Gå til innhold

(LØST) Creative EMU 0404 USB Optisk utgang

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Hei

Jeg har et Creative EMU 0404 USB lydkort. Jeg har tidligere brukt analoge utganger på det, men i forbindelse med innkjøp av ny forsterker så tenkte jeg at jeg skulle gå over til digital. Jeg har nå koblet til optisk kabel mellom lydkortet og forsterkeren, men jeg får det ikke til å virke.

Når jeg åpner kontrollpanel -> lyd og velger egenskaper på lydkortet så er det to ruter, en for "kodede formater" og en for "samplingsfrekvenser". Under kodede formater er det listet følgende:

- DTS Audio

- Dolby Digital

- Microsoft WMA Pro Audio

Dersom jeg velger DTS eller DD og trykker på test så fungerer det som det skal og jeg får lyd i høyttalerne, men dersom jeg prøver å spille en sang i Spotify får beskjed om at "There is a problem with your sound card. Spotify can't play music." og tilsvarende i Windows Media Player: "Det oppstod et problem i Windows Media Player under avspilling av filen.

Er det noen som vet hva som kan være galt?

Edit: Jeg tror jeg har funnet løsningen: http://203.211.142.198/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI...Kb=creative_emu Desverre så vil vel dette si at signalet ikke kan komme digitalt direkte fra PC'en, og det er jo litt synd, men jeg må vel bare leve med det sånn.. :)

Freebird!.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...