asad Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg vurderer å kjøpe meg et par ski, med alt som følger med. Har dere noen anbefalinger angående hva jeg burde gå for/holde meg unna? Vil helst ikke bruke altfor mye penger, hvor mye kan jeg slippa unna med uten at det går for mye utover kvaliteten? Må nesten lære meg å stå på ski snart, pluss at det ser ut som en veldig effektiv type trening! Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Langrennski/slalomski/telemark ski? Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tenkte på langrenn ski. Jeg så noen pakker til under 2000kr, med bindinger og ski..har ikke peiling på hva som er akseptabelt though:) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror de skal kunne hjelpe deg godt i en sportsbutikk som f.eks. Oslo Sportslager eller G-Sport/Intersport... Tenker på det samme, så skal stikke innom en butikk og ordne meg et par ski snart. Vurderer smørefrie vs ikke smørefrie. Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Visste ikke det fantes smørefrie ski engang. Hvor mye penger har du tenkt å bruke på pakka da? Jeg så at selve stavene faktisk kunne være veldig dyre.. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Rimlegaste Swix staven ligg på 299, men dei mest selde i butikken eg jobbar i ligg i prisklassane over. Dersom du vil ha racing handtak må du ein del høgare opp i pris... Kan du smøre, og er relativt vant med det vil eg absolutt tilrå det. Å kome på eit akseptabelt smørenivå er ikkje særskild vanskeleg, og du kan få tips i butikken eller lese på Swix sine nettsider. Smørefrie ski vil stort sett vera greie på alle forhold, men du vil aldri ha perfekte ski. I tillegg så må eg sterkt oppmoda om at du bruke noko som heiter Easy Glider som er med på å hindre ising i den smørefrie delen av solen på smørefriski. Hovudskilanadane på "billeg"-pakkane går på vekt på ski, spenn i skia, kor godt skia tar opp smørning (voks) og kvaliteten på skoen. Det er stort same type binding på langrennspakkar i denne prisklassen, anten Rottefella T3 Touring eller Rottefella T4 NIS. Nær same binding, men sistnemnde blir montert på ein lita plate på skia og er lettare å setja på. Du får stort sett det du betaler for, som med så mykje anna... Vurder kor ofte du skal bruke skia, og kva sum du vil legga i det så kan du sikkert få meir hjelp og tips! Vil du ha klassisk, kombi eller skøyteski? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg lurer også på å kjøpe meg en langrennsskipakke. Valget står for øyeblikket mellom Madshus Lillehammer og Fischer Sport Glass. Noen som har kunnskap om disse modellene? Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 endte opp med madshus pakka jeg da, er fornøyd Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Good to know For å svare på ditt spørsmål fra tidligere så kan jeg ikke tenke meg å betale mer enn ca 2000 kr for en grei skipakke. Er bare interessert i mosjonstrening og noen turer nå og da. Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Kostet 2000kr den pakka jeg kjøpte også. Uten staver. Testa de tre ganger hittil, gått veldig bra! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 "Madshus Lillehammer" pakken het? Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 ja, blå logo og 1999kr. Kjøpt på Gsport , byporten. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 No veit eg ikkje kva skisko som følgde med i pakken, men den opphavelege pakkeprisen for Madshus Lillehammer og Alpina ST10 sko er anten 1699 (smøreski) eller 1799 (smørefri). Diverre er det stort sett tomt på landsbasis for ST10, men rykter seier at det truleg kjem inn ein ny forsyning med sko til landet på fredag 5.03. Om det verkeleg gjer det tørr eg ikkje svara på, då butikkane og leverandør allereie har bomma kraftig opp til fleire gonger Lenke til kommentar
Nator Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Interessant, kjekt å vite! Jeg skal sjekke på lokal G-Sport når jeg får lønn Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Tar forbehold om at prisane ikkje berre gjelde den lokale G-Sport butikken, men plakaten med prisen på ser ut å koma frå G-Sport sentralt Sjølvsagt kan du vera heldig å finne sko i din størrelse, men det eg har høyrd frå bransjen gjev inntrykk av at "billige" skisko er manko på landsbasis. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Trur ikkje det er særskild dårleg planlegging. Det har nok meir med at me "endeleg" har fått ein skikkeleg vinter med mykje snø. Det at fleire produsentar og sportskjedar slit med sko mangel er nok både produsentar og sportskjedane sin "feil". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå