Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merker meg at samtlige finalister i en konkurranse som heter "Tidenes beste TV-serie" er fra det siste tiåret... :hmm:

De fleste av dem endog startet rundt 2001-2004. Var det virkelig gullalderen for TV-produksjoner, eller er ikke folk her på forumet gamle nok til å huske lenger tilbake? Og har det ikke kommet noen nye store serier de siste 5 årene?

Når det skal sies er vel både Sopranos og the Wire verdige kandidater uansett tiår. (Det jeg har sett av dem. Band of brothers har jeg ikke sett og kan ikke bedømme.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Problemet er at en poll som dette ikke er en kvalitetsavstemning, men en popularitetsavstemning. Hadde man istedet hatt et system der de enkelte seriene ble gitt en poengsum og man regnet et snitt kunne resultatet blitt et annet. Det er kanskje ikke så mange her på forumet som faktisk har sett Twin Peaks, men de som så den når den gikk originalt ville antagelig i snitt gitt den minst like høy poengsum som noen av finalistene her.

Geir :)

Lenke til kommentar

Twin Peaks var da med i de innledende rundene, men ble slått ut.

Hadde muligens fortjent en plass i mine øyne, men fikk den ikke stemmer nok er det slik det er og bør være.

Må si det er skremmende mange som ikke virker å klare at deres egen favoritt ikke nødvendigvis er alles favoritt.

Liker du det ikke, er det ingen som tvinger en til å delta.

Lenke til kommentar

Off.. må si det er mange simple sjeler her på forumet for tiden.

Top gear er et variety/talkshow-program og er laget for å skape lett underholdning på lik linje med Senkveld med Thomas og Harald, God Kveld Norge, The Tonight Show with Jay Leno og Mythbusters.

Med andre ord: Man trenger ikke investere seg noe gruelig for å følge med på dette programmet, og har absolutt INGENTING her i denne lista å gjøre.

Tåpelig.

En ting til til alle som hoppet av LOST i sesong 2 eller 3; Dere har ingenting dere skulle ha sagt om kvaliteten til denne brilliante serien. Absolutt ingenting!

Å si at at Lost er en "oppbrukt smørje" er absurd. Ville heller puttet Top Gear i denne kategorien. Lost har tatt store risker med å skifte fortellerteknikker, intodusere sci-fi på innovative måter og har dannet et rikt ensemble med et vidt spekter av personligheter som alle kan ha forskjellige oppfatninger av.

Jeg skal inrømme at det var perioder i sesong 3 som jeg personlig synes ikke var så fengende, men kom seg fort på bena igjen mot slutten av sesongen og har siden holdt koken.

Lost er dessuten en serie som annonserte en sluttdato 3 år i forveien for å forsikre folk at det blir en endelig konklusjon. Jeg utfordrer dere til å nevne en annen serie som har gjort det!

Og her er vi; Om en uke begynner aller siste sesong, og jeg gleder livskiten utav meg.

Hadde på ingen måte troen på at Lost kom til å vinne en slik poll her inne.. Men Top Gear? Det er rett å slett skremmende.

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

jeg stemte også top gear fordi det er en av favorittseriene mine. dog skal det sies at jeg hadde sannsynligvis stemt anderledes dersom supernatural eller firefly kom til finalen.

av de som er i finalen så har jeg kun sett 24, BoB og top gear. men det betyr ikke at jeg ikke ser mye tv serier....

jeg legger ved et skjermbilde av serier jeg har sett, ser på og skal se snart (de seriene jeg ikke har sett eller bare sett litt av så langt er alle i "not complete" + saving grace, two and a half men og weeds)

post-22769-1264497411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Adjø, Diskusjon.no

Når en først går inn på en side med tittelen diskusjon.no, bør det ringe en bjelle om at det er en liten sannsynlighet for forskjellige meninger.

haha.. ok! jeg mente det ikke som "nå boikotter jeg Diskusjon.no", men mer "nå har jeg ikke mer å si om denne saken, Diskusjon.no"

Skal ta å redigere det slik at det blir mindre dramatisk! ;P

Endret av OCKi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...