Gå til innhold

BK: Sanddyne - komposisjon


abscissa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er min første post i dette forumet, og jeg kunne trengt litt hjelp. Det jeg ønsker hjelp til er komposisjon. Jeg liker helst å ta landskapsbilder, og bilder av natur uten mennesker i rammen. Mest sannsynlig fordi jeg er usikker, og går utenfor kjent terreng. Her, etter å tatt de vanlige bildene av kun sanddynen osv ville jeg prøve å få en venninne av meg inn i rammen. Vi tok mange forskjellige bilder, men jeg endte opp med dette som en favoritt. Komposisjonen var stort sett den samme, bare prøving og feiling med vinden.

 

Er det noen annen måte jeg kunne angrepet situasjonen på? Kunne jeg komponert bilde på en bedre måte? En god del slike spørsmål ble sittende igjen etter vi kjørte videre. Ellers hva er deres oppfatning på resultatet?

 

Bildet er tatt med D80 og Nikkor 50mm 1.8. Har det meste å velge mellom blant andre objektiver for andre typer komposisjoner.

 

På forhånd takk for kritikk.

post-158401-1264430304_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes komposisjonen er flott! Du vil vel sansynligvis vise modell og klede i lufta? Da er et slikt lavt standpunkt bra. Kanskje hadde det vært enda bedre om trærne bak modell ikke vistes? De forstyrrer litt. På samme måte lurer jeg på om det hadde vært mulig å få med hele skyggen bak henne? Jeg liker ikke at den brytes av billedkant, men dette er mye personlig smak.

 

Skyene gir jo en viss dybde. Jeg vet ikke om det hadde vært mulig å få med mer sandstrand bakover uten å ødelegge. Så lite jord i forhold til himmel som dette gir et mer dramtisk inntrykk noe som passer med "dramatikken" med kledet i lufta.

Lenke til kommentar

Pent bilde, kunne kanskje vært litt mer bevegelse i modellen, nå ser det bare ut som om hun står der, blir litt kjedelig. Hadde hun vist litt mer bevegelse ville kanskje bildet blitt mye mer interessant.

Du kunne også kanskje ventet med å ta bilde til du fikk kledet lengre mot høyre i bildet, dette er jo veldig avhengig av vinden da, så kanskje litt vanskelig å få til.

Likte heller ikke så godt de små buskene bak modellen, en ren sanddyne ville vært bedre.

 

Dette var iallefall det jeg tenkte kunne gjøre bildet bedre, ellers var det et bra bilde og en veldig fin ide, skyene ser fantastiske ut :D

Lenke til kommentar
Pent bilde, kunne kanskje vært litt mer bevegelse i modellen, nå ser det bare ut som om hun står der, blir litt kjedelig. Hadde hun vist litt mer bevegelse ville kanskje bildet blitt mye mer interessant.

Det var også min første tanke. Hun burde ha kastet seg oppover og innover i bildet. Jeg hadde nok gjerne sett litt mer sand også. Nå ser det litt ut som om hun har malt seg inn i et hjørne...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...