Ruska Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hei. Jeg holder nå på med å få meg førerkort og sliter dessverre veldig med teorien. Teoritesten har jeg nå tatt 3 ganger, med 12,8 og 9 feil. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg stryker rett og slett. Veien til førerkort har jeg nå lest 8 ganger, tatt utallige tester på nett og fått 0-1 feil. Dette tar helt knekken på selvtilliten min, for jeg er ikke vandt med å stryke så forferdelig. Kjørelæren min kan heller ikke skjønne at jeg stryker, da alle spørsmål han stiller om teori blir besvart perfekt. Er det noen tips dere kan gi eller noe som i det hele tatt vil hjelpe meg? For jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå. Ruska Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 mener man til endel av teoribøkene også får oppgavebøker; kansje du burde kjøpe en sånn for å forbedre studieteknikken. Lenke til kommentar
annemarie89 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det kan være at du er veldig nervøs før du skal ta teorien, og at det faktum at du har strøket før skremmer deg enda mer? De fleste testene på internett er veldig enkle i forhold til de som er på selve prøva. Har du tatt den testen som koster penger? http://www.teoriprover.no/ Denne testen betaler du 30 kr for, og har tilgang til i 24 timer. Spørsmålene er forskjellige fra hver gang du tar testen naturligvis. Det er denne testen jeg syntes var mest lik selve teoriprøva. Vet ikke hva annet som kan hjelpe... Lykke til uansett Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 En god framgangs måte på å ta teorien på er at man svarer på de spørsmålene man kan 100prosent å hopper over de man er usikker på, så kan man gå tilbake for så svare på de man er usikker på. Jeg tok teori prøva før første kjøretime og leste boka 2 ganger, men hadde også hatt mopedlappen i 1.5år Good luck next time Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Takk Jeg er veldig nervøs før jeg skal ta teorien, men roer meg fort ned når jeg ser at kan svaret på noen av spørsmåla. Mulig det er det psykiske som hemmer meg litt, får jobbe med til neste gang Jeg har prøvd testene på www.teoriprover.no og den er ganske lik teorien, men selv der fikk jeg 2 feil maks. Så det ga meg jo ikke særlig tilbakemelding på hva jeg burde øve mer på. Oppgaveboka/spørsmålsboka kjøpte jeg for ikke så lenge siden, og den hjalp litt men klarte fortsatt å ikke få mer enn 3 feil. Er kjipt å ikke vite hva man skal gjøre videre og enda kjipere når venner som nesten ikke kan skilt og spør meg om hjelp, klarer teorien på første forsøk. Kanskje jeg bare trenger litt flaks? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 men når du har prøvd, får du ikke da en utskrift med hvilke katogorier du svarte feil i? Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Utskrift har jeg fått, og ser så klart at vikeplikt og regulering av trafikk er noe jeg trenger å øve på. Men når jeg kjører med kjørelærer eller snakker med han om det, så kan jeg plutselig alt om det og klarer å bruke dette når jeg kjører. Selv når jeg ser tilbake på prøven og hva jeg har svart så kan ikke forstå hva som var det riktige alternative. Ah, det er så rart Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Er det ikke mulig å ta prøven muntlig? Mulig dette kun gjelder for de som har dysleksi? Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Bare de med dysleksi som får det valget, iallefall etter det jeg fikk vite Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mener å huske at vikeplikt og trafikkregulering er der de mer ulne svaralternativene kommer opp. Løsningen kan være å lese alternativene nøye, og se for deg hva du ville gjort i krysset. Tenk deg gjennom situasjonen, og hvorvidt du "bør", "skal" eller "kan". I tillegg kan du forsøke å reflektere over hvordan svaralternativet ville fungert i vanlig trafikk. Som du sikkert er klar over: Tid er ikke noe stort problem dersom du leser greit. Tror jeg brukte tyve minutter, svarte da på de jeg visste først, tok en ny runde med de "vanskelige", og en eller to ganger titte over for å se om det virket greit. Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg skal forsøke det du sier, Aiki Takk for et hjelpende svar. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 sånn som du sier Ruska så er du bare uheldig ser ut som du er god, men at du stresser deg. bruk god tid. og Lykke til, Gleder meg til du skriver her at du bestod Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Takk for det Gleder meg til å skrive at jeg endelig bestod etter så mye pes Lenke til kommentar
Juden Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 En jeg kjenner klarte teori på 5. forsøk og oppkjøring på første. Teori er bare unødvendig!! Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja utrolig unødvendig. Lenke til kommentar
Bmax Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 prøvde meg på teorien idag...strøyk, hadde 1 feil for mye---surt da jeg trykket på avslutt prøven så hadde jeg en veldig god følelse..mhm 2 uker til neste gang. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Lykke til neste gang! håper du består neste gang med 1 feil Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Tilstår gjerne og sier at jeg har strøket 4 ganger... Ikke mist motet, den tommelen opp på skjermen gjør opp for alle tommelen ned gangan. Btw: Dem kunne nu funnet en annen måte å si at du har strøket på enn å bruke en tommel. Hadde holdt med tekst.. Lenke til kommentar
Bmax Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Lykke til neste gang! håper du består neste gang med 1 feil takk takk den hjalp nok på idag da jeg besto 4 feil...så over prøven 3 ganger...3 gangen gjorde jeg om på 3 oppgaver...så jeg sier bare : SE NØYE OVER !! Lenke til kommentar
M-Mathisen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis du klarer denne med få feil rundt 15 ganger, så skal teoriprøva gå greit. Jeg fikk 10 feil første gangen jeg prøvde etter å ha lest boka en gang, og tatt denne prøva på nettet ca 10 ganger. I de to ukene etterpå tok jeg prøva rundt 25-30 ganger tror jeg. Jeg fikk blant annet 45 av 45 seks ganger på rad, og fikk 3 feil på selve prøva teoritentamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå