Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det tilfeldig at alle kandidatene stort sett er produsert i det siste 10år og ikke i det forrige århundre?

Og når man starter slike kåringer er det vel en liten fordel å ha med noen premisser. Da unngår man at "serier" som Top Gear slipper å konkurrere mot House, Lost og Sopranos..

Lenke til kommentar

Premisser var uforstårlig virket det som i nominasjons-tråden. Og hvorfor var jeg den eneste som klagde på mini-serier....?

Å sette en mini-serie som snart ble sendt for 10år siden i samme tv-poll som en tv-showserie og dramaserier som forsatt går, eller ikke ble sendt for så lenge er jo feil.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

@tendilenz: :D

Premisser var uforstårlig virket det som i nominasjons-tråden. Og hvorfor var jeg den eneste som klagde på mini-serier....?

Å sette en mini-serie som snart ble sendt for 10år siden i samme tv-poll som en tv-showserie og dramaserier som forsatt går, eller ikke ble sendt for så lenge er jo feil.

Jeg har også nevnt at miniserier passer noe dårlig inn i de tidligere trådene, men diskusjonen blir alltid penset over på at Top Gear i hvertfall ikke hører hjemme :p

Men enn så lenge premissene er som de er, så hører både Top Gear og Band of Brothers hjemme her ;)

Eller hva, Hyperio? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har mer eller mindre gitt opp å diskutere her, men la gå.

Vet ikke helt hva jeg skal si om at Band of Brothers er med. På en måte er det jo bare en miniserie. På en annen måte så er den bygd opp ganske likt en vanlig serie over flere sesonger. Den er mer lik en fiktiv serie enn Top Gear f. eks. I de tidligere trådene ble det nominert serier med bare en sesong, noe også Band of Brothers har. Band of Brothers har imidlertid ti episoder, noe som er bra til å være miniserie.

Men alt i alt så skiller den seg ut ved at den faktisk er en miniserie. Den var bare ment å være en sesong, hver episode har et eget tema (det har mange andre serier og, men her er det veldig tydelig lagt opp). Så om jeg skulle avgjort ville jeg ikke hatt den med i denne tråden.

(Men hvorfor kan ikke noen, nei, jeg gidder ikke, lage flere tråder der det kåres vinnere i forskjellige sjangre? Alt som sendes på TV er faktisk ikke det samme.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...