Gå til innhold

70 leger og sykepleiere på vei til Haiti satt igjen av Scientology Volunteer Ministers

Anbefalte innlegg

Sekt rotet til Haiti-tur; 70 leger og sykepleiere sitter fast i New York

Scientologikirken har sendt "Volunteer Ministers" (altså "frivillige pastorer" eller "frivillige prester") til Haiti. (VL, VG, P4) På flyene har de også tatt med seg helsepersonell som leger, sykepleiere, ambulansepersonell og jordmødre; dette helsepersonellet er ikke scientologer.

Det er bra at de flyr helsepersonell, men de har rotet til flere av flygningene, som denne sist lørdag der 70 leger og sykepleiere ble sittende i New York uten transport til Haiti, og uten utstyret sitt. Det hadde vært bedre om "pastorene" ble hjemme og kun helsepersonellet reiste. Men selv om alle hadde kommet med, så er disse "pastorene" mer til skade enn til gagn - deres mål er å sabotere hjelpearbeidet, tjene penger, rekruttere, og ta seg godt ut. Pengene kommer heller ikke fra "kirken" men fra donorer som er delvis lurt og presset.

flere detaljer i blogg-artikkelen

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når en leser om sånt er man ikke sikker på om det faktisk er sant selv om en leser det som står... :no:

Trist at disse arrogante drittsekkene, for det er det de er, (de tror tilogmed at de er enda mer verdt enn kristne, som tror de er mer verdt fordi de er kristne... :roll: ), skal reise ned til steder som desperat trenger hjelp for å profitere sekten sin... Men vi så det samme i thailand etter tsunamien, der en rekke sekter åpent og rett frem "byttet" mat og medisiner mot at de som skulle ha hjelp fikk et kors opp i ræva... Dette må jo være syke og kraftig forstyrrede mennesker som profilerer på folk som trenger hjelp!

Men scientologene fremstår allikevel som de virkelige gribbene av disse, for de reiser ene og alene for å stoppe folk fra å ta livsnødvendig medisin. Alle som har sett det i video klippet av Tom Cruise, der han fremstår som den komplette hjernevaskede idioten han er og der han snakker om at hvis det var en ulykke som han kom først frem til var det ikke noen vits i å sende ambulanse, for han kunne..... nå kom det aldri klart frem hva han skulle gjøre, men det går jo klart frem at fyren faktisk tror han innehar krefter som gjør at han kan kurere hva som helst bare han tar på dem og slikt er skremmende, for det er det ingen som kan. Så hvis den gjengen med "patorer" tror det mister Cruise tror så har haitiere en overraskelse i vente.. :no: Og ingen god overraskelse. Det er nesten så en håper de føkker det opp noe helt forjævlig der nede og dreper en hel haug bare for å få folk til å se hva slags bullshit scientologi egentlig er!! Nei, jeg ønsker ikke det, men allikevel.....

Håper de henger de patorene der nede.... :evil:

Lenke til kommentar

Kristne generelt mener ikke at de er mer verdt - det er vel grunnen til at de misjonerer, at de synes at alle mennesker er like mye verdt.

De fleste kristne organisasjoner deler også den filosofien at det å hjelpe mennesker er et gode i seg selv, så de hjelper kristne, ateister, eller muslimer uten å kreve noe tilbake. Nå er jo folket i Haiti uansett over 90% kristne, fra før da. Det finnes unntak blant kristne selvsagt, så det finnes kristne sekter som vil bruke katastrofer som mulighet for omvendelse. Etter tsunamien var det også radikale muslimske grupper med terror-forbindelser som forsøkte å rekruttere folk. Etter tsunamien måtte scientologene snylte på forsyningene som ofrene egentlig skulle få fra Røde Kors.

Så generelt får man ikke "et kors opp i ræva", men det finnes noen uhederlige unntak.

Håper ikke at de henger dem, men kanskje lager vodoo-dukker av dem som så kan gis touch assists/akkupunktur.

Lenke til kommentar

ER ikke enig med deg jeg med at kristne ikke tror godt om seg selv fordi de er kristne. Alle de jeg har møtt som har forsøkt å omvende meg har blitt pottesure og til dels sinte når jeg snudde på flisa og gjorde det samme med dem. Jeg fikk da høre at de VAR kristne og at de ikke klarer å sette seg inn i at situasjonen er akkurat den samme som når de skal omvende folk sier meg at de tror de er det ultimate i denne verden, hvorfor skulle de ellers reagere så utrolig negativt når noen prøver å omvende dem? Prøv selv og se hva slags reaksjon du får.. :)

Men uansett, dette er totalt avsporing, bare en refleksjon jeg har gjort meg oppover i årene....

Neida, jeg sier ikke at ALLE kjører et kors opp i baken på disse stakkarane, men at det faktisk er en del som gjør som scientologene og profilerer seg selv og sin tro på andres nød og ulykke. Disse gribbene finner du overalt dessverre...

Og om de er kristne på haiti så vil ikke det si at de er "kristne" da det er 35 000 grener av den troen (og alle 35 000 grener tror det er de som er de ekte kristne... :roll: ) I noen tilfeller kunne det nesten vært snakk om en annen tro, så uenige er de på noen spørsmål og tolkninger selv om de deler den samme boken i bunnen. Så det at 90% er kristne har ikke så mye å si.... Overtroiske er de da, det kan ingen ta fra dem... Så det er vel heller viten og kunnskap for å klare seg selv de trenger og ikke enda mer overtro.... :no:

Lenke til kommentar

Har kanskje noe med miljøet du er i - de kristne jeg kjenner har ikke noe imot å ha en vennlig diskusjon om ateisme og kristendom, så er de ikke så ivrige på å presse tro på folk, selv ikke de misjonærene jeg kjenner. Kanskje det har noe å gjøre med at de var misjonærer i fattige land der misjon handlet minst like mye om å hjelpe folk med legehjelp og skole som å drive menigheter.

Lenke til kommentar
Så kristne hjelpearbeidere er fin-fint, de er nærmest uselviske, mens scientologer nødvendigvis er ute etter å "sabotere hjelpearbeidet, tjene penger, rekruttere, og ta seg godt ut."

OK, så vet vi det.

Ja, det vet vi fordi scientologene innrømmer det selv, i egne ord, til skjult mikrofon til BBC. De er der først og fremst for å ødelegge for krisepsykologene: http://www.bbc.co.uk/radio/aod/networks/fi..._scientologynew

Mens de fleste kristne både i skrift, tale og handling viser at de ser selve hjelpingen som hovedmålet med å hjelpe.

Hva sier du til det, Cyberfrog?

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...