Gå til innhold

RPC-serveren er ikke tilgjengelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner fortsatt ikke helt hva du prøver på.

Har en du pc/server du prøver å koble deg på via Remote Desktop FRA Windows 7 starter pcen?

Eller prøver du å koble deg PÅ Windows 7 starter pcen via Remote Desktop fra en annen pc?

Windows 7 Starter har ikke støtte for at du kan TA OVER pcen via Remote Desktop. Du kan kun koble deg opp mot andre pcer som da har støtte for det (XP pro, Vista Business/Ultimate, W7 pro og oppover, Windows 2003/2008 server etc).

Så, prøver du å koble deg på en W7 Starter pc via RDC, så vil ikke det funke. Du må ta bruke 3.parts programvare.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Jeg får, som forklart i første post, erroren når jeg prøver å fornye ipadressen min. Får IKKE koblet til nettverk, får en 169-adresse. Når jeg prøver å fornye den liek zo "ipconfig /release && ipconfig /renew" funker det ikke. Error: RPC-serveren er ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Så du kjører Windows 7 starter på en pc.

Du har ikke tilgang på nett i det hele tatt? ikke via trådløst nett eller kabel?

Du prøver å fornye IP adressen. Du får da opp feilmeldingen du beskriver?

Oppsummert: Du har ikke nett, du prøver å koble på ett nettverk og du bruker IKKE Remote Desktop?

Du er en mester til å ikke beskrive hva du faktisk har problemer med.

Lenke til kommentar
Får ikke fornyet ipadressen. Får "RPC-serveren er ikke tilgjengelig". RPC tjenesten kjører; dhcpclient kjører ikke, men kan ikke startes, selv som administrator.

What do I do?

Hva er det som ikke er forklart?

For å oppsummere.

En ny maskin som er brukt på nettverk ca 3 ganger får plutselig ikke IP-adresse når man prøver å koble til et nettverk med DHCP. Jeg prøver a) Å fornye IP-adressen, b) å starte servicer som maskinen sier ikke er startet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...