Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det hadde vært en idé å starte en ny tråd med tidenes drama-serie? Da kunne Sopranos, 24, Dexter etc. slippe å konkurrere mot Scrubs (komi-drama), Top Gear (forbruker) og South Park (satire) og slikt.

Jeg stemte The Sopranos igjen, selv om det var vanskligere denne gangen. Men synes Sopranos er den serien som har mest variasjon gjennom mange sesonger, og som holder jevnt god kvalitet.

Her er en liten smakebit på hvorfor The Sopranos er så konge:

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Og det at folk stemmer taktisk, er bare idioti.

Enig :thumbup:

Top Gear er fakta, ikke fiksjon, derfor syns ikke jeg den passer inn. Helt enig Nevnarion

Band of Brothers er vel forsåvidt basert på en sann historie, men passer utmerket på listen her.

Lenke til kommentar
Og det at folk stemmer taktisk, er bare idioti.

Enig :thumbup:

Top Gear er fakta, ikke fiksjon, derfor syns ikke jeg den passer inn. Helt enig Nevnarion

Band of Brothers er vel forsåvidt basert på en sann historie, men passer utmerket på listen her.

Nei, det er ikke det samme. Top gear er fakta, band of brothers er basert på en bok om andre verdenskrig. Band of brothers er ikke dokumentar på samme måte som Top Gear.

Jeg klarer ikke helt å forklare det men Top Gear og Band of Brothers er ABSOLUTT ikke det samme, den ene burde ikke være her.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar

Top Gear har en lav grad fakta og en høy grad surr og rør for å lage underholdning.

Jeg ville heller kalt det et talkshow fremfor en faktaserie.

Lenke til kommentar
Mahavishnu hater virkelig TG, sjekk signaturen hans :p

Hæ hvor har jeg sagt det? Eneste jeg hater er at et talkshow-program blir satt på lik høyde med tv-serier. Hvor det faktisk er ytet fantasi, god regi, godt skuespill o.l. for gjøre det om til et godt produkt.

Jeg liker faktisk Topgear, eneste bilprogrammet jeg ser. Men enhver med en hjerne må innrømme at det talkshowet ikke har noe å gjøre i en poll som denne. For meg er det nesten samme ulla hvem som vinner. Stemte på Lost. Men elsker Sopranos, The Wire, Band of Brothers, Entourage, House og Dexter like høyt.

Lenke til kommentar
Saklig, et bilprogram på første plass og Lost på andre plass. Blir mektig skuffa over brukerne om en av de to går av med seieren. Min stemme gikk til The Wire denne runden.

Ok, la oss høre hva som gjør at Lost ikke er verdig en andre plass(hvis ikke første).

Lenke til kommentar
stussa litt over finaleutvalget her. er et par serier jeg hadde trodd ville klare seg lengre enn det de gjorde. tenker da på firefly og supernatural.

The people have spoken

Neida, men serier som ingen liker har en tendens til å gå ut i løpet av de første rundene.

Lenke til kommentar
Saklig, et bilprogram på første plass og Lost på andre plass. Blir mektig skuffa over brukerne om en av de to går av med seieren. Min stemme gikk til The Wire denne runden.

Ok, la oss høre hva som gjør at Lost ikke er verdig en andre plass(hvis ikke første).

Fordi serien blei fullstendig uinterresant i løpet av sesong to og ikke kom seg fremover, den stilte bare flere og flere spørsmål uten å gi svar på noe som helst. Godt mulig svarene kom seinere, men da var det allerede for seint for min del. Sesong 1 var forøvrig strålende.

Dessuten er det flere andre serier på lista jeg mener er både smartere, bedre og med underholdene enn Lost.

Lenke til kommentar

Noen som tar på seg oppgaven å lage en ny poll? Fjerne Top Gear og legge inn serien som kom på 11. plass i semifinalen.

Hvis talkshow er med burde det vært fler med fra starten av. Hvor er Team Antonsen? Tre brødre som ikke er brødre? Påskenøtter med Espen Eckbo? Rikets Røst? David Letterman?

Greit, de ble ikke nominert av noen, men det var da en grunn til det også!

For all del, bra programmer, men kan de sammenlignes med vanlige tv-serier? Neppe.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar
Fordi serien blei fullstendig uinterresant i løpet av sesong to og ikke kom seg fremover, den stilte bare flere og flere spørsmål uten å gi svar på noe som helst. Godt mulig svarene kom seinere, men da var det allerede for seint for min del. Sesong 1 var forøvrig strålende.

Dessuten er det flere andre serier på lista jeg mener er både smartere, bedre og med underholdene enn Lost.

Hva er vitsen å se en film til point of no return, uten å se klimaks og avsluttningen? Å si at det ikke burde vært på top 2 fordi du ikke har giddet å sett alt som er komt ut er jo helt feil. Nå vet du jo at svarene kommer i de neste sesongene. Er bare til å sette seg ned og se; for og da kommentere om det er verdt det eller ikke.

Hvor langt så du egentlig? La meg tippe; sesong 2 eller 3?

Lenke til kommentar
stussa litt over finaleutvalget her. er et par serier jeg hadde trodd ville klare seg lengre enn det de gjorde. tenker da på firefly og supernatural.

The people have spoken

Neida, men serier som ingen liker har en tendens til å gå ut i løpet av de første rundene.

å si at de to seriene ikke har fans blir nå å overdrive en smule. firefly kom til semifinalen, og supernatural er godt inne i sin 5 sesong, så de har sine fans der ute.

så neste gang du kommenterer mine innlegg så vennligst svar for deg selv, og ikke tro at alle andre er enige.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...