Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Finale!]

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie"  

621 stemmer

1. 1. Stem på tidenes beste TV-serie

• 24
      40
    • Band of Brothers
      68
    • Dexter
      78
    • Entourage
      25
    • House M.D.
      64
    • Lost
      84
    • Scrubs
      56
    • Sopranos, The
      51
    • Top Gear
      109
    • Wire, The
      46

Anbefalte innlegg

Hvis Lost haddde sluttet etter en sesong, hvor mange hadde ikke ment at hele serien var idiotisk da. Man hadde valgt å stoppe en serie der man har spørsmål om en sort røyk som drar rundt å dreper folk, et folk som angriper stakkars folk som har styrta på en øy, en hatch som har quarantene på seg midt i jungelen på en øde øy. Hvordan kunne man ha stoppet en serie der. Samme med Prison Break, skulle man bare ha stoppet mens de var på rømmen, eller uten ha fått vite hvorfor Lincoln var feilaktig fengslet...?

Forresten tror jeg så og si alle som ikke har stemt Top Gear er imot at de skal vinne, ikke bare Lost fanboys. Skjekk noen flere poster bak så finner du ut at det ikke andre enn den torfaste fansen til Lost som ønsker at Lost skal havne langt oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste som furter ser ut til å være Lost fanboys, i alle mulige betydninger av det begrepet. Aksepter nå at noen synes at serien dere ser på er piss! Og for å være helt ærlig, en serie som hadde en REAL nedeperiode som varte over 1 sesong(min mening hvertfall, over halve sesong 2+store deler av sesong 3) kan umulig være tidenes beste TV-serie, Sorry mac. Slutt å syt! Lost hadde vært med i beste enkelsesong, da Sesong 1 er knakende god, men totalt? Give me a break.

Viss det var meg du siktet etter so har eg aldrig sagt eg synes lost var den beste serien.

Lenke til kommentar
De fleste som furter ser ut til å være Lost fanboys, i alle mulige betydninger av det begrepet. Aksepter nå at noen synes at serien dere ser på er piss! Og for å være helt ærlig, en serie som hadde en REAL nedeperiode som varte over 1 sesong(min mening hvertfall, over halve sesong 2+store deler av sesong 3) kan umulig være tidenes beste TV-serie, Sorry mac. Slutt å syt! Lost hadde vært med i beste enkelsesong, da Sesong 1 er knakende god, men totalt? Give me a break.

Viss det var meg du siktet etter so har eg aldrig sagt eg synes lost var den beste serien.

Jeg siktet ikke til noen spesielle, bare de som whiner noe værre og er hellig overbevist om at alle som ikke synes Lost er best, er noen idioter(virker det som de mener hvertfall.)

Lenke til kommentar
Gir opp på denne tråden, helt useriøs.
Sorry for at alle ikke har lik smak som deg. Det er mange Top Gear-fans her, sånn er det bare.

Problemet er ikke at vi ikke kan akseptere at folk har ulik smak. Men å sammenligne Top Gear med Sopranos og Lost, blir feil - uavhengig av hvilken serie som har høyest underholdningsverdi. Jeg tror heller ikke du ville vært enig dersom det var værmeldingen på tv2 som stakk av med seieren. Du ville kanskje også stusset over utsagnet "Norges Lover ble kåret til Norges beste bok gjennom tidene, med Hamsuns Sult og Ibsens Per Gynt på henholdsvis andre- og tredjeplass". Alle tre er utvilsomt publisert i bokform, men at de ikke kan sammenlignes sier seg selv.

Selv om dette er satt på spissen, tviler jeg ikke på at du ser parallellen. Å sammenligne to så forskjellige programmer, bare fordi "de går på tv", blir feil. Det er jo av samme grunn at dokumentarfilmer ikke er representert på IMDbs top250-liste.

Lenke til kommentar
Gir opp på denne tråden, helt useriøs.
Sorry for at alle ikke har lik smak som deg. Det er mange Top Gear-fans her, sånn er det bare.

Problemet er ikke at vi ikke kan akseptere at folk har ulik smak. Men å sammenligne Top Gear med Sopranos og Lost, blir feil - uavhengig av hvilken serie som har høyest underholdningsverdi. Jeg tror heller ikke du ville vært enig dersom det var værmeldingen på tv2 som stakk av med seieren. Du ville kanskje også stusset over utsagnet "Norges Lover ble kåret til Norges beste bok gjennom tidene, med Hamsuns Sult og Ibsens Per Gynt på henholdsvis andre- og tredjeplass". Alle tre er utvilsomt publisert i bokform, men at de ikke kan sammenlignes sier seg selv.

Selv om dette er satt på spissen, tviler jeg ikke på at du ser parallellen. Å sammenligne to så forskjellige programmer, bare fordi "de går på tv", blir feil. Det er jo av samme grunn at dokumentarfilmer ikke er representert på IMDbs top250-liste.

Jeg er ikke enig med Top Gear-folkene, men jeg vil bare ikke snakke mer om dette. Har vært nok diskusjon om hvorvidt TG er kvalifisert nok eller ikke. Kom kanskje litt dårlig frem i innlegget, men skrevet om det før.

Dessuten blir det enda mer oppstyr om vi fjerner TG eller noe sånt. Starte en ny runde gidder jeg heller ikke. Da får noen andre gjøre det.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Bare for å ha det sagt (og slenge meg på klagetoget), jeg elsker Top Gear, men det er ikke en TV-serie. Et TV-program ja, men ikke serie. Skavlan er også et TV-program som går ukentlig, men ikke en TV-serie. Det er rett og slett en annen kategori. Vil man at Top Gear skal vinne noe kan man heller lage en tråd som heter "tidenes beste TV-program". Når vi nå er i tråden "tidenes beste TV-serie" og Top Gear er med så synes jeg såklart det blir helt feil hvis den vinner.

Lenke til kommentar
Synes alle sesongene til Prisone Break er bra! Spennende og underholdene. Lost har dratt den serien for langt.

Og det gjorde ikke Prison Break? :D

Sesong 1: Komme seg ut av fengselet.

Sesong 2: Komme seg unna politiet og FBI

Sesong 3: Nytt fengsel

Sesong 4: Superagenter?!

Som sagt, jeg stemte Dexter, men på mange måter følte jeg for å ikke stemme, fordi det er minst to serier jeg har hørt ekstremt mye bra om, som jeg ikke har sett. Det er The Wire og Sopranos. Sopranos skal jeg begynne på en av dagene. Liker jeg den er jeg i hvertfall heldig, siden jeg har 6 sesonger med (forhåpentligvis) kvalitet foran meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tenkte litt feil... Men er sjokket over at Lost slo Prison Break. Lost var bra de først to første sesongene. Etter det har det jo berre blitt kjedligere.

Haha. Det er jo den perfekte oppsummeringen av Prison Break. Lost derimot hadde en god sesong 1, en svak sesong 2 og så tar det seg opp igjen utover i sesong 3.

Jeg vet ikke hvem av dem jeg ville rangert først da. Men av enkeltstående sesonger fra de to seriene er det PB sesong 1 soleklart.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Bare for å ha det sagt (og slenge meg på klagetoget), jeg elsker Top Gear, men det er ikke en TV-serie. Et TV-program ja, men ikke serie. Skavlan er også et TV-program som går ukentlig, men ikke en TV-serie. Det er rett og slett en annen kategori. Vil man at Top Gear skal vinne noe kan man heller lage en tråd som heter "tidenes beste TV-program". Når vi nå er i tråden "tidenes beste TV-serie" og Top Gear er med så synes jeg såklart det blir helt feil hvis den vinner.

Heilt enig med dette, eg synes Top Gear er bra. Men det er eit TV-program

Lenke til kommentar

delvis enig med det som blir sagt om top gear.. Entourage, band of brothers og 24 er mine favoritter. 24 bør få credz for å nå være på sin 8 sesong (som faktisk har vært syk spennende så langt), og så vidt jeg kan huske bare hatt 2 sesonger som ikke holdt helt mål.

Band of brothers er jo helt syk til å være en serie, når den er bedre laget enn veldig mange filmer der ute, og med bedre handling.

Entourage er jo en sjarmørserie i seg selv, men jeg føler det det har blitt nedlagt mer arbeid i de serier nevnt over.

Endret av drz
Lenke til kommentar

Heilt enig med dette, eg synes Top Gear er bra. Men det er eit TV-program

Fifth gear er et TV-program, top gear vil jeg heller si er en TV-serie mtp alt de gjør utenom biltesting.. Kan peke på en del som er langt ifra særegent for et tv-program som forekommer i top gear.

Vent litt, når du seier det kan det godt hende eg blander Fifth gear og top gear. Dette må eg sjekke opp i.

EDIT: nei eg blandet ikkje, det er top gear eg har sitt før, og synes fortsatt det er meir eit tv-program

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...