Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om du er klar over det, men nominasjonsrunden var lenge siden, og vi er i finalen nå. Ergo bør det vel gå opp for en og enhver snart at deres meninger om saken er ganske bortkastet å nevne igjen og igjen.

Tror de fleste har fått med seg at visse tar det fryktelig tungt at deres syn på tv serier ikke får gehør her nå.

er vel din mening av at alle meninger du ikke er enig med er bortkastet. Synes top gear er ett bra tv program som mange andre program er det.

tar det ikke så tungt over at kanskje mitt yndlingsserie ikke gikk til finalen da de fleste seriene som kom til finalen er like gode og om ikke bedre enn noen som jeg følger med til daglig, respekterer at andre har annen smak enn det jeg har.

edit, har i andre kåringer av diverse sjangerfilmer bøyd meg for argumentasjon om at enkelte filmer jeg hadde nominert ikke passer i sjangeren, driver ikke og argumenterer med at andre sine meninger er bortkastet.

edit 2, stemte forresten på band of brothers.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke meningen din er bortkastet, men når det blir repetert så mye som det har blitt i denne tråden begynner det å bli bortkastet, spesiellt når trådstarter har sagt at slik det er nå forblir det.

Igjen, helt fint at folk mener det ikke har noe her å gjøre og sier dette en gang i tråden så folk får hørt ens mening, men når visse ikke gjør annet enn å si det samme om og om igjen blir det bortkastet energi etterhvert slik jeg ser det, og det skaper ikke en veldig god stemning heller.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Klarer ikke å stemme Dexter som tidnes tv-serie. Den er god, men den bidrar ikke med noe nytt som Lost, The Wire og tildels Sopranos.

Dexter er veldig elendig på å fornye seg selv, hver sesong har vært veldig sånn mye introdusering av villian of the season->Infiltrering/bekjenskap->sesongslutt hvor mordern(e) blir drept. Det at de dreper av en hovedperson nå og da er veldig meh. Serien var veldig bra, men de gjør så utrolig lite for å prøve å fornye seg. Først nå i slutten av femte sesongen de ser ut til å faktisk gjøre noe nytt. Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor serien er så høyt oppe når The Wire, Sopranos, House blant annet er så langt nede. Så og si den eneste som spiller bra på serien bortsett fra Michael C. Hall har vært to klasse-skuespillere(Jimmy Smits og Jon Ligtow), å de har bare vært der i begrenset perioder.

Lost har en veldig dyp personfokusering. Også tildels veldig teknisk historie, og det trengs oppgående mennesker for å se serien. Serien blir også tydelig godt regisert og skrevet, og disse vet godt hvordan ta i bruk "plot devices" så det blir noe ut av det. Istede for mange serier som ser ut til å gå tilbake fra start av med ting, og ikke finner på noe særlig måter for å forsette på en ny måte. Hver gang noen dør på serien blir man også tildels lett litt sånn følelsesladda.

Serien har tydelig hatt et dødpunkt, men alikevel hatt mange fantastiske episoder i dette dødpunktet også. Har i tilegg klart å komme seg veldig høyt opp fra dette punktet så serien har kommet på sitt beste etter dette og, nærmest talt. Ensemblet i serien er i en veldig forskjellig, de fleste på serien kan spille godt men vi har også de som kan spille veldig bra hvis de blir gitt materiale nok. Vi har Henry Ian Cusik i "The Constant", Michael Emerson i "Dead is Dead", Adewale Akinnuoye-Agbaje i "23rd Plasm", Jeremey Davies i "The Variable" og Terry O`Quinn i "Deus Ex Machina" blant annet for å nevne skuespillere og episodene.

The Wire er en veldig teknisk serie, samtidig som den er med å vise oss en veldig lukket verden. Samtidig er den veldig dyp politisk sett også. Skuespillerne spiller kanskje ikke alltid på top, men det er svært troverdig gjeng med skuespillerne. Noen ganger så troverdig at man tenker at det er virkelighet.

Sopranos sitt store vinn er at serien ligger på så høy produksjon veldig lenge, faktisk hele serien. Serien er også i mine øyne ansvarlig for å ha åpnet for mange nye dramaserier.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Top Gear? seriøst!

For meg skal en ultimat serie være en som underholder deg, får deg til å tenke, imponerer deg, beveger deg følelsesmessig, får deg til å produsere adrenalin, får deg til å gråte etc etc.

Til nå er det bare Lost som har klart alt dette.

For all del, alle seriene på lista utenom Top Gear klarer masse av dette, men bare Lost klarer alt.

I have spoken! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Enig i at fotballkamper burde vært med. Hørt om Eliteserien? Hæ, hæ, hæ?

Så hvorfor nominerte du den ikke i nomineringstråden?

@Flimzes: Les det på nytt igjen og etterpå trykker du på den røde knappen her.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...