Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke låsolje er best?


dincene

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt problemer med lås som fryser igjen. Så lurer jeg på hva som er best på dette området? Det hjalp lite med vanlig låsolje i fjor vinter da. Jeg har lest at noen bruker noe anna som har tykkere konsestens men nå klarer jeg ikke å finne tråden mere. Har noen peiling hva det kan vaere?

Endret av dincene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør påstå at TipTop's er av de beste. Den er to-komponent og må ristes før bruk.

 

Du er sikker på at det var låsolje du brukte i fjor, ikke låsespray? Det er en vesentlig forskjell mellom disse, førstnevnte smører mens sistnevnte tiner, samtidig som den fjerner det meste av olje som måtte befinne seg der fra før av.

Lenke til kommentar
Smurte opp låsen selv for noen uker siden, brukte "crc white lithium grease +ptfe"

 

http://www.panvulk.no/crcautopro/crcwhitelgrease.htm

 

Funket bra, har ikke hatt mere problem med at døralåset fryser.

 

Kjøpte det på mekonomen.

 

Ellers har jeg lest at superlube skal være bra.

 

CRC Lithuim Grease er veldig bra, men ikke helt egnet til selve dørlåsen på grunn av konsistensen. Den kan i verste fall skade låsesylinderen.. Men fantastisk til gliderne i dørene og lignende overflatiske overføringer. Den blir tørr og hard, og tåler mye mekanisk slitasje.

Super Lube tyntflytende olje er adskillig bedre å bruke i dørlåsene, ettersom den er veldig tynn, penetrerer godt, og har fantastiske egenskaper i kulde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...