Wæsp Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Hei, Enkelt og greit; hvordan lager jeg to forskjellige linker? Eks: a { color: blabla; text-decoration: none; } a:hover { text-decoration: none; } Her har jeg laget en link. Men denne linken vil jeg ikke bruke over hele nettsiden, jeg vil ha en annen farge på linkene noen andre steder! How? -Fredrik Endret 25. januar 2010 av Sixpounder Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Definer class på <a>-elementene dine. <a class="typea">aaa</a> <a class="typeb">bbb</a> a.typea { color: #00ff00; } a.typeb { color: #ff0000; } Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 a.red {color: red; text-decoration: none;} a.red:hover {text-decoration: none;} a.blue {color: blue; text-decoration: none;} a.blue:hover {text-decoration: none;} <a href="#" class="red">rød link</a> <a href"=#" class="blue">blå link</a> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hvis disse forskjellige «stedene» er separert ved at de ikke vil befinne seg samme sted i koden, så er det mye lettere å skrive CSSen deretter, enn å gi hver eneste bidige link en klasse. #menu a { color: #00ff00; } #content a { color: #ff0000; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå