Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Top Gear er en TV-serie på britiske BBC om biler. Det anslås at programmet har over 350 millioner seere verden rundt, hvorav rundt 5 millioner ser programmet ukentlig i England.[1] Programledere i dag er Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May. En mystisk testsjåfør kalt The Stig er også med i programmet, som er både provoserende og humoristisk. Den åttende sesongen ble avsluttet .....
Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du oppklarte det for oss Senyor. Top Gear er en TV-serie i den forstand at den blir sendt hver uke. Men som det også står, så handler "serien" om biler. Altså, det er et reality program. Jeg har kanskje misforstått hele konseptet, men Jeremy Clarkson er vel Jeremy Clarkson også når han ikke spiller inn Top Gear?

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Nå er det vel veldig få (ingen?) her inne som kan svare på hvordan disse er privat utenfor kamera, men de har manus og en rolle de skal spille i mange settinger de også, selv om jeg ikke nødvendigvis setter de opp mot profesjonelle skuespillere.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Takk for at du oppklarte det for oss Senyor. Top Gear er en TV-serie i den forstand at den blir sendt hver uke. Men som det også står, så handler "serien" om biler. Altså, det er et reality program. Jeg har kanskje misforstått hele konseptet, men Jeremy Clarkson er vel Jeremy Clarkson også når han ikke spiller inn Top Gear?

Da er vel ikke Mythbusters en serie heller da?

Og Top Gear har manus, dermed er det ikke et reality-program.

Lenke til kommentar

Greit, jeg skal forenkle det enda litt til. Jeremy Clarkson, Richard Hammon og James May er programledere. Ingen av dem kan sammenlignes med skuespillere som James Gandolfini, Michael C. Hall.

Nei, Mythbusters faller heller ikke under samme kategori som Lost, Dexter, BoB, The Wire.

Lenke til kommentar

Jada, Top Gear er en tv-serie. Dokumentarfilmer er også filmer, men det blir idiotisk å sammenligne Bowling for Columbine med Batman Begins, da det er to helt forskjellige uttrykksformer. På samme måte som at, uansett hvor riktig det er å karakterisere Top Gear som en tv-serie, så blir det rart at den her sammenlignes med Sopranos, Lost og 24.

Den har all rett til å være her, selv om premissene for kåringen fra starten av burde vært klarere, men jeg forstår at folk reagerer negativt.

Det jeg personlig reagerer mest på, er den tydelige utbredelsen av "taktisk stemming", som går ut på at en del folk her inne kanskje ikke ønsker at Top Gear skal vinne, og dermed velger å se bort i fra at de syns Sopranos er den beste tv-serien, og heller stemmer LOST fordi den har best mulighet til å hindre TG å vinne, eller at mange er uenige i at LOST er verdig denne tittelen, og dermed stemmer Top Gear for å hindre det i å skje, til tross for at de mener The Wire er bedre enn alt sammen her.

Og ikke kom og si at denne typen stemming ikke eksisterer her, jeg er neppe den eneste som lurer på hvor det ble av alle stemmene til den klare favoritten fra semifinalen, Dexter, eller hvorfor fordelingen av stemmer på de ulike seriene varierer så voldsomt fra runde til runde.

Lenke til kommentar

Uansett om Top Gear er en TV-serie eller ikke så har det vel ingenting å si. De som mener at den ikke burde vært med på denne avstemningen (inkludert meg, selv om det er et bra program) kan vel bare ignorere det om det vinner? Slik at 2. plass egentlig er 1.

Jeg skal herfra begynne å dele opp i TV-serie og TV-program. TG er den sistnevnte og de andre er førstnevnte.

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar
Fjernsynsserie (eller TV-serie) er en sjangerbetegnelse for et fjernsynsprogram som sendes i flere deler. Serier med få deler kalles gjerne for miniserier, men det er ikke uvanlig med serier som varer lenge – ofte over flere år. Seriene kan deles i flere ulike sjangre, blant annet:

* Adventskalender

* Dokumentar

* Dramaserie

* Situasjonskomedie

* Science fiction

* Virkelighetsdrama

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"

FINALE!

Den med flest stemmer 8.Februar 2010 vinner hele dritten.

Ser ikke helt problemet med å ha med Top Gear ;)

Hvorfor skal Top Gear lide bare på grunn av at det ikke finnes noen andre dokumentar-ish serier som ikke har hevdet seg like høyt?

Lenke til kommentar

Står jo ikke spenningsserie, komiserie etc heller. Ser VIRKELIG ikke problemet. Alle mine 3 favortitter har røket ut og den jeg stemte på i finalen sakker akterut og litt til. Whiner jeg om at Top Gear ikke fortjener å være der? Nei, FORDI DEN GJØR DET! smålige mennesker. Aksepter nå at det er folk som liker noe dere ikke eller stemmer på noe som dere ikke synes er best. ITS JUST A WAY OF LIFE, DEAL WITH IT!

Lenke til kommentar
Og folk må gjerne stemme frem sin favoritt såpeopera, men det er da virkelig ikke trådtittelen.

Tittelen sier da vitterlig "TV-serie" og ikke "Dramaserie".

Top Gear er en tv-serie, selv om den er mer i humor/dokumentar-sjangeren.

Det er en TV-serie, ergo det kan være med i kåringen.

Uansett hvor forskjellig den er fra de andre seriene.

Lag heller en bedre spesifisert avstemming neste gang enn å klag på noe som allerede er satt i gang.

Lenke til kommentar
Whiner jeg om at Top Gear ikke fortjener å være der? Nei, FORDI DEN GJØR DET! smålige mennesker. Aksepter nå at det er folk som liker noe dere ikke eller stemmer på noe som dere ikke synes er best. ITS JUST A WAY OF LIFE, DEAL WITH IT!

Haha, hjelpe meg, nei du whiner om helt andre ting. :p

Aksepter nå at det er folk som ikke syns TG hører hjemme i denne avstemningen.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det har ingenting i denne tråden å gjøre. Top Gear har kommet til finalen som stemt frem av oss brukere. Det er en tv-serie(se noen poster opp). Og hvis dere mener at TG ikke hører hjemme i denne tråden kan dere lage en ny tråd og ikke klage om det her.

Lenke til kommentar

Vel, det er 75 som mener den burde være med og hittil bare et par stykker som har klaget, så det argumentet holder ikke helt ;)

Aksepter nå at dere bare er et par stykker som syntes det ikke hører hjemme i avstemmingen ;)

Lenke til kommentar

Vel, det er 75 som mener den burde være med og hittil bare et par stykker som har klaget, så det argumentet holder ikke helt ;)

Aksepter nå at dere bare er et par stykker som syntes det ikke hører hjemme i avstemmingen ;)

Det var ikke et argument, bare et motsvar til Hans-O sin syting over folk som syter. :) Og uansett har jeg sett litt mer enn "et par stykker" som mener det.

Selv har jeg allerede sagt hva jeg mener, og leser dere litt lengre opp så ser dere at jeg ikke er av dem som gnåler for at TG er med. Jeg syns ikke det er direkte passende, men den er nå engang her, og det er lite å gjøre med det. Det jeg IKKE liker (med fare for å gjenta meg selv), er all den taktiske stemmingen.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser ikke helt poenget med taktisk stemming.

Det vil kanskje gjøre at en serie du missliker ikke vinner, men det fører jo også til at de du faktisk liker havner enda lengre bak.

Uansett, jeg stemte BoB, og jeg syntes egentlig ikke den skulle vært med.

Men i og med at vi stemmer over alle serier, så må vel miniserier være med :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...