Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv. Men dette er da fremdeles et diskusjonsforum. Hvor man kan ytre sine meninger.

At brukerene her på forumet er uenige om hva som kvalifiserer som en kandidat til tidenes beste tv-serie er vel ikke et stort sjokk.

Det som derimot er et sjokk, iallefall for meg. Er alle de utrolig korttenkte bortforklaringene som har dukket opp fra flere av Top Gear fansa her. På forrige side er det til og med en som innrømmer (uten å skjønne det selv) at Top Gear ikke faller under samme kategori som sine konkurrenter i denne kåringen. Men som jeg har sagt tidligere, så var det dårlige retningslinjer i startfasen av denne kåringen.

Til og med det faktum at The International Academy of Television Arts & Sciences, som deler ut Emmy prisene, mener at Top Gear ikke faller under samme kategori som sine konkurrenter her, får noen til åpne øynene.

Det er bare det samme om og om igjen, "slutt med sytingen", "Top Gear ble nominert, deal with it", "Lost og Scrubs er heller ikke det samme, så da kan Top Gear også være med".

Jeg syter ikke, jeg er kraftig uenig i at Top Gear skal være med i denne kåringen, og siden jeg er medlem her på www.diskusjon.no, så velger jeg å ytre mine meninger om dette. Spesielt fordi jeg ennå har til gode å lese et velformulert innlegg om hvorfor dere mener Top Gear er en TV-serie på likt grunnlag som Lost, The Wire, Dexter osv.

Problemet er jo at dere står på repeat, og det er jo begrenset hvor mange ganger din mening er interssant for resten av oss å høre.

Vi har skjønt du er uenig, og det er det ikke noe galt i, men du har fått det frem helt klart nå opptil flere ganger, så kanskje på tide å finne på noe annet?

Jeg mener TG er en tv serie, du mener det ikke. Smaken er som baken osv.

I følge pollen er det mange som er enig med meg og TG ble nominert og stemt frem, og har når man har kommet til finalen en like rett til å være her som alle andre.

Skulle dere protestert og fått noe som helst gehør måtte dette bli gjort under nominasjonen, og det eneste det frmstår som dere driver med nå er sutring over at deres favoritter da ikke ser ut til å vinne. Kanskje er det ikke slik, men for meg, og kanskje mange andre er det slik det fremstår når dere tydeligvis ikke gjør noe annet enn å klage på konkuransen og dets premisser.

Mest av alt er vel slike tråder for gøy og tidsfordriv, og det kan da umulig gå så inn på dere som det kan virke som at TG er med her, og kanskje tilogmed slår de andre seriene.

Man nærmer seg vel 200 000 registrerte medlemmer på forumet. Da er man nødt til på få mange forskjellige meninger, og da må man også akseptere at ikke alt blir slik man selv ønsker det, og ikke spre eder og galle av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg etterlyste et velformulert innlegg om hvorfor du/dere mener at Top Gear stiller på et likt grunnlag som Lost, The Wire, Dexter osv.

Jeg fikk dette til svar; "Jeg mener TG er en tv serie".

Nå skal jeg la denne tråden ligge. Jeg har gjentatte ganger prøvd og lagt frem hvorfor jeg ikke mener Top Gear burde være med her, men når motparten i en diskusjon ikke engang er i stand til å argumentere for sin sak. Vel, da er det ingen vits å fortsette.

Lenke til kommentar
Jeg etterlyste et velformulert innlegg om hvorfor du/dere mener at Top Gear stiller på et likt grunnlag som Lost, The Wire, Dexter osv.

Makan. Top Gear er en tv-serie. Punktum. Du sier selv at det er en TV-serie. At det er en annen kategori TV-serie enn Lost er komplett uinteressant.

For her stemmer vi nemlig over TV-serier.

Lenke til kommentar
Så hva er det som er likt med Scrubs og Lost hvis du ville være så grei å øse av din ekspertkunnskap?

Begge følger den samme tv-serie dramaturgien som alle de andre seriene her gjør, med unntak av Top Gear som ikke er en serie, men et bra program. Vi skal finne frem til Tidenes beste TV-serie, ikke tidenes beste program.

Lenke til kommentar
Så hva er det som er likt med Scrubs og Lost hvis du ville være så grei å øse av din ekspertkunnskap?

Begge følger den samme tv-serie dramaturgien som alle de andre seriene her gjør, med unntak av Top Gear som ikke er en serie, men et bra program. Vi skal finne frem til Tidenes beste TV-serie, ikke tidenes beste program.

Innlegg med sykt lite mening gir sykt lite mening..

Lenke til kommentar
Herregud for ei whining, då! Kan me ikkje bare nyta trådane som Cypheron har lagt for oss? Cypheron = Trådstarter = styrar. So listen!

www.diskusjon.no

Synd dersom man ikke kan komme med egne meninger. Ingen som klager på Cyph. Kudos til han for å drive med slikt, ikke mange andre hadde giddet det.

Lenke til kommentar
Herregud for ei whining, då! Kan me ikkje bare nyta trådane som Cypheron har lagt for oss? Cypheron = Trådstarter = styrar. So listen!

www.diskusjon.no

Synd dersom man ikke kan komme med egne meninger. Ingen som klager på Cyph. Kudos til han for å drive med slikt, ikke mange andre hadde giddet det.

Hvor mange ganger skal dere komme med disse meningene? 100 ganger? 1000 ganger? Er det relevant den 100 gangen det blir tatt opp?

Lenke til kommentar
vil også kalle top gear for ett tv særinteresse program. om dette skulle være en tv serie så kunne man like gjerne nominere trim for eldre, doctor phil, dagsrevyen, tv2 hjelper deg osv. .

Det kunne man, men ingen gjorde det.

Hva var poenget ditt?

poenget var at da kunne det vært spesifisert at man kunne nominere tv program i tillegg til tv serier.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du er klar over det, men nominasjonsrunden var lenge siden, og vi er i finalen nå. Ergo bør det vel gå opp for en og enhver snart at deres meninger om saken er ganske bortkastet å nevne igjen og igjen.

Tror de fleste har fått med seg at visse tar det fryktelig tungt at deres syn på tv serier ikke får gehør her nå.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...