Tronuk Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Kjøpte stasjonær pc fra Multicom, noe som endte i total fiasko, så nå får jeg ca 9500 kr tilbake for den. Skal nå kjøpe meg laptop, og har fådd beskjed av Multicom at jeg kan få rundt 800 kr rabatt på en laptop hvis jeg kjøper det hos dem. PC-en skal brukes til spilling av CoD 2 Modern Warfare, World of Warcraft, og vil gjerne kunne spille i ganske høy grafikk, samt "smooth", uten mye hakking o.l. 15" er vel det som er mest aktuelt. Gjør ingenting om PC'en er litt tung, så lenge man kan flytte den ca hver 2. uke. Har tenkt på denne pc her, og eventulet oppgradere til full HD-skjerm + 500GB HD, muligens i tillegg til en litt sterkere prosessor. Vil helst holde meg innafor sjappa multicom, i og med at jeg kan få en grei rabatt der, men er åpen for andre butikker osv. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ser ut som et godt valg, men jeg ville heller valgt en bedre prosessor enn høyere oppløsning. På jobben har jeg en HP HDX18 med 1920x1080 oppløsning, denne har 18" skjerm og selv på denne blir saker smått med denne høye oppløsningen. Om du går for en 15" med 1920x1080 tror jeg det selv med vanlig godt syn blir slitsomt å jobbe med Windows m.m. i denne oppløsningen. Det er vel også litt mye forlangt at denne maskinen skal klare å dra nyere spill i denne oppløsningen. Jeg ser at 1920x1080 med dette skjermkortet og I7-720 i COD:MW2 gir ca 29fps i snitt som er noe lavere enn jeg vil anbefale. Jeg mener første Modern Warfare har samme grafikk motor? Wow derimot vil sikkert fungere, men husk at Wow og COD5/6 er ikke spill som krever mye. Krevende spill vil ikke fungere i denne oppløsningen, men det er klart det er ikke noe problem å sette ned oppløsningen i spill heller. Derimot om du må sette ned oppløsningen i windows vil dette gjøre at bildet får dårligere kvalitet. Tysk test, men lett å se resultatene uansett. Lenke til kommentar
Tronuk Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Ser ut som et godt valg, men jeg ville heller valgt en bedre prosessor enn høyere oppløsning.På jobben har jeg en HP HDX18 med 1920x1080 oppløsning, denne har 18" skjerm og selv på denne blir saker smått med denne høye oppløsningen. Om du går for en 15" med 1920x1080 tror jeg det selv med vanlig godt syn blir slitsomt å jobbe med Windows m.m. i denne oppløsningen. Det er vel også litt mye forlangt at denne maskinen skal klare å dra nyere spill i denne oppløsningen. Jeg ser at 1920x1080 med dette skjermkortet og I7-720 i COD:MW2 gir ca 29fps i snitt som er noe lavere enn jeg vil anbefale. Jeg mener første Modern Warfare har samme grafikk motor? Wow derimot vil sikkert fungere, men husk at Wow og COD5/6 er ikke spill som krever mye. Krevende spill vil ikke fungere i denne oppløsningen, men det er klart det er ikke noe problem å sette ned oppløsningen i spill heller. Derimot om du må sette ned oppløsningen i windows vil dette gjøre at bildet får dårligere kvalitet. Tysk test, men lett å se resultatene uansett. Hei, takk for svar! Er usikker på dette med Quadcore prosessor. Når jeg spiller, vil jeg tvilsomt kjøre andre prosesser samtidig. Sikker på at det lønner seg med en Quad framfor en sterk duo? Har hørt delte meninger om dette. I tillegg lurer jeg på om det er stor forskjell mellom 1066MHZ og 1333MhZ og om dette er verd en ekstra 200-lapp. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Med intels turbo boost forsvinner mye av grunnen (hvis ikke all?) til å bruke dual core over quadcore, da den slår av ubrukte kjerner og klokker til gjengjeld opp de resterende. Kan være en idé og vente på evt. spennende arrandale hybrid løsninger med integrert gpu + dedikert. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg bestilte Compal NBLB 2, men nettverkskortet har ubekreftet levering 18.02.10, så da avbestilte jeg. Blir ikke aktuelt når jeg kanskje blir uten PC til mars. Skal heller finne meg en grei maskin som faktisk er på lager. Lenke til kommentar
Tronuk Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg bestilte Compal NBLB 2, men nettverkskortet har ubekreftet levering 18.02.10, så da avbestilte jeg. Blir ikke aktuelt når jeg kanskje blir uten PC til mars. Skal heller finne meg en grei maskin som faktisk er på lager. Det var kjipt å høre... Mulig det vil være et lurt trekk å vente. Noen som evt. vet om noen ny pc som er rett rundt hjørne som kan være verdt å vente på? Samme krav som nevnt før Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Sitter i samme klemma , men da jeg skal bruke pcen til det meste , inkl litt spilling. Men har det seg slik at med turboboost så er det bare en kjerne som blir brukt uansett. f.eks noen som sier at man kan oc en i7 720 til 2x2,4ghz f.eks. Samt , greier man ser ok med 2x1,6ghz i spill , da de fleste spill støtter dual core. men ikke quad. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Google intel turbo boost technology så finner du svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå