260M skjermkortet på 1GB også, de har problemer med bestillingssystemet, og du må ringe for å få pris. Med i7 720QM prosessor, 4GB RAM (1333) og GTX260M 1GB kommer den på 15800.- Ville da kanskje heller gått for denne?? Komplett Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Acer'n du linker til rettferdiggjør ikke prisen, spør du meg. Det er fortsatt samme skjermkort som i enkelte maskiner til f.eks 7000. Så selv om du får bedre CPU tror jeg ikke det blir noe særlig bedre spillytelse. M15x du refererer til er en kraftigere maskin med bedre GPU, men så koster den også 5000 mer Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) M15X kommer med GTX260M skjermkortet på 1GB også, de har problemer med bestillingssystemet, og du må ringe for å få pris. Ja, jeg var inne og sjekket for noen dager siden, der jeg fant den med GTX 260M og i7 til 13k (tror jeg), men dagen etterpå var det borte.. Hvis de får orden på bestillingssystemet igjen kjøper jeg definitivt den. Endret 26. januar 2010 av Computerdude14 Lenke til kommentar
Doktor9 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 M15X kommer med GTX260M skjermkortet på 1GB også, de har problemer med bestillingssystemet, og du må ringe for å få pris. Ja, jeg var inne og sjekket for noen dager siden, der jeg fant den med GTX 260M og i7 til 13k (tror jeg), men dagen etterpå var det borte.. Hvis de får orden på bestillingssystemet igjen kjøper jeg definitivt den. Er bare å ringe de, du får bedre pris på telefon enn på nett. mellom 5 og 10% sa han karen jeg snakket med...De har den selv om den ikke er på nett... Jeg og tenker å gå for en slik. Oppdater hva det blir til da? Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 UPDATE: Nå har jeg bestemt meg for å enten kjøpe Alienware m15x, eller ASUS G60VX. Jeg tar enda imot forslag og anbefalinger, så viss du vet om en bærbar som passer meg, til under 12k, så si ifra! Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 De har oppdatert prisene på alienware m15x, så nå er ikke budsjettet mitt høyt nok lenger. Det blir nok ASUS G60VX jeg kjøper. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Bra maskin.. men oppløsningen på skjermen var jo latterlig dårlig... Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Bra maskin.. men oppløsningen på skjermen var jo latterlig dårlig... Jeg vet, derfor holder jeg ennå oppe tråden i tilfelle noen vet om en bedre/like god maskin med bedre oppløsning, som ikke sprenger budsjettet mitt.. Endret 2. februar 2010 av Computerdude14 Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Ny update..! Jeg leste nettop Hardware.no's test av Multicom compal NBLB2. Denne så helt perfekt ut for mitt bruk allikevel, og den har skjermkort med DX-11 støtte. Det er stor skjangse for at jeg kommer til å kjøpe den, hvis ikke (som sagt) jeg får noen bedre forslag. Denne tråden begynner å bli død, så få gang, folkens! All hjelp vil bli satt stor pris på! (Skal ikke kjøpe før etter mai, så det haster ikke.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå