Raggamuffin Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Noen som vet hvor mye en 64 bits windows 7 takler av RAM? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Så mye du ønsker Er vel en begrensning, men tviler på at du får tak i et hovedkort som støtter så mye... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det spørs hvilken versjon av Windows 7 64-bit du har. Windows 7 Starter støtter inntil 4 GB Windows 7 Home Basic støtter inntil 8 GB Windows 7 Home Premium støtter inntil 16 GB De andre versjonene (Professional, Enterprise og Ultimate) støtter inntil 192 GB Kilde:msdn.microsoft.com Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hvor kan jeg kjøpe et hovedkort for AMD AM3 som har plass til og støtter 192GB? :!: Lenke til kommentar
H80 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Tviler på at du får et slikt hovedkort til AM3, men til Socket F får du hovedkort med plass til inntil 256GB RAM. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har akkurat oppgradert fra 2x1 til 2x2gB RAM. Er det noe sted en må klikke for å ta ibruk alle 4 ? Står at bare 2 kan brukes i ytelsestesteren. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Start maskinen på nytt, all minnen skal kunne brukes med en gang. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Den teoretiske grensen for mengde RAM i et 64-bits system er noe slikt som 16 milliarder gigabyte. Vi kan i hvert fall trygt si at produsentene setter grensene en god stund fremover. Endret 4. februar 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Syns tråden er intressannt. Driver med dette nå og håper trådstarter ikke har noe imot mine spørsmål ? Har jo også forstått at 64bit kan adressere mer minne, men denne pc' vil bare ikke bruke mer enn 2gB. Har restarta fler ganger og vært i BIOS for å sjekke litt, men fant ikke noe - og det kan skyldes manglende kunnskaper om emnet Første gang jeg starta etter oppgradering ba ytelsestester om oppdatering av data, men det endret ikke noe, bare at den skreiv at det nå var 4gB (2gb kan brukes) BIOS noterte også 4096mB. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Syns tråden er intressannt. Driver med dette nå og håper trådstarter ikke har noe imot mine spørsmål ?Har jo også forstått at 64bit kan adressere mer minne, men denne pc' vil bare ikke bruke mer enn 2gB. Har restarta fler ganger og vært i BIOS for å sjekke litt, men fant ikke noe - og det kan skyldes manglende kunnskaper om emnet Første gang jeg starta etter oppgradering ba ytelsestester om oppdatering av data, men det endret ikke noe, bare at den skreiv at det nå var 4gB (2gb kan brukes) BIOS noterte også 4096mB. Har du minnebrikkene i riktig slot på hovedkortet da? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 jojo - hvis jeg ikke hadde det, hadde den ikke oppgitt 4gB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå