Gå til innhold

Promotering av aktuelle og spennende tråder

Hva synes dere om en ordning for promotering av tråder?   

17 stemmer

1. 1. Er det noe du kan tenke deg?

• Ja
      12
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Dette er en idé jeg luftet internt for en stund siden, men som har ligget litt død en stund. Tar den derfor opp igjen her.

I de kategoriene jeg frekventerer hender det at det dukker opp tråder som utmerker seg på en eller annen måte. Dette er ikke tråder som vanligvis festes (settes som sticky) i så måte at det er en viktig tråd å lese før man foretar seg noe annet i kategorien, med det er likevel tråder jeg synes fortjener litt promotering. Jeg vil rett og slett "stille ut" gode bidrag i et par dagers tid av gangen ved å sette dem som sticky. Det er med andre ord snakk om at interessante eller aktuelle tråder skal få et par dager i rampelyset før den får vanlig trådstatus. Andre tråder vil da kunne få sine 15 minutter før de også byttes ut.

Det viktige her er å ikke overdrive dette. I utgangspunktet vil jeg ikke ha mer en én tråd av denne typen i hver kategori av gangen. Det er denne tråden som skal promoteres i et par dager og den skal ikke være en av fire andre. Dessuten bør den ikke ta fokuset fra de andre trådene som er satt som sticky av andre grunner. Det varierer også litt i hvilke kategorier dette er lurt å gjøre. I en kategori som allerede har 5-6 stickies vil ikke effekten være den samme som i en kategori som har én samletråd for alle nyttige tråder.

Generelt er dette en ordning hvor det må utvises skjønn. Siden det er snakk om en såpass tidsbegrenset ordning vil hvertfall jeg i stor grad begrense meg til å gjøre dette i kategorier er godt kjent i. Hvis forslag til promoterte tråder kommer gjennom rapporteringer vil jeg nok notere disse så jeg ikke glemmer å fjerne dem.

Er dette noe dere kunne tenke dere? Setter opp poll, men setter mer pris på tilbakemeldinger. Kom gjerne med forslag til andre måter dette kan gjennomføres på! :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette skal gjennomføres så hvorfor ikke heller benytte "annonsering" funksjonen? Da med feks. lenke til den aktuelle tråden og en liten, men presis beskrivelse. En annonsering er også mye lettere å tidsbegrense og annonseringen vil "slette seg selv" etter valgt tidsrom. Man slipper da å stikifisere tråder for å så huske og destikifisere de igjen, man har også mulighet for å annonsere i hele forumkategorien (eller hele forumet som sådan), feks. hele "Samfunn", mens en tråd som er klistret er begrenset til den aktuelle kategorien den er festet i.

Lenke til kommentar

Tanken var i grunn en litt mindre offisiell promotering, men det er selvsagt en løsning det også. Dog er det per idag bare moderatorer som kan lage annonseringer, og tanken om at det ble lettere med veiledere som kunne holde oversikt faller da litt bort.

Lenke til kommentar

Stemmer, det hadde jeg glemt. Denne løsningen er det således sikkert en mulighet for å få aktivert. Tviler på at den kommer til å bli missbrukt, da det er er klare føringer for bruk av denne. Det hadde således gjort arbeidet mer automatisert og økt effekten av promoteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...