Drittsekken Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Noen som har opplevd at CD brenneren har vifte? Jeg har en Plextor Plexwriter 12/10/32S SCSI brenner og den har en liten ca 20x20 vifte på baksiden som bråker noe jæ?*lig. -Er det vits i denne vifta? -Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? Bruker vann på resten av PC'en. Jeg vil finne ut beste måten å få CD brenneren til å holde kjeft uten at den blir overopphetet ved brenning. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 hva med å lage et 20-80 cm adapter og sette en 80mm vifte på på 5 volt eller no, da vil den nok ikke høres noe særlig. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvor gammel er brenneren da? Det er jo en viss mulighet for at lagrene i vifta er defekte? Det enkleste vil jo være å slippe et par dråper tyntflytende olje inn i lagrene, eller bytte vifta. Har sjøl en Plextor-brenner med vifte i, men den er knapt nok hørbar! Av den grunn vil jeg tro at lagrene i vifta di er defekte. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Brenneren er noe over 2 år gammel. Skal prøve å smøre den opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå